Mecanismos Moleculares da Interacción Planta-patóxeno
Código
610441018
Titulación
Mestrado Universitario en Bioloxía Molecular , Celular e Xenética
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
2º cuadrimestre
Primeiro
Optativa
3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento
Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Diaz Varela, Jose
Correo electrónico
jose.diaz.varela@udc.es
Profesorado
Bernal Pita da Veiga, angeles
Diaz Varela, Jose
Silvar Pereiro, Cristina
Correo electrónico
angeles.bernal@udc.es
jose.diaz.varela@udc.es
c.silvar@udc.es
Web
Descrición xeral
Competencias do título
Código
Competencias da titulación
A3
Capacidade de utilizar técnicas e instrumentos habituais na investigación biolóxica celular e molecular: que sexan capaces de manexar as técnicas e protocolos así como comprender as potenciais das mesmas, os seus usos e aplicacións
A4
Capacidade de traballar de xeito seguro nos laboratorios coñecendo os manuais de operacións e as accións ante incidentes de risco
A6
Capacidade para aplicar as técnicas moleculares ao estudio da célula vexetal e a súa fisioloxía, a súa resposta a estímulos externos e as súas aplicacións biotecnolóxicas
A8
Capacidade de comprender o papel dos microorganismos como axentes patóxenos e como ferramentas biotecnolóxicas
A9
Capacidade de comprender o funcionamento celular a través da súa organización estrutural, sinalización bioquímica, expresión génica e variabilidade xenética
A11
Capacidade de ter unha visión integrada dos coñecementos previamente adquiridos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética, cunha formulación interdisciplinar e un grao de experimentalidad moi elevado
B1
Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética
B2
Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións
B3
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas
B4
Capacidade de organización e planificación do traballo: que sexan capaces de xestionar a utilización do tempo así como os recursos dispoñibles e organizar o traballo no laboratorio
B5
Correcta comunicación oral e escrita sobre temas científicos na lingua nativa e polo menos noutra lingua de difusión Internacional a través da lectura de artigos científicos e exposición de traballos
B6
Capacidade de traballo en equipo: que sexan capaces de manter relacións interpersoais eficaces nun contexto de traballo interdisciplinar e internacional con respecto á diversidade cultural
B7
Capacidade de progreso persoal: aprender de forma autónoma, adaptarse a novas situacións, desenvolvendo calidades como creatividade, capacidade de liderado, motivación pola excelencia e a calidade
B8
Capacidade de razoamento crítico e compromiso ético coa sociedade: sensibilidade fronte aos problemas bioéticos e aos relacionados coa conservación de recursos naturais
B9
Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe)
Competencias da titulación
.-Comprensión de los mecanismos moleculares de la interacción planta-patógeno
AI4 AI6 AI8
.-Conocimiento de los distintos mecanismos de respuesta de la planta frente al
patógeno
AI4 AI5 AI6 AI8
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9
CM1 CM2 CM3 CM8
.-Comprensión y aplicación práctica de aproximaciones experimentales para la
investigación en este campo
AI1 AI2 AI4 AI5
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6
CM4 CM5 CM6
.-Capacidad para lectura crítica de artículos científicos relacionados con esta materia
BI2 BI3 BI5 BI7 BI9
CM1 CM2 CM4 CM6 CM8
Contidos
Temas
Subtemas
Mecanismos moleculares en la interacción planta-patógeno.
Reconocimiento de la
planta por el patógeno y mecanismos de ataque. Reconocimiento del patógeno por la
planta y mecanismos de defensa. Patrones moleculares asociados a patógenos
(PAMPs). Estallido oxidativo. Salicilatos, jasmonatos y etileno. Respuesta
hipersensible. Resistencia gen a gen. Resistencia de no huésped. Resistencia inducida
a patógenos: SAR y ISR. Npr1. Priming. Factores transcripcionales implicados en la
resistencia.
Otras interacciones relacionadas con la interacción planta-patógeno.
Reconocimiento de herbívoros, señalización y mecanismos de defensa.
Interacción rizobio-leguminosa. Micorrizas.
Planificación
Metodoloxías / probas
Horas presenciais
Horas non presenciais / traballo autónomo
Horas totais
Actividades iniciais
1
0
1
Sesión maxistral
11
20.02
31.02
Análise de fontes documentais
4
20
24
Prácticas de laboratorio
10
6
16
Proba obxectiva
2
0
2
Atención personalizada
1
0
1
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Actividades iniciais
Presentación de la asignatura.
Sesión maxistral
Clases magistrales sobre contenidos fundamentales de la materia apoyadas por presentaciones o videos. La exposición se combina con el diálogo reflexivo con los alumnos sobre los temas abordados.
Análise de fontes documentais
Lectura y análisis de un artículo de investigación primaria relacionado con la asignatura, así como su exposición en el aula y debate sobre el mismo.
Prácticas de laboratorio
Realización, de modo individual o en grupo, de experimentos relacionados con la materia, así como elos posteriores análisis, elaboración y discusión de los resultados obtenidos y la presentación de un resumen de los mismos.
Proba obxectiva
Examen escrito sobre los contenidos de las sesiones magistrales.
Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Descrición
Los alumnos podrán acudir, en horario de tutorías, a resolver cualquier duda sobre la asignatura, y especialmente sobre los trabajos a realizar.
Avaliación
Metodoloxías
Descrición
Cualificación
Sesión maxistral
Asistencia y participación en estas sesiones.
10
Análise de fontes documentais
Se valorará el grado de comprensión del artículo, su exposición y la crítica y/o defensa del mismo en el debate.
40
Prácticas de laboratorio
Realización, de modo individual o en grupo, de experimentos relacionados con la materia, así como elos posteriores análisis, elaboración y discusión de los resultados obtenidos y la presentación de un resumen de los mismos.
20
Proba obxectiva
Examen escrito.
30
Observacións avaliación
Los alumnos que superen la asignatura en la primera oportunidad, tendrán preferencia a la hora de obtener una posible matrícula de honor.
Fontes de información
Bibliografía básica
Dickinson, M. 2003. Molecular Plant Pathology. Bios Scientific Publishers.
Walters, D. R. 2011. Plant defense. Wiley-Blackwell.
Bibliografía complementaria
- Agrios,
G. N. 2005. Plant pathology, 5ª Ed. Academic Press.
-
Albersheim, P. Darvill, A., Roberts, K., Sederoff, R. & Staehelin, A..
2010. Plant Cell Walls: from Chemistry to Biology. Garland Science. Capítulo 8.
- Dyakov,
Y., Dzhavakhiya, V. & Korpela, T. 2007. Comprehensive and molecular
phytopathology. Elsevier.
- Huang,
J.-S. 2001. Plant
pathogenesis and resistance: biochemistry and physiology of plant-microbe
interactions. Kuwer Academic Publishers.
- Nuez, F., Pérez de la Vega,
M. & Carrillo, J.M. 2004. Resistencia genética a patógenos vegetales. Univ.
Politécnica de Valencia – Univ. de León.
- Pallás, V., Escobar, C., Rodríguez Palenzuela, P. &
Marcos, J.F. 2008. Herramientas biotecnológicas en fitopatologia. Ed.
Mundi-Prensa.
- Parker, J. 2009. Molecular aspects of plant disease
resistance. Blackwell
Publishing Ltd.
- Slusarenko, A. J., Fraser, R. S. S. & van Loon, L. C.
2000. Mechanisms of resistance
to plant diseases. Kluwer Academic Publishers.
- Walters,
D., Newton, A.
& Lyon, G. 2007. Induced resistance for plant defence. A sustainable
approach to crop protection. Blackwell Publishing.
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Técnicas Celulares/610441001
Técnicas Moleculares/610441002
Señalización Celular/610441004
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Biotecnoloxía en plantas/610441019
Materias que continúan o temario
Observacións
A la hora de conceder las posibles matrículas de honor se dará prioridad a los alumnos que alcancen las máximas calificaciones en la primera oportunidad de evaluación.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías