Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Saber buscar e analizar a biodiversidade de microorganismos, plantas e animais así como seleccionar os de maior interese biotecnolóxico (aplicado). |
A2 |
Ter unha visión integrada do metabolismo e do control da expresión xénica para poder abordar a súa manipulación. |
A3 |
Coñecer as aplicacións biotecnolóxicas dos microorganismos, plantas e animais e saber manipulalos de cara á súa aplicación biotecnolóxica. |
A4 |
Coñecer e saber usar as técnicas de cultivo e a enxeñaría celular. |
A5 |
Coñecer os principios da xenómica e a proteómica. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Entender o interese, as vantaxes e a necesidade de traballar en equipos multidisciplinais, organizando e planificando adecuadamente os recursos, dentro do ámbito biotecnolóxico e promover dito traballo. |
|
BM2 BM9
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM8
|
Promover, dentro da industria biotecnolóxica, o traballo respetuoso co medio ambiente e cos organismos que o integran. |
|
BM10 BM11
|
CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Promover a capacidade de aprendizaxe autónoma, de liderazgo, a adaptación a novas situacións, así como a sensibilidade pola calidade e o respecto polo medio ambiente no ámbito da Biotecnoloxía. |
|
BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Promover a capacidade de xestión da información relacionada coa Biotecnoloxía e a transmisión e comunicación eficaz da mesma. |
|
BM1 BM3 BM6 BM7 BM8
|
CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Promover a capacidade para identificar problemas e buscar solucións así como para planificar e elaborar estudios técnicos dentro do ámbito da Biotecnoloxía. |
|
BM4 BM5
|
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Conocer el funcionamiento y saber utilizar las enzimas que se emplean para manipular el DNA. |
AM1 AM2 AM5
|
|
|
Conocer el funcionamiento y saber utilizar la reacción en cadena de la polimerasa (PCR). |
AM1 AM2 AM3 AM5
|
|
|
Conocer el funcionamiento y saber utilizar los distintos vectores de clonación y expresión. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5
|
|
|
Conocer el funcionamiento y saber utilizar las técnicas de mutagénesis del DNA. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. |
Bases de la genética molecular y de la ingeniería genética. |
Tema 2. |
Herramientas de la ingeniería genética y técnicas básicas para el análisis de los genes a nivel molecular. |
Tema 3. |
La reacción en cadena de la polimerasa (PCR) y sus aplicaciones. |
Tema 4. |
Clonación y construcción de genotecas. |
Tema 5. |
Mutagénesis del DNA clonado. |
Tema 6. |
Expresión de genes en células procariotas y eucariotas. |
Tema 7. |
Plantas transgénicas: obtención y aplicaciones. |
Tema 8. |
Modificación génica de animales: animales transgénicos y clónicos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
24 |
52 |
76 |
Prácticas de laboratorio |
12 |
20.5 |
32.5 |
Proba obxectiva |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Se explicarán los conceptos fundamentales de los contenidos de la materia. Se formularán, discutirán y resolverán cuestiones, ejercicios o problemas relativos a la materia. |
Prácticas de laboratorio |
El alumno llevará a cabo la clonación, por PCR, de un ORF codificante de una enzima y, a continuación, realizará la expresión de la proteína producto en un sistema bacteriano o de levaduras. Finalmente, se realizara una valoración de la actividad de la proteína recombinante. |
Proba obxectiva |
Prueba escrita utilizada para la evaluación del aprendizaje, cuyo trazo distintivo es la posibilidad de determinar si las respuestas dadas son o no correctas. Constituye un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite evaluar conocimientos, capacidades, destrezas, rendimiento, aptitudes, actitudes, etc.
La prueba objetiva puede combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación. También se puede construir con un solo tipo de alguna de estas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Se intentará que toda la actividad docente sea participativa. Durante las sesiones prácticas se procurará que cada alumno reciba una atención individualizada.
Posibilidad de realizar una tutoría personalizada con anterioridad a la celebración de cada examen.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Seguimiento del trabajo del alumno. Se valorará la implicación del alumno y su comportamiento en las diversas actividades programadas. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
Presentación de una memoria de prácticas. |
30 |
Proba obxectiva |
Una prueba objetiva al finalizar las dos semanas de docencia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
El examen final de la primera oportunidad, coincidirá con el lunes siguiente a la finalización de la materia.
Tendrán prioridad para obtener MH aquellos alumnos que se evalúen en la primera oportunidad
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Brown TA, Gene cloning and DNA analysis.
Blackwell, 2006. Clark, David P., Pazdernik, Nanette J.
Biotechnology. Academic Press. Elsevier Inc. 2012. Nicholl DST, An introduction to genetic
engineering, 2ª ed. Cambridge UP, 2002. Perera J, Tormo A, García JL, Ingeniería
genética, vols I y II, Ed. Pirámide, 2002. Renneberg R, Biotecnología para
principiantes, Reverté, 2008. Rojo Izquierdo M, Ingeniería genética y
transferencia génica. Ed. Pirámide, 2001. Smith JE, Biotechnology, 4ª ed. Cambridge
UP, 2004. Watson JD, Baker TA, Bell SP, Gann A,
Levine M, Losick R, Biología Molecular del Gen, 5ª ed. Ed. Médica Panamericana,
2005. |
Bibliografía complementaria
|
|
Se recomienda
encarecidamente la lectura de la obra "Biotecnología para
principiantes" como complemento del programa de la materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enxeñaria Celular e Tisular/610475102 | Xenómica e Proteómica/610475103 | Bioinformática/610475104 | Biotecnoloxía Industrial/610475105 | Procesos e Produtos biotecnolóxicos/610475106 | Técnicas de aplicación en biotecnoloxía/610475107 | Organización e xestión: xestión empresarial e xestión eficaz do laboratorio/610475201 | Auditoría de empresas biotecnolóxicas/610475202 | Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Es aconsejable que los alumnos tengan conocimiento de inglés a nivel de compresión de textos, ya que parte de las fuentes de información que consultarán están publicadas en esta lengua. |
|