Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos químicos para o estudo de sistemas orgánicos, inorgánicos e biolóxicos, incluídos os materiais con proxección tecnológica. |
A7 |
Coñecer o marco teórico e as aplicacións da electroquímica e da fotocatálise nos campos da enerxía e o medio ambiente. |
A8 |
Coñecer os fundamentos das interaccións intermoleculares e as súas aplicacións no campo da catálise supramolecular,recoñecemento molecular e biocatálise. |
A9 |
Coñecer algunhas aplicacións básicas da química computacional e dos programas de cálculo máis utilizados nos ámbitos da química e o medio ambiente. |
A11 |
Coñecer as distintas técnicas experimentais e computacionales orientadas á caracterización de mecanismos de reacción. |
A20 |
Coñecemento dos principais tipos de produtos naturais: enzimas, receptores moleculares, etc. Entender a súa participación en procesos de catálise e autoensamblaxe. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B7 |
Ser capaz de planificar adecuadamente desenvolvementos experimentais, a un nivel especializado. |
C1 |
Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C5 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir coñecemento de novas estructuras moleculares, xeradas en disolución, que son fronteira dos sistemas biolóxicos.
Coñecer as aplicacións destes medios na mellora de procesos químicos de separación, de síntese, de reacción, de eliminación de contaminantes, etc. |
AM4 AM7 AM8 AM9 AM11 AM20
|
|
|
Analizar propiedades de novas estructuras: micelas, microemulsiones, vesículas, liposomas, ciclodextrinas, dendrímeros, clatractos, etc.. Explorar novas aplicacións destas estructuras en procesos básicos, como solubilidad, equilibrios diversos, eliminación, ..., y fundamentalmente, en reactividad. |
|
BM1 BM2 BM5 BM7
|
CM1 CM4 CM5 CM8 CM9 CM11
|
Adquirir los conocimientos básicos encuadrados en la Química Computacional, con especial énfasis en los cálculos de la estructura electrónica.
Conocer los programas informáticos más populares relacionados con la Química Computacional.
Saber realizar cálculos sencillos de geometrías, energías y otras propiedades moleculares, |
AM9 AM11
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM4 CM5 CM6 CM9 CM10 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.Química computacional |
Introducción
Métodos Ab Initio
Teoría del Funcional de la Densidad
Métodos Semiempíricos
Funciones Base
Mecánica Molecular
Dinámica Molecular
Programas de Química Computacional
Cálculo de propiedades
|
TEMA 2. Química Física Supramolecular |
Tensioactivos en agua.
Tensioactivos en disolventes
Reactividad en medios microheterogéneos: modelo simple de la pseudofase y con intercambio iónico |
TEMA 3. Reconocimiento Molecular y Biocatálisis |
Sistemas receptor-ligando.
Receptores típicos: ciclodextrinas, poliéteres, siderófilos, dendrímeros, ..., ADN.
Ligandos de interés: iones, fármacos, pesticidas, cosméticos.
Aplicaciones farmacológicas e industriales. |
TEMA 4 Fotoquímica Aplicada |
Reacciones fotoquímicas. Fotocatálisis
Fotoquímica Supramolecular. Fluoróforos y microentorno.
Procesos fotoquímicos en complejos supramoleculares.
Fluorescencia en proteínas. Tecnología del ADN |
TEMA 5. Electroquímica Aplicada |
Valoraciones potenciométricas.
Electrodos selectivos de iones. Potenciales de membrana.
Baterías y celdas de combustible.
Corrosión. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
20 |
20 |
40 |
Recensión bilbiográfica |
6 |
12 |
18 |
Seminario |
8 |
16 |
24 |
Prácticas de laboratorio |
24 |
36 |
60 |
Presentación oral |
1 |
2 |
3 |
Proba de ensaio |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral para la introducción de los diferentes contenidos de la asignatura |
Recensión bilbiográfica |
Lectura crítica de artículos científicos |
Seminario |
Trabajo en grupo para el estudio y debate de los artículos científicos analizados y de otros aspectos relacionados con la comprensión de los contenidos teóricos y las prácticas de laboratorio. |
Prácticas de laboratorio |
Aplicación de las tecnologías y metodologías al estudio y caracterización de sistemas químicos concretos relacionados con los contenidos de la asignatura. |
Presentación oral |
Exposición oral de los resultados obtenidos en las prácticas, de las técnicas y metodologías utilizadas en seminario conjunto y participativo de todos los alumnos. |
Proba de ensaio |
Prueba escrita que mida la capacidad de razonamiento, de síntesis, de redacción, ..., del alumno en preguntas de cierta amplitud. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Recensión bilbiográfica |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Ayuda en la interpretación trabajos científicos, en la crítica y en facilitar bibliografía relacionada.
Ayuda en las dificultades técnicas y metodológicas para el desarrollo de las prácticas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Exposición de los resultados y análisis de las prácticas |
25 |
Sesión maxistral |
Discusión/intervención en clase |
5 |
Recensión bilbiográfica |
Análisis crítico, comprensión del trabajo científico. Discusión sobre alternativas de estudio, mejora de resultados, prespectivas de futuro, ..., que pongan de manifiesto la capacidad creativa e innovadora del alumno. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
Destreza, aptitudes mostradas en el laboratorio. Resultados obtenidos de la experimentación. |
15 |
Proba de ensaio |
Grado de asimilación y comprensión de conceptos. Capacidad de síntesis y redacción. |
30 |
Seminario |
Participación en la discusión de temas y desarrollo de actividades teóricas, tipo demostraciones, realización de ejercicios. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Dentro de las prácticas de laboratorio se incluye la realización de cálculos de Química Computacional.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bockris, John O'M., Reddy, Amulya K.N. Gamboa-Aldeco, Maria. (2000). Modern electrochemistry 2B. Electrodics in chemistry, engineering, biology, and environmental science. New York : Kluwer Academic / Plenum Publishers]
Connors, K.A. (1987). Binding Constants. The Measurement of Molecular Complex Stability. . Wiley & Sons: New York,
Lewars, E. G. (2011). Computational Chemistry: Introduction to the Theory and Applications of Molecular and Quantum Mechanics. Springer
J. Szejtli (1988). Cyclodextrin Technology. Kluwer Academic Publishers (The Neherlands)
Hinchliffe, A. (2008). Molecular Modelling for Beginners. Wiley
J. R. Lakowicz (2006). Principles of Fluorescence Spectroscopy. Springer Science (New York)
V. Balzani, F. Scandola (1991). Supramolecular Photochemistry. Ellis Horwood (Chicherter, England)
M. J. Rosen (1989). Surfactants and Interfacial Phenomena. John Wiley & Sons
Raoutl Zana (1987). Surfactants in Solution. New Methods of investigation. Marcel Dekker (New York) |
|
Bibliografía complementaria
|
Cramer, C. A. (2004). Essentials of Computational Chemistry: Theories and Models. Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|