Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A12 |
Coñecer as distintas estratexias para o tratamento estatístico de series de datos relacionadas con datos ambientais. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
C1 |
Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais. |
C3 |
Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
AM12
|
BM3 BM5 BM6
|
CM1 CM3 CM9 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Repaso dos métodos básicos de Estatística Descriptiva Uni e Multivariable
Medidas de dependencia: matriz de correlacións, regresión lineal simple e múltiple
Análise da multicolinealidade
|
Análise Multivariable |
Descripción de datos multivariables
Análise de Compoñentes Principais
Análise Discriminante
Análise Cluster
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
5 |
15 |
20 |
Sesión maxistral |
18 |
36 |
54 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Rematado a exposición de todos os contidos da asignatura, pediráselle ós alumnos, e será corrixido no aula, o tratamento completo dun conxunto de datos (na medida do posible do ámbito de estudos medioambientais). |
Sesión maxistral |
Clases maxistrales presenciais nas que o profesor expoñerá os puntos fundamentais do programa convenientemente ilustrados con exemplos prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos realizarán un traballo no que terán que aplicar, a un arquivo de datos, as técnicas explicadas na asignatura que eles consideren oportunas para responder ás preguntas que se lle plantexen. Disporán de atención personalizada dos profesores responsables de cada bloque, de maneira que os alumnos poderán resolver todas as dúbidas que se lles presenten. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Asistencia e participación nas clases de sesión maxistral. |
10 |
Solución de problemas |
Os alumnos analizarán os datos e expoñerán as conclusións nun traballo, ben de forma individual ou en grupo. |
90 |
|
Observacións avaliación |
Valorarase positivamente a asistencia ás clases, así como a actitude e a
participación dos alumnos nas mesmas cun peso do 10% na nota final. A
asistencia mínima será non inferior ó 80% das horas presenciais (salvo
ausencias debidamente xustificadas). O restante 90% da nota virá dada pola
realización e exposición de traballos tutelados. Na corrección dos traballos
teranse en conta os aspectos formais para a resolución dos problemas
plantexados, a claridade nas exposicións e a capacidade de defensa dos
argumentos presentados no traballo escrito, así como da presentación oral dos
resultados acadados. Requisito sine qua non para superar a asignatura é superar
as distintas actividades propostas polo profesorado. A nota final da asignatura
será a suma ponderada das cualificacións de cada bloque temático.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Jobson, J.D. (1992). Applied Multivariate Analysis. Vol. II: Categorical and Multivariate Methods. Springer Texts in Statistics, Springer-Verlag: NewYork. Miller, J.N. & Miller, J.C. (2002) Estadística y Quimiometría para Química Analítica. Edit. PrenticeHall. Mongay Fernández, C. (2005) Quimiometría. Servicio Publicaciones Universidad de Valencia. Morrison, D.F. (1990) Multivariate statistical method. 3rd Edition. McGraw-Hill Series in Probability and Statistics. Peña, D. (2002). Análisis de Datos Multivariantes. McGraw-Hill. Pérez López, C. (2004) Técnicas de análisis multivariante de datos. Aplicaciones con SPSS. Pearson Prentice Hall, Madrid. Pérez López, C. (2005) Métodos Estadísticos Avanzados con SPSS. Thomson, Madrid. Ramis Ramos, G. (2001) Quimiometría. Síntesis, Madrid.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Millard, S.P. & Neerchal, N.J. (2001) Environmental Statistics
with S-Plus. Springer. CRC Press LLC |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia e participación ás clases tanto de índole
teórico como práctico. Así mesmo, recoméndase completar o material facilitado
polo profesorado coa bibliografía por eles recomendada e a realización das
tarefas encomendadas. Un estudo continuo da materia e o uso das tutorías para
resolver dúbidas é fundamental para superar con éxito a asignatura. Recoméndase
o uso das tutorías individuais para os alumnos con dificultades en superar a
materia. |
|