Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Xestión da Calidade Código 610500022
Titulación
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Química Analítica
Coordinación
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Profesorado
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura pretende proporcionar una visión general acerca de un aspecto fundamental en las necesidades y requisitos que plantean los empleadores en el ámbito empresarial para la contratación de Titulados Superiores. Se presentan conceptos básicos acerca de los sistemas de Gestión de la Calidad y de la Gestión Medio Ambiental que son de interés potencial para alumnos de diferentes titulaciones.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A16 Comprender a problemática asociada aos resíduos, os modos de xestionalos e as principais tecnoloxías de tratamento de resíduos.
A18 Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais.
A21 Comprender os fundamentos dos procesos de calidade e o modo de xestionalos.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B8 Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental.
C2 Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade.
C4 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C7 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM1
AM16
AM18
AM21
BM3
BM4
BM8
CM2
CM4
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción Definiciones subjetivas y objetivas de la calidad
Tema 2: Repercusión de los sistemas de gestión de la calidad en la sociedad La calidad implícita
Tema 3: Modelos de gestión ISO 9000
ISO 17025
ISO 14000
EFQM
Responsabilidad social corporativa
Tema 4: Problemas habituales Problemas habituales en la aplicación de los sistemas de gestión de la calidad
Organización del trabajo
Participación de los empleados
Delegación de los mandos
Motivación y concienciación. Participación
Tema 5: Generalización de la Calidad Integración de sistemas:
medioambiente y seguridad y protección (Oshas 18000)

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 1 6 7
Sesión maxistral 17 34 51
Estudo de casos 5 7.5 12.5
Proba obxectiva 1 3 4
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Cada alumno realizará un trabajo consistente en el análisis de un aspecto de las guías internacionales de calidad
Sesión maxistral Descripción y estudio de los fundamentos de los Sistemas de Gestión de la Calidad. Problemas habituales y ventajas de su aplicación.
Estudo de casos Teniendo en cuenta la disponibilidad de los profesionales ajenos a la universidad a los cuales se ha solicitado colaboración, se abordarán dos o tres casos reales de implantación de sistemas de calidad en la industria u organismos públicos.
Proba obxectiva Resumen escrito de los casos prácticos presentados por personas que desarrollan su trabajo en la empresa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Se establece la opción de consulta de dudas o discusión de la bibliografía fuera del horario lectivo habitual.
Los trabajos tutelados tendrán un período previo de reflexión con el profesor para su enfoque y centrado.
En las sesiones magistrales se podrá realizar la discusión de dudas que presenten los alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Asistencia y redacción de los resúmenes escritos de cada uno de los casos de estudio. Calidad de la redacción, extracción de ideas claves, extensión de los temas tratados 25
Traballos tutelados Buena redacción, explicaciones relevantes y capacidad de síntesis 20
Sesión maxistral Asistencia a las clases magistrales y a los casos prácticos; así como actitud participativa. Aporte de ideas e implicación en las discusiones. 40
Proba obxectiva Concisión en la exposición de las ideas que respondan a las cuestiones planteadas 15
 
Observacións avaliación

A asistencia ás clases e Conferéncias é condición sine qua non para superar a asignatura


Fontes de información
Bibliografía básica BADIA, A. (2002). Calidad, modelo ISO9001. Deusto
VALCARCEL, M.; RIOS, A. (1992). La calidad en los laboratorios analíticos. Barcelona, Reverte
JURAN, F.M.; GRYNA, F.M. (1993). Manual de control de la calidad. Madrid, Díaz de Santos y McGraw Hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A asistencia á clase e as actividades (nomeadamente, seminarios) é condición sine qua non para superar a asignatura.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías