Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A4 |
Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas. |
A9 |
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A13 |
Comprender a Química dos principais procesos biolóxicos. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A17 |
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos). |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A26 |
Levar a cabo procedementos estándares de laboratorios implicados en traballos analíticos e sintéticos, en relación con sistemas orgánicos e inorgánicos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Utilizar a terminoloxía en Química Orgánica incluíndo nomenclatura, convenios e unidades.
|
A1
|
B1 B4 B7
|
C1 C6 C7
|
Coñecer os principais tipos de reaccións orgánicas, os seus mecanismos e as suas
principais características e implicaciones estereoquímicas
|
A4 A9 A10 A24 A25
|
B2 B3
|
C1 C8
|
Coñecer os principais métodos de preparación dos compostos orgánicos. |
A17 A21 A22 A23 A26
|
|
C1 C8
|
Coñecer os métodos mais importantes de determinación estructural de compostos orgánicos (RMN, EM, IR, UV) |
A1 A9 A15
|
B2 B3 B5
|
|
Coñecer a estructura, propiedades e reactividade química dos productos naturais orgánicos |
A1 A4 A13 A24
|
|
C1 C8
|
Diseño, planificación e desenrolo de estratexias na síntesis de moléculas orgánicas |
A17 A19 A20 A21 A22 A23 A25 A26
|
B2 B3
|
C1 C8
|
Capacidade de comprensión dos fenómenos e procesos relacionados coa estructura, reactividade e síntese dos compostos orgánicos en sistemas biolóxicos e procesos industriais |
A10 A12 A13 A14 A22
|
B3
|
C1 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1 Alquenos e alquinos. |
Estructura. Hidroxenación catalítica. Reaccións de adición electrófila. Adición de haluros de hidróxeno, halóxenos, agua, oximercuriación, formación de halohidrinas, hidroboración e adición de carbenos. Epoxidacion e hidroxilación de alquenos. Rutura oxidativa de alquenos. Adicións radicalarias. Polimerización. Alquinos. Estructura. Acidez. Preparación mediante acetiluros e reaccións de eliminación. Reducciones. Reacciones de adición electrófila. |
Tema 2 Conxugación, benceno e aromaticidade. |
Sistemas alílicos. Dienos. Reacciones de adición electrófila: control cinético e control termodinámico. Reacción de Diels-Alder. Orbitais moleculares. Regla de Hückel. Sustitución electrófila aromática. Orientación na SEAr. Fenoles: SEAr, Cope-Claisen e oxidación. Halogenuros aromáticos: SNAr |
Tema 3 Aminas |
Estructura e propiedades ácido-base. Síntese de aminas. Eliminación de Hoffman. Oxidación: eliminación de Cope. Nitrosación. Sales de diazonio aromáticas. Reacción de Sandmeyer e acoplamento diazoico. |
Tema 4 Aldehídos e cetonas. |
Estructura e propiedades físicas. Adición nucleófila ao grupo carbonilo: hidratación, formación de cianohidrinas, hemiacetales e cetales, reacción de Wittig, formación de iminas. Reducción de compostos carbonílicos. Oxidación de aldehídos. Sintesis de aldehídos e cetonas. |
Tema 5 Ácidos carboxílicos e derivados. |
Estructura e propiedades físicas. Acidez. Adición-eliminación ao grupo carboxilo. Condensación con alcoholes, esterificación de Fisher. Cloruros de ácido: sintese e aplicacións. Esterificación con diazometano. Síntesis de amidas. Reducción de ácidos carboxílicos. Estructura e propiedades físicas de derivados de ácidos carboxílicos. Interconversión dos derivados dos ácidos. Transesterificación. Hidrólisis dos derivados dos ácidos carboxílicos. Reducción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
20 |
20 |
40 |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
Seminario |
7 |
21 |
28 |
Obradoiro |
8 |
18 |
26 |
Proba mixta |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
O alumno realizará experimentos de laboratorio relacionados coas técnicas de purificación, síntesis e aislamento de productos orgánicos. |
Sesión maxistral |
O profesor expondrá os fundamentos de cada tema de la materia estimulando a participación dos alumnos. Os alumnos deberán preparar las clases con anterioridad de acuerdo coas instruccións do profesor. |
Seminario |
Os seminarios se adicarán a resolución e debate de problemas relacionados cos contidos teóricos da materia. |
Obradoiro |
Sesións de traballo organizadas en grupos reducidos. Nestas sesións se aboradarán cuestións, dudas e problemas relacionados cos conceptos expostos nas sesións maxistrais. |
Proba mixta |
Co propósito de evaluar a adquisición de coñecementos e competencias se realizará una prueba escrita ao final del curso. Nesta proba plantexaránse problemas e cuestións relativas aos contidos da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Prácticas de laboratorio.
Si a planificación o permitise, as prácticas se realizarán individualmente e o seu seguimento farase preferentemente de forma individual.
Solución de problemas
Esta actividade levarase a cabo en grupos muy reducidos. O seu obxetivo e proporcionar un trato personalizado ao alumno e detectar e subsanar as dudas, deficiencias e lagunas no seu aprendizaxe da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A asistencia, participación e realización de traballos e problemas propostos formarán parte da evaluación. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A realización das prácticas será necesaria para aprobar a asignatura. A evaluación das prácticas será continua e valoraráse o traballo realizado no laboratorio e o cuaderno de laboratorio. |
15 |
Proba mixta |
Co propósito de evaluar la adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba escrita ao final del curso. Nesta proba se plantexarán problemas e cuestións relativas aos contidos da materia. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A realización das prácticas de
laboratorio é requisito para superar a materia. Para aprobar a materia é
preciso obter na proba obxectiva unha nota igual ou superior ao 40% e
conseguir, sumadas as cualificacións de todas as actividades, unha nota
mínima de 5 sobre 10. Os alumnos que participen nun numero de
actividades avaliables non superior ao 15% poderán obter a cualificación
de No Presentado. Os alumnos avaliados na
segunda oportunidade só poderán optar á matrícula de Honra se o número
máximo destas para o correspondente curso non se cubriu na súa
totalidade na primeiro oportunidade.
As cualificacións das
prácticas de laboratorio, seminarios e talleres (30% da nota final)
conservaranse na oportunidade de xullo, mentres que a cualificación da
proba obxectiva de xullo substituirá a obtida na proba obxectiva de
xuño. Polo que se refire aos sucesivos cursos académicos, o proceso de
ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso
académico, e polo tanto volvería comezar cun novo curso, incluídas todas
as actividades e procedementos de avaliación que se programe para o
devandito curso.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Ampliación de Química Orgánica/610G01028 | Experimentación en Química Orgánica/610G01029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Laboratorio de Química/610G01032 |
|
Materias que continúan o temario |
Química 3/610G01009 | Química 4/610G01010 | Química Orgánica 1/610G01026 |
|
|