Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Química Orgánica 2 Código 610G01027
Titulación
Grao en Química
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Química Fundamental
Coordinación
Perez Sestelo, Jose
Correo electrónico
jose.perez.sestelo@udc.es
Profesorado
García Romero, Marcos Daniel
Maestro Saavedra, Miguel Anxo
Ojea Cao, Vicente
Perez Sestelo, Jose
Ruiz Pita-Romero, Maria
Correo electrónico
marcos.garcia1@udc.es
miguel.maestro@udc.es
vicente.ojea@udc.es
jose.perez.sestelo@udc.es
maria.ruiz.pita-romero@udc.es
Web
Descrición xeral A materia Química Orgánica 2 é unha continuación na enseñanza da Química Organica impartida en Química Orgánica 1. Nesta materia continuase o estudio da estructura e reactividade dos compostos orgánicos clasificados por grupos funcionais.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades.
A4 Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas.
A9 Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural.
A10 Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción.
A12 Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas.
A13 Comprender a Química dos principais procesos biolóxicos.
A14 Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química.
A15 Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A17 Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos).
A19 Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica.
A20 Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A21 Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos.
A22 Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos.
A23 Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental.
A24 Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química.
A25 Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria.
A26 Levar a cabo procedementos estándares de laboratorios implicados en traballos analíticos e sintéticos, en relación con sistemas orgánicos e inorgánicos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Utilizar a terminoloxía en Química Orgánica incluíndo nomenclatura, convenios e unidades.  A1
B1
B4
B7
C1
C6
C7
Coñecer os principais tipos de reaccións orgánicas, os seus mecanismos e as suas  principais características e implicaciones estereoquímicas A4
A9
A10
A24
A25
B2
B3
C1
C8
Coñecer os principais métodos de preparación dos compostos orgánicos. A17
A21
A22
A23
A26
C1
C8
Coñecer os métodos mais importantes de determinación estructural de compostos orgánicos (RMN, EM, IR, UV) A1
A9
A15
B2
B3
B5
Coñecer a estructura, propiedades e reactividade química dos productos naturais orgánicos A1
A4
A13
A24
C1
C8
Diseño, planificación e desenrolo de estratexias na síntesis de moléculas orgánicas A17
A19
A20
A21
A22
A23
A25
A26
B2
B3
C1
C8
Capacidade de comprensión dos fenómenos e procesos relacionados coa estructura, reactividade e síntese dos compostos orgánicos en sistemas biolóxicos e procesos industriais A10
A12
A13
A14
A22
B3
C1
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1 Alquenos e alquinos. Estructura. Hidroxenación catalítica. Reaccións de adición electrófila. Adición de haluros de hidróxeno, halóxenos, agua, oximercuriación, formación de halohidrinas, hidroboración e adición de carbenos. Epoxidacion e hidroxilación de alquenos. Rutura oxidativa de alquenos. Adicións radicalarias. Polimerización. Alquinos. Estructura. Acidez. Preparación mediante acetiluros e reaccións de eliminación. Reducciones. Reacciones de adición electrófila.
Tema 2 Conxugación, benceno e aromaticidade. Sistemas alílicos. Dienos. Reacciones de adición electrófila: control cinético e control termodinámico. Reacción de Diels-Alder. Orbitais moleculares. Regla de Hückel. Sustitución electrófila aromática. Orientación na SEAr. Fenoles: SEAr, Cope-Claisen e oxidación. Halogenuros aromáticos: SNAr
Tema 3 Aminas Estructura e propiedades ácido-base. Síntese de aminas. Eliminación de Hoffman. Oxidación: eliminación de Cope. Nitrosación. Sales de diazonio aromáticas. Reacción de Sandmeyer e acoplamento diazoico.
Tema 4 Aldehídos e cetonas. Estructura e propiedades físicas. Adición nucleófila ao grupo carbonilo: hidratación, formación de cianohidrinas, hemiacetales e cetales, reacción de Wittig, formación de iminas. Reducción de compostos carbonílicos. Oxidación de aldehídos. Sintesis de aldehídos e cetonas.
Tema 5 Ácidos carboxílicos e derivados. Estructura e propiedades físicas. Acidez. Adición-eliminación ao grupo carboxilo. Condensación con alcoholes, esterificación de Fisher. Cloruros de ácido: sintese e aplicacións. Esterificación con diazometano. Síntesis de amidas. Reducción de ácidos carboxílicos. Estructura e propiedades físicas de derivados de ácidos carboxílicos. Interconversión dos derivados dos ácidos. Transesterificación. Hidrólisis dos derivados dos ácidos carboxílicos. Reducción.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 20 20 40
Sesión maxistral 17 34 51
Seminario 7 21 28
Obradoiro 8 18 26
Proba mixta 3 0 3
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio O alumno realizará experimentos de laboratorio relacionados coas técnicas de purificación, síntesis e aislamento de productos orgánicos.
Sesión maxistral O profesor expondrá os fundamentos de cada tema de la materia estimulando a participación dos alumnos. Os alumnos deberán preparar las clases con anterioridad de acuerdo coas instruccións do profesor.
Seminario Os seminarios se adicarán a resolución e debate de problemas relacionados cos contidos teóricos da materia.
Obradoiro Sesións de traballo organizadas en grupos reducidos. Nestas sesións se aboradarán cuestións, dudas e problemas relacionados cos conceptos expostos nas sesións maxistrais.
Proba mixta Co propósito de evaluar a adquisición de coñecementos e competencias se realizará una prueba escrita ao final del curso. Nesta proba plantexaránse problemas e cuestións relativas aos contidos da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Prácticas de laboratorio
Descrición
Prácticas de laboratorio.
Si a planificación o permitise, as prácticas se realizarán individualmente e o seu seguimento farase preferentemente de forma individual.

Solución de problemas
Esta actividade levarase a cabo en grupos muy reducidos. O seu obxetivo e proporcionar un trato personalizado ao alumno e detectar e subsanar as dudas, deficiencias e lagunas no seu aprendizaxe da materia.


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Obradoiro A asistencia, participación e realización de traballos e problemas propostos formarán parte da evaluación. 15
Prácticas de laboratorio A realización das prácticas será necesaria para aprobar a asignatura. A evaluación das prácticas será continua e valoraráse o traballo realizado no laboratorio e o cuaderno de laboratorio. 15
Proba mixta Co propósito de evaluar la adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba escrita ao final del curso. Nesta proba se plantexarán problemas e cuestións relativas aos contidos da materia. 70
 
Observacións avaliación

A realización das prácticas de
laboratorio é requisito para superar a materia. Para aprobar a materia é
preciso obter na proba obxectiva unha nota igual ou superior ao 40% e
conseguir, sumadas as cualificacións de todas as actividades, unha nota
mínima de 5 sobre 10. Os alumnos que participen nun numero de
actividades avaliables non superior ao 15% poderán obter a cualificación
de No Presentado. Os alumnos avaliados na
segunda oportunidade só poderán optar á matrícula de Honra se o número
máximo destas para o correspondente curso non se cubriu na súa
totalidade na primeiro oportunidade.

As cualificacións das
prácticas de laboratorio, seminarios e talleres (30% da nota final)
conservaranse na oportunidade de xullo, mentres que a cualificación da
proba obxectiva de xullo substituirá a obtida na proba obxectiva de
xuño. Polo que se refire aos sucesivos cursos académicos, o proceso de
ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso
académico, e polo tanto volvería comezar cun novo curso, incluídas todas
as actividades e procedementos de avaliación que se programe para o
devandito curso.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Jonathan Clayden, Nick Greeves, and Stuart Warren (2012). Organic Chemistry. Oxford University Press
L.G. Wade, Jr (2013). Organic Chemistry. Prentice Hall
K.P.C. Vollhardt and N.E.Schore (2011). Organic Chemistry: structure and function. W H Freeman
L.G. Wade, Jr (2004). Química Orgánica. Pearson
K.P.C. Vollhardt and N.E.Schore (2007). Química Orgánica: estructura y función. Omega

Además de la bibliografía recomendada, la mayoría de los libros de Química Orgánica general son útiles para seguir los contenidos de la materia. Se recomienda el seguimiento de la materia mediante un libro de Química Orgánica general.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Ampliación de Química Orgánica/610G01028
Experimentación en Química Orgánica/610G01029

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Laboratorio de Química/610G01032

Materias que continúan o temario
Química 3/610G01009
Química 4/610G01010
Química Orgánica 1/610G01026

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías