Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade de deseño e planificación de proxectos en química |
A11 A15 A16 A22 A25 A26 A28
|
B3
|
C1 C3 C5 C6
|
Coñecementos teóricos dos procesos químicos industriais |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A12 A14 A16 A18 A21 A23 A24 A25
|
|
|
Capacidade de traballo en equipo |
|
B5 B6 B7
|
|
Elaborar e escribir memorias e informes de carácter científico e técnico |
A1 A14 A16 A24 A28
|
B4
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. CONCEPTOS BÁSICOS SOBRE PROXECTOS |
1.1. Definición de proxecto
1.2. Clasificación de proxectos
1.3. Características do proxecto
1.4. Ciclo de vida dun proxecto
1.5. O desenvolvemento do proxecto na empresa
1.6. A dirección do proxecto. Características principais da dirección do proxecto
1.7. O director do proxecto: Tipo e características.
1.8.Planificación e programación do proxecto
|
2. ESTUDOS PREVIOS: VIABILIDADE DO PROXECTOS
|
2.1. Estudo de viabilidade dos proxectos
2.2. Estudo de mercado
2.3. Localización e tamaño
2.4. Estimación da inversión
2.5. Avaliación económica do proxecto
|
3. PLANIFICACIÓN E PRESUPOSTO DO PROXECTO |
3.1. Estimacións do presuposto do proxecto
3.2. O tempo no proxecto
3.3. Estimación do custe do proxecto
3.4. Optimización de recursos do proxecto
|
4. ENXEÑERÍA BÁSICA DO PROXECTO |
4.1. Base do deseño da enxeñería básica
4.2. Fundamentos básicos do balanzo de materia
4.3. Fundamentos básicos do balanzo de enerxía e a súa utilización.
4.4. Diagramas de fluxo |
5. SEGURIDADE NA INDUSTRIA QUÍMICA |
5.1. Introdución á seguridade na industria química
5.2. Conceptos básicos na seguridade
5.3. Xestión na seguridade do proxecto
5.4. Lexislación
|
6. IMPACTO AMBIENTAL DOS PROCESOS QUÍMICOS |
6.1. Análise medioambiental do proxecto
6.2. Fontes de contaminación e xeración de residuos
6.3. Minimización de residuos e emisións
6.4. Lexislación |
7. CALIDADE DO PROXECTO |
7.1. Conceptos básicos da calidade
7.2. Sistema da calidade
7.3. Implantación dos sistemas de calidade no proxecto
7.4. Auditorías de calidade
|
8. DOCUMENTACIÓN DO PROXECTO |
8.1. Documentación previa
8.2. Proposta
8.3. Informes parciais e análise de resultados
8.4. Informe final
|
9. ASPECTOS LEGAIS NA PLANIFICACIÓN E EXECUCIÓN DUN PROXECTO |
9.1. Lexislación aplicable
9.2. Contratos
9.3. Dereitos de propiedade intelectual
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
26 |
52 |
78 |
Solución de problemas |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
1 |
20 |
21 |
Seminario |
9 |
9 |
18 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais impartiranse ó grupo completo. Consistirán en leccións expositivas nas que se exporá de forma ordenada o temario da materia. Ó comezo de cada tema exporase claramente o contido e obxectivos principais de dito tema. Asemesmo, ó final do tema farase un breve resumo dos contidos máis salientables. Para facilita-la labor de seguimento por parte do alumno das clases presenciais proporcionaráselle con antelación o material docente utilizado polo profesor. A exposición de cada un dos temas apoiárase en medios audiovisuais. |
Solución de problemas |
Esta clase de metodoloxía ten por obxectivo a de profundizar nalgúns aspectos concretos da materia tratados cun carácter máis xeral nas clases de teoría. Para isto, traballarase na resolución de casos prácticos relacionados co desenvolvemento de proxectos e unidades de proceso, e se introducirá tamén ó estudante na busca bibliográfica específica e na avaliación e discusión da mesma. |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados poden servir para presentar e discuti-los resultados parciais e finais dun estudo que os alumnos en equipos reducidos teran que realizar ó longo do curso. Este proxecto será avaliado como unha actividade de traballo autónomo ou non presencial. |
Seminario |
Nos seminarios, procurarase un apoio ó alumnado nas dúbidas que lle poidan xurdir na planificación do proxecto de química que están a desenvolver. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta, que abranguera preguntas teóricas tipo test e exercicios, onde o alumno debe amosa-los seus coñecementos da materia adquiridos ó longo do curso. Esta proba será de modo presencial. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada farase mediante titorias presenciais e por medios telemáticos. A nivel individual o alumno poderá expor as súas dúbidas referentes ás cuestións de carácter práctico plantexadas na clase. E a nivel de grupo reducido onde as dúbidas serán referentes ó proxecto que deberán elaborar ó longo do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A presencia activa nas sesións maxistrais computará, proporcionalmente, cun máximo dun 10% na nota final sempre e cando esta presencia sexa igual ou maior ó 90%. |
10 |
Solución de problemas |
Durante a semán entregarán-se cuestións prácticas ó alumnado para que traballen na súa resolución. As cuestións resoltas deberán ser entregadas ó profesor antes da clase de resolución das mesmas. A entrega de traballos resoltos computará, proporcionalmente, ate un máximo de 20% da nota final. |
20 |
Traballos tutelados |
Durante o curso ó alumnado elaborará e presentará oralmente un pequeno traballo en equipos reducidos. Avaliarase a claridade de contidos, a presentación e redacción da memoria presentada. Do mesmo xeito, avaliarase a claridade na exposición oral do mesmo e o grao de aprendizaxe dos conceptos presentados no curso. A elaboración deste proxecto é de carácter obrigatorio, non sendo posible supera-la materia sen a eleboración e presentación do mesmo dentro dos plazos fixados no seu momento. |
20 |
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta escrita de toda a materia. que contemplará cuestións teóricas e prácticas. Esta proba ten carácter obrigatorio, sendo puntuada de 1 a 10 puntos, proporcionalmente. Para computar na nota final será preciso ter alomenos catro puntos na mesma. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A proba mixta estará composta de dúas partes: Unha teórica e outra práctica que abranguerá a materia teórica e a resolución de problemas tratados durante o curso. O peso das partes na nota final será dun 15% para a parte teórica e un 35% para a de resolución de problemas. A nota desta proba sumarase á cualificación dos traballos tutelados obtida no curso. Para supera-la materia será preciso obter, tanto na proba mixta como no resto de actividades avaliables, unha nota non inferior a 4 e acadar, sumadas as cualificacións de tódalas actividades, unha nota mínima de 5. Para que se teña en conta as calificacións nas distintas actividades suxeitas a avaliación é preciso obte-la calificación mínima indicada anteriormente para cada unha delas. De non acadarse dita puntuación mínima nalgunha delas, a materia figurará como suspensa (4,5). Para obte-la cualificación de non presentado, os alumnos non poderán ter participado en máis dun 20 % das actividades avaliables programadas. As calificaciones dos seminarios e traballos tutelados conservaránse na segunda oportunidade, namentres que a cualificación da proba mixta da segunda oportunidade sustituirá á obtida na primeira oportunidade. Os alumnos avaliados na segunda oportunidade só poderán optar a matrícula de honra se o número máximo destas para o correspondente curso non se teñen cuberto na súa totalidade na primeira oportunidade. Nos sucesivos cursos académicos, o proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso académico, e polo tanto voltaría a comenzar cun novo curso , incluidas tódalas actividades e procedementos de avaliación que fosen programados para dito curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Cabra Dueñas, L., de Lucas
Martínez, A., Ruiz Fernández, F. e Ramos Marcos, M.J. (2010). Metodología del
diseño aplicado y gestión de proyectos para ingenieros quiímicos. Ediciones
de la Universidad de Castilla-La Mancha
Canon, J.L. ,
Rebollar, R. e Saenz, M.J. (2003). Curso de gestión de proyectos. Manual del
alumno. Asociación Española de Ingeniería de Proyectos (AEIP)
Cos Castillo, M. de
(1997). Teoría General del Proyecto. Volumen I: Dirección de Proyectos. Ed.
Síntesis
Cos Castillo, M. de
(1998). Teoría General del Proyecto. Volumen II: Ingeniería de Proyectos. Ed.
Síntesis
Sapag Chain, N. y
Sapag Chain, R. (2000). Preparación y Evaluación de Proyectos. Ed.
McGraw-Hill
Sánchez Romero, M.A.,
Pastor Ferrando, J.P., Aragonés Beltrán, P. e González Cruz, M.C. (2008).
Cuestiones y problemas resueltos de dirección y gestión de proyectos.
Editorial de la Universidad Politécnica de Valencia
Storch de Gracia, J.
N. y García Martín, T. (2008). Seguridad Industrial en Plantas Químicas y
Energéticas. Ed. Díaz de Santos
Vian, A. (1991). El
Pronóstico Económico en Química Industrial. Ed. Eudema
Peters, M. S.,
Timmerhaus, K. D. y West, R. E. (2003). Plant Design and
Economics for Chemical Engineers. Ed. McGraw-Hill
|
Sinnott, R. & Towler, G.. (2012). Diseño en Ingeniería Química. Ed. Reverté. | |
Bibliografía complementaria
|
|
Díaz Martín, A.
(2011). Dirección de proyectos : experiencia, arte y excelencia. Ra-Ma
editorial
(2002). Ullman’s Encyclopaedia of
Chemical Technology. Ed. Wiley-VCH
|
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Matemáticas 1/610G01001 | Matemáticas 2/610G01002 | Física 1/610G01003 | Física 2/610G01004 | Química 1/610G01007 | Química 2/610G01008 | Química 3/610G01009 | Química 4/610G01010 | Laboratorio de Química/610G01032 | Enxeñaría Química/610G01033 |
|
|