Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade de recoñecemento da diversidade animal a gran escala, tanto dende o punto de vista anatómico como faunístico, e das relacións básicas de afinidade filoxenética. |
A1 A2 A4
|
|
|
Capacidade de estudio autónomo e en grupo con capacidade de organización persoal do traballo. |
|
B4 B5 B6 B8
|
|
Capacidade de busca de bibliografía e información a partir de distintas fontes. |
|
B8
|
C3
|
Capacidade de razoamento e interrelación da información, superando o estudio puramente memorístico. |
|
B1 B2 B3 B6 B8 B9
|
|
Redacción, comunicación e debate en público de traballos seguindo o modelo habitual na comunicación da información científica. |
|
B8 B11
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1: Introducción a la Zoología
Tema 1.- INTRODUCCIÓN.
Tema 2.- LA EVOLUCIÓN BIOLOGICA.
Tema 3.- LA CLASIFICACION ZOOLOGICA.
BLOQUE 2: Introducción a los Metazoos
Tema 4.- INTRODUCCION A LOS METAZOOS.
BLOQUE 3: Placozoos, Poríferos y Radiados
Tema 5.- PLACOZOOS.
Tema 6.- RADIADOS. CNIDARIOS.
BLOQUE 4: Clado Lofotrocozoos
Tema 7.- ACELOMORFOS.
Tema 8.- GNATIFEROS Y OTROS LOFOTROCOZOOS MENORES.
Tema 9.- MOLUSCOS.
Tema 10.- ANELIDOS.
Tema 11.- LOFOFORADOS.
BLOQUE 5: Clado Ecdisozoos
Tema 12.- ECDISOZOOS MENORES.
Tema 13.- PANARTRÓPODOS. Filos ONICÓFOROS y TARDÍGRADOS.
Tema 14.- CARACTERES GENERALES DE ARTRÓPODOS.
|
BLOQUE 1: Introducción a la Zoología
Tema 1.- INTRODUCCIÓN: Concepto de Zoología, finalidad y subdivisiones. Niveles de organización. Concepto de animal.
Tema 2.- LA EVOLUCIÓN BIOLOGICA: Teorías de la evolución. Homología e Analogía. Concepto de población y concepto de especie. Especiación simpátrida y especiación alopátrida.
Tema 3.- LA CLASIFICACION ZOOLOGICA: Taxonomía y Sistemática. La sistemática zoológica: principales escuelas. Categorías taxonómicas e reglas de nomenclatura zoológica. Las grandes divisiones del Reino animal.
BLOQUE 2: Introducción a los Metazoos
Tema 4.- INTRODUCCION A LOS METAZOOS: El origen de los metazoos. Simetría animal. Metamería. Cefalización. El proceso reproductor y las primeras fases del desarrollo embrionario. Cavidades corporales: Acelomados, Pseudocelomados y Eucelomados. Origen y formación del mesodermo y del celoma.
BLOQUE 3: Placozoos, Poríferos y Radiados
Tema 5.- PLACOZOOS: Características generales. PORIFEROS: Características generales e tipos de organización. Tipos celulares y formaciones esqueléticas. Reproducción y desarrollo. Sinopsis de los principales grupos.
Tema 6.- RADIADOS. CNIDARIOS: Características generales. Polimorfismo. Anatomía, tipos celulares y formaciones esqueléticas. Estudio de Hidrozoos, Escifozoos, Cubozoos y Antozoos. CTENOFOROS: Características generales.
BLOQUE 4: Clado Lofotrocozoos
Tema 7.- ACELOMORFOS. Características generales. PLATELMINTOS: Características generales y clasificación. Estudio de Turbelarios, Trematodos y Cestodos. MESOZOOS: Características generales. NEMERTINOS: Características generales.
Tema 8.- GNATIFEROS Y OTROS LOFOTROCOZOOS MENORES: Características generales. Sinopsis de los grupos principales.
Tema 9.- MOLUSCOS: Características generales y plan fundamental de organización. Clasificación. Organización, reproducción y desarrollo de Gasterópodos, Bivalvos e Cefalópodos. Mención de otros grupos de moluscos.
Tema 10.- ANELIDOS: Características generales e clasificación. Organización, reproducción y desarrollo de Poliquetos, Oligoquetos e Hirudíneos. Mención de grupos afines.
Tema 11.- LOFOFORADOS. Características generales de los Lofoforados. Principales elementos de la anatomía externa e interna de Briozoos. Características generales de Braquiópodos y Foronídeos. Relaciones filogenéticas.
BLOQUE 5: Clado Ecdisozoos
Tema 12.- ECDISOZOOS MENORES. Características generales.
Tema 13.- PANARTRÓPODOS. Filos ONICÓFOROS y TARDÍGRADOS. Características generales.
Tema 14.- CARACTERES GENERALES DE ARTRÓPODOS. Definición de Artrópodo y posición en el reino Animal. El proceso de artropodización. Principales grupos de artrópodos. Clasificación. Tegumento y formaciones tegumentarias. Formación y muda de la cutícula. Organización general del cuerpo de un Artrópodo. El apéndice artropodiano. El proceso de tagmosis. Organización general de los distintos sistemas corporales.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
3 |
0 |
3 |
Actividades iniciais |
1 |
0.5 |
1.5 |
Discusión dirixida |
5 |
12.5 |
17.5 |
Sesión maxistral |
26 |
65 |
91 |
Saídas de campo |
2 |
1 |
3 |
Proba de resposta breve |
0.8 |
0 |
0.8 |
Prácticas de laboratorio |
16 |
16 |
32 |
|
Atención personalizada |
1.2 |
0 |
1.2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Examenes de tipo escrito compostos de preguntas de limitada extensión pero distinto grao de desenrolo e valoración. |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura onde o profesorado impricado explica con detalle as distintas actividades a realizar durante o curso e a súa evaluación. |
Discusión dirixida |
Clases con grupos reducidos de alumnos nas que se levarán a cabo actividades de distinta natureza (vídeo, presentación de traballos, discusión de temas propostos, etc.). |
Sesión maxistral |
Clases teóricas presenciais de 50 minutos de duración sobre algun aspecto dos contidos teóricos do programa. Para o seu óptimo aproveitamento, os alumnos disporán previamente, tanto na fotocopiadora do centro como no Moodle das láminas empregadas polo profesor durante a súa explicación. |
Saídas de campo |
Clase práctica realizada no medio natural onde o alumno terá ocasión de coñecer as técnicas básicas de captura dos animais así como observalos vivos no seu ambiente recoñecendo ás súas diferentes adaptacións anatómicas e o seu particular modo de vida. Na medida do posible os animais serán trasladados vivos ó laboratorio para a continuar co seu estudio en maior detalle no laboratorio. |
Proba de resposta breve |
Examen sobre os contidos das prácticas realizadas. |
Prácticas de laboratorio |
Sesións de 2 horas onde o alumno terá ocasión de recoñecer a diversidade dos principais grupos animais e relacionalos co seu ambiente así como adquirir experiencia no seu coñecemento anatómico tanto externo como interno para o cal practicará diseccións. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta breve |
Discusión dirixida |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
La atención personalizada es una forma complementaria a las tradicionales pruebas escritas de gran valor en la evaluación de la progresión del alumno. Permite el seguimiento continuado . Además permite reconocer en el alumno habilidades no reflejadas en las pruebas escritas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
Preguntas de resposta escrita e diferente grao de amplitude sobre a materia das clases prácticas. |
20 |
Proba de resposta breve |
Preguntas de resposta escrita e diferente grao de amplitude sobre a materia teórica do programa. |
65 |
Discusión dirixida |
Preguntas personalizadas de contido concreto e exámes escritos de tipo test ou ben compostos por preguntas curtas. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Consideracións Xerais • A
avaliación da materia sustentarase nun exame de contido teórico, un exame de
contido práctico e unha avaliación continua baseada nas actividades realizadas
nos grupos reducidos. • Farase un seguimento continuado da actitude do alumno
durante o curso. • Obterán a cualificación de Non Presentado (NP) todos aqueles
alumnos que non se presentaran a ningún das probas de avaliación, tanto
teóricas como prácticas, e tampouco asistiran ás actividades de grupos
reducidos.
Aspectos e Criterios de
Avaliación • Os exames de contidos teóricos incluirán preguntas tanto das
clases maxistrais impartidas polo profesor como da materia que deberá ser
preparada polo alumno de maneira individual. • Para a superación global da
asignatura é imprescindíbel obter unha cualificación mínima dun 4,5 no exame
teórico e dun 4,0 no exame de contidos prácticos. • Na convocatoria de Xullo se
conservarán as cualificacións obtidas nas distintas actividades realizadas
durante o curso, sen prexuízo de que se poida optar a mellorar a nota das xa
superadas (excepto a nota dos Seminarios).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BRUSCA, R. C. y BRUSCA, G. J. (2005). Invertebrados. Mc Graw-Hill, Interamericana. 2ª edición
HICKMAN, C. P.; ROBERTS, L. L.; KEEN, S.L.; LARSON, A.; L’ANSON, H. e EISENHOUR, D.J. (2009). Principios integrales de Zoología. . Mc Graw - Hill 14 edición
HICKMAN, C. P.; ROBERTS, L. L.; LARSON, A.; L’ANSON, H. e EISENHOUR, D.J. (2006). Principios integrales de Zoología.. Mc Graw - Hill 13 edición |
|
Bibliografía complementaria
|
NIETO NAFRIA, J. M. e MIER DURANTE, M. P. (1994). Tratado de Entomología. Omega
DE LA FUENTE, J. A. (1994). Zoología de Artrópodos. . Mc Graw-Hill, Interamericana.
RUPPERT, E. E. e BARNES, R. D. (1996). Zoología de los Invertebrados.. Mc Graw-Hill, Interamericana. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Zooloxía: Zooloxía II/610G02032 | Biodiversidade animal e medio ambiente/610G02033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Citoloxía/610G02007 | Histoloxía/610G02008 |
|
Observacións |
Recoméndase ter: • Coñecementos básicos en citoloxía e histoloxía animal e desenvolvemento embrionario.
• Certa experiencia no prantexamento, desenrolo e presentación de traballos tanto a nivel individual como en equipa.
• Coñecementos básicos a nivel de usuario de Internet e distintos programas informáticos, particularmente de procesado de textos e realización de presentacións.
• Certo coñecemento de inglés.
|
|