Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Ecoloxía humana Código 610G02041
Titulación
Grao en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Fuentes Lopez, Marcelino
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
Profesorado
Fuentes Lopez, Marcelino
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
Web http://sites.google.com/site/microensayos
Descrición xeral La modificación de la naturaleza por la especie humana ha creado bienestar para las personas pero también problemas ambientales. La gente aspira a conseguir una mayor prosperidad y a seguir disfrutando de los beneficios que proporcionan los ecosistemas. En esta asignatura estudiamos el problema de cómo compaginar estos dos deseos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A6 Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais.
A19 Analizar e interpretar o comportamento dous seres vivos.
A21 Deseñar modelos de procesos biolóxicos.
A23 Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas ambientais.
A24 Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar en colaboración.
B6 Organizar e planificar o traballo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B8 Sintetizar a información.
B9 Formarse unha opinión propia.
B10 Exercer a crítica científica.
B11 Debater en público.
B12 Adaptarse a novas situacións.
B13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Analizar, predecir e cambiar o comportamento humán en relación cos problemas ambientales. A6
A19
A21
A23
A24
C1
C3
C8
Aplicar as ferramentas conceptuales e os coñecementos teóricos á resolución dos problemas ambientales. B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
Comunicar de forma efectiva estes análises, utilizando a linguaxe oral e escrita e as tecnoloxías da información. C2
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Comportamiento humano y problemas ambientales Objetivos, racionalidad, preferencias, costes y beneficios
Oferta, demanda y precios
Problemas del mercado
Problemas del gobierno

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Debate virtual 0 10 10
Saídas de campo 15 0 15
Proba de ensaio 0 28 28
Sesión maxistral 28 56 84
Proba de ensaio 1 7 8
Discusión dirixida 4 0 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Debate virtual Discusiones en un foro de internet sobre los temas de cada ensayo que hacen los alumnos
Saídas de campo Parques naturales de Galicia
Proba de ensaio Los alumnos hacen siete ensayos a lo largo del curso en los cuales dan su opinión argumentada sobre problemas ambientales que plantea el profesor
Sesión maxistral Lecciones magistrales sobre el comportamiento social humano y los problemas ambientales
Proba de ensaio Coloquios en grupos reducidos sobre la preparación de los ensayos
Discusión dirixida Debates en clase sobre los temas de cada ensayo que hacen los alumnos y cualquier otro tema de la asignatura sobre el que aparezcan diferentes opiniones

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de ensaio
Proba de ensaio
Debate virtual
Descrición
Comportamiento humano y problemas ambientales

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de ensaio Comportamiento humano y problemas ambientales 45
Discusión dirixida Comportamiento humano y problemas ambientales 5
Proba de ensaio Comportamiento humano y problemas ambientales 45
Debate virtual Comportamiento humano y problemas ambientales 5
 
Observacións avaliación

Para los alumnos que se presentan por primera vez la nota depende de: (1) Contribuciones orales en las clases teóricas, hasta 1 punto. (2) Examen, hasta 10 puntos. (3) Siete ensayos, hasta 10 puntos. Para cada ensayo el profesor propone un tema y el alumno deberá argumentar su opinión sobre ese tema. Cada ensayo se evalúa de 0 a 10. Si en un ensayo aparecen varias palabras seguidas de otro autor la nota será de -20. Al final se suman los puntos obtenidos en todos los ensayos y se divide entre 7. Una vez que se presenta un ensayo ya no se puede llevar la calificación de No presentado. (4) Comentarios escritos sobre los ensayos: hasta 1 punto. Los puntos obtenidos en el examen son incompatibles con los puntos obtenidos en los ensayos y los comentarios sobre estos. Cada alumno puede elegir entre unos y otros en cualquier momento del curso, pero no sumarlos. Por ejemplo, un alumno que hace ensayos y se presenta al examen debe elegir si su nota depende de los ensayos y los comentarios sobre estos o del examen. En las siguientes convocatorias toda la nota depende solo de un examen.


Fontes de información
Bibliografía básica Dasgupta, Partha (2006). Economics : a very short introduction . Oxford University Press
Cowen, T. y Tabarrok, A. (2010). Modern principles: microeconomics. Worth Publishers
Landsburg, S. E. (2008). More sex is safer sex: the unconventional wisdom of economics. Free Press
Landsburg, S. E. (2012). The armchair economist: economics and everyday life. Free Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías