Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
AM2 AM3 AM4
|
BM4 BM5 BM7
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Planteamientos generales.
2. Prospección bibliográfica.
3. Case studies.
|
1.1. La literatura como instrumento del poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.
2.1. consideraciones críticas e historiográficas.
3.1. Juan José, de Joaquín Dicenta.
3.2. La garra, de Linares Rivas.
3.3. Lo que esconde tu nombre, de Clara
Sánchez.
3.4. Disidencia literaria en la WWW. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
0 |
53 |
53 |
Estudo de casos |
21 |
0 |
21 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Los alumnos desarrollarán un trabajo, previamente consensuado con el profesor, sobre cualquier aspecto relacionado con la materia objeto de estudio en esta asignatura. |
Estudo de casos |
Se analizarán diversos textos y contextos representativos de la temática objeto de estudio |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se fijarán sesiones de tutorías para supervisar la elaboración de los trabajos tutelados |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Se valorará la capacidad de investigación literaria del alumno en función del anáilis crítico del tema objeto de estudio, el razonamiento ordenado de la exposición, las referencias pertinentes a la bibliografía y el uso correcto del idioma castellano. |
100 |
|
Observacións avaliación |
1. "As persoas matriculadas a tempo parcial e que
solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán deberán informar ao
profesor desta condición e deberán entregar as actividades
avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a
tal
efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do
curso". 2. "As condicións para a segunda oportunidade: entrega do traballo tutelado “
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Case studies: 1. Dicenta, Joaquín. Juan José. Madrid: Marenostrum, 2005. 2. Linares Rivas, M. La garra. La Coruña: Diputación, 1999 (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología). 2. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010. 4. Lecturas bibliográficas básicas: HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7,
7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas
con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología) 5. Lecturas de ampliación bibliográfica: - Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
- Paniagua,Javier.
Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
- Castelló,J.E. Espana: Siglo XX
(1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
- La
novela en el siglo XX (Desde 1939)
- Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
- Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
- Huerta Calvo, Joaquín. Historia
del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
- Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
- Díez Huélamo, Begoña. Obras
clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
- Ferreres, Rafael. Los límites del
modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
- Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea,
1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
- Mainer, José
Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia
y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
- Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
- Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
- Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
- Fernández Santander,
Carlos. Bibliografía de la novela
(1936-1986). La Coruña:
Librería Arenas, 1986.
- Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en
el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
- Homenaje
a José Simón Díaz .Kassel:
Reichenberger, 1988.
- González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela
española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad
Complutense de Madrid, 1988.
- Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela
española entre 1936 y 1980". La novela
española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
- Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y
una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
- Garcia Lorenzo,
Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas
tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
- García
Posada, Miguel.La nueva poesía:
1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
- Podol, Peter, et al. "El drama
español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno:
13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15
(1989), 29-39.
- Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la
perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
- García
de la Concha, Victor. La poesía
española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
- Lechner, J. El compromiso en la poesía española del
siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
- Paulino
Ayuso, José. La poesía en el siglo
XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
- Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
- Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
- Sanz
Villanueva, Santos. Literatura
actual. Historia
de la literatura española. Siglo
XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel,
1984.
- Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.
El profesor asesorará al alumno sobre bibliografía específica (personalizada). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Es fundamental comenzar con la realización de las lecturas lo antes posible para poder hacer un buen aprovechamiento de las sesiones del curso. Para superar la materia es imprescindible el uso correcto del idioma. |
|