Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
A1 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 A18
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción. |
|
2. Da lírica tradicional á poesía de cancioniero
|
|
3. A épica medieval española. |
|
4. Do "mester de clerecía" ao "Libro de Buen Amor" |
|
5. O Romanceiro |
|
6. Formas dramáticas e semidramáticas no Medievo. |
|
7. A prosa na Idade Media |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
15 |
7 |
22 |
Proba mixta |
3.5 |
12 |
15.5 |
Obradoiro |
21 |
10 |
31 |
Traballos tutelados |
0 |
20 |
20 |
Lecturas |
5 |
52 |
57 |
Actividades iniciais |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas clases expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de ofrecer panoramas xerais sobre as etapas da Idade Media e sobre os distintos ámbitos literarios. A exposición do profesor apoiarase sempre na lectura e análise dos textos literarios, e a intervención pertinente dos alumnos que o consideren. |
Proba mixta |
Proba na que se busca que respondan por escrito, de xeito completo e coherente, a preguntas de certa amplitude; valorarase especialmente a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.) e espírito crítico. Combinará a teoría e a praxe, de maneira que o estudante aplique as nociós teóricas adquiridas a análise de cuestións referidas aos textos de lectura. |
Obradoiro |
Coa finalidade de aprofundar no estudio das obras, que han ser previamente lidas polos estudantes, combinaranse diversas metodoloxías e probas (exercicios de resumo, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.). |
Traballos tutelados |
Traballos sobre aspectos relacionados coa materia. |
Lecturas |
As lecturas das obras literarias son o eixo sobre o que pivota esta materia, non so dos textos fundamentais que se estudan, senon tamén de artículos críticos e bibliografía complementaria. |
Actividades iniciais |
Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
Lecturas |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
O alumno poderá sempre, se for preciso, requerir a atención personalizada do profesor, tanto nas sesións adicadas a obradoiro como nas horas de titoría semanais que a profesora ten asignadas.
Os traballos tutelados requeriran de, polo menos, dúas titorías coa profesora antes da súa entrega. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase nas datas oficiais unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se plantexarán varias preguntas centradas na análise de diversos aspectos relacionados coas obras de lectura e nas que o estudante ha aplicar os coñecementos teóricos adquiridos.
|
50 |
Obradoiro |
Na aula, realizaranse diferentes actividades nos obradoiros, que serán obxecto de avaliación |
20 |
Traballos tutelados |
Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, corrección expositiva, calidade e profundidade da análise así como a súa correcta presentación e logro dos obxectivos propostos. Valorarase a capacidade de relación co visto na aula. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Só se aceptarán traballos, actividades, etc. que se entreguen nas datas establecidas, en soporte papel, e seguindo as normas para a entrega de traballos escritos que se precisarán en cada caso. Non se poderá aprobar a materia sen ter unha cualificación mínima de 4 sobre 10 na proba mixta. Na segunda oportunidade (xullo), a data de entrega dos diferentes traballos do alumno que se haberán avaliar será o mesmo día que a fixada oficialmente para o exame. MOI IMPORTANTE: O alumno será avaliado e calificado sempre que acuda ao exame. Recibirá a cualificación de "NON PRESENTADO" cando non acuda. O alumno con dispensa de asitencia a clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada dos profesores para a realización das diversas actividades durante o curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Lecturas obligatorias "Cantar de Mio Cid", ed. de A. Montaner, Barcelona, Crítica, 1993 [ou a recente na colección da RAE "Romancero", ed. de G. Di Stefano, Madrid, Castalia, 2010. Jorge Manrique, "Poesía" , ed. de V. Beltran, Barcelona, Crítica, 1993. Marqués de Santillana, "Poesía lírica" , ed. de M. Á. Pérez Priego, Madrid, Cátedra, 1999. San Pedro, Diego de, "Cárcel de amor" , ed. de C. Parrilla, Crítica, 1995. Selección de textos que facilitará a profesora [lírica tradicional, mester de clerecía, "Libro de Buen Amor", prosa histórica, prosa didáctica, teatro, etc.] e artículos críticos. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía
Alvar, C. y A. Gómez Moreno, La poesía épica y de clerecía medievales, Madrid, Taurus, 1988.
Alvar, C. y A. Gómez Moreno, La poesía lírica medieval, Madrid, Taurus, 1987.
Alvar, C., A. Gómez Moreno, F. Gómez Redondo,La prosa y el teatro en la Edad Media, Madrid, Taurus, 1991.
Baranda, N., La prosa y el teatro medievales, Madrid, UNED, 2001.
Canavaggio, J., dir., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1994.
Deyermond, A., Historia de la literatura española I. La Edad Media, Barcelona, Ariel, 1995.
Díez Borque, J. M., dir., Historia de la literatura española, Madrid, Taurus, 1980.
Gómez Redondo, F., Historia de la prosa medieval castellana, Madrid, Cátedra, 1998-2002, 3 vols.
López Estrada, F., Introducción a la literatura medieval española, Madrid, Gredos, 19875.
Menéndez Peláez, J., Historia de la literatura española. Edad Media, León, Everest, 1993.
Meregalli, F., coord., Historia de la Literatura Española, 1, Desde los orígenes al siglo XVII, Madrid, Cátedra, 1990.
Pedraza Jiménez, F. B. y M. Rodríguez Cáceres, Manual de literatura española. Edad Media, Pamplona, Cénlit, 1981.
Rico, F., Historia y crítica de la literatura española, vol. I dir. por A. Deyermond, La Edad Media, Barcelona, Crítica; complétese con el primer suplemento, Barcelona, Crítica, 1991. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|