Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira |
A8
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A10
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica |
A15
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación |
|
B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
|
B4
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade |
|
B8
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Apresentar-se e despedir-se. Cumprimentar e dar informações pessoais |
1.1. Presente do Indicativo. Artigo. Nome (género e número). Pronomes pessoais. Formas de tratamento. Numeração. Interrogativos. Possessivos
1.2. Dados pessoais
|
2. Localizar e descrever objetos e lugares. Pedir informações e indicar direções |
2.1. Demonstrativos. Advérbios de lugar. Imperfeito de cortesia. Imperativo.
2.2. Fórmulas sociais. Léxico espacial
|
3. Descrever objetos, pessoas e estados climatéricos |
3.1. Graus dos adjetivos e advérbios
3.2. Corpo humano; cores; cidade e campo; família; clima; saúde
|
4. Relatar ações quotidianas. Fazer reservas e pedidos. Escrever cartas. Reclamar. Expressar gostos/opiniões |
4.1. costumar + inf.; poder + inf.
4.2. Horas; dias, meses e estações; épocas festivas; dia a dia; alimentação; transporte; vestuário; falsos amigos
|
5. Fazer planos. Convidar, aceitar e recusar convites |
5.1. Ter de/ ter que. Ser preciso/ ser necessário. Dever. Estruturas frásicas com ainda e já
5.2. Trabalho e lazer
|
6. Relatar acontecimentos passados |
6.1. Pretérito Perfeito Simples e Pretérito Imperfeito do Indicativo. Desde e há. CD, CI e CC. Maiúsculas e minúsculas.
6.2. Notícia e história(s). Ações habituais no passado.
|
7. Fazer reconto de eventos. Estabelecer comparações |
7.1. Participio Passado. Pretérito Mais-que-Perfeito Composto do Indicativo Indefinidos. Tão e tanto. Derivação. Consoantes mudas
7.2. Meios de comunicação social e eventos culturais
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
0 |
11 |
11 |
Obradoiro |
14 |
14 |
28 |
Prácticas a través de TIC |
0 |
10 |
10 |
Presentación oral |
1 |
0 |
1 |
Resumo |
0 |
15 |
15 |
Sesión maxistral |
15 |
16 |
31 |
Traballos tutelados |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
Discusión dirixida |
14 |
14 |
28 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Considérase “lectura” calquera tipo de material (textos de manuais, xornais, revistas, foros de internet etc.) que o estudantado a terá de coñecer para a realización de certas actividades de maneira presencial ou non presencial |
Obradoiro |
Os obradoiros son aulas centradas no desenvolvemento de prácticas de comprensión lectora e de produción escrita (resolución de exercicios, corrección e elaboración de textos). |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado deberá facer uso das novas tecnoloxías para preparar actividades propostas nas aulas. |
Presentación oral |
Neste tipo de proba avalíase a competencia comunicativa de cada estudante mediante unha pequena entrevista ou conversa co profesor ou coa profesora, en que talvez deba improvisar determinadas situacións. Na proba oral poderán empregarse textos, deseños ou materiais audiovisuais como apoio |
Resumo |
Realizaranse con frecuencia sínteses dos principais contidos fixados no programa, co obxectivo de facilitaren unha correcta comprensón. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán en exposicións orais de carácter fundamentalmente teórico á volta dos contidos básicos da materia. Nestas aulas utilizaranse diversos textos seleccionados especificamente para a análise e a comprensión dos contidos; resolveranse as dúbidas a respecto dos temas propostos e facilitarase bibliografía específica. En tales sesións guiarase o alumnado no proceso de aprendizaxe e mostraranse recursos que faciliten o desenvolvemento do traballo autónomo. |
Traballos tutelados |
Baixo a coordinación do profesor ou da profesora, cada, estudante levará a cabo diversas actividades (corrección e/ou elaboración de textos), ben de maneira individual ben en pequenos grupos, co obxectivo de partillar información, coñecementos e habilidades. |
Proba obxectiva |
A proba escrita permite avaliar coñecementos, capacidades, habilidades etc. en destrezas como a comprensión e a produción escritas. Pode combinar preguntas de resposta múltipla, de resposta breve, de ordenación, de asociación, de discriminación… |
Discusión dirixida |
Enténdese por “discusión dirixida” aquela actividade desenvolvida polo alumnado en grupos pequenos en que se porá en práctica a expresión e a comprensión orais en lingua portuguesa. Debateranse diversos temas baixo a supervisión do profesor ou da profesora. Nestas sesións prestarase unha especial atención á participación activa do estudantado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados, é fundamental que o alumno ou a alumna informe periodicamente tanto dos seus progresos como das súas dificultades co obxectivo de atinxir unha orientación adecuada.
Alén diso, cada estudante poderá realizar todo tipo de consultas a respecto de desenvolvemento do traballo, quer no horario de atendemento, quer por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Os traballos individuais e grupais (tanto presenciais como non presenciais) encomendados polo profesorado ao longo do curso suporán un 30% da nota final.
Terase en conta especialmente a aprendizaxe colaborativa.
|
30 |
Proba obxectiva |
O estudantado deberá realizar unha proba obxectiva de comprensión oral e escrita e de produción escrita (exercicios, elaboración de textos breves), en que se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto nas sesións maxistrais como nos grupos intermedios e pequenos. |
30 |
Discusión dirixida |
As intervencións orais de cada estudante durante as discusións dirixidas (conversa) corresponderanse cun 20% da nota final. |
20 |
Presentación oral |
Cada alumno ou alumno terá de realizar unha proba oral, orientada á demostración da súa competencia comunicativa en lingua portuguesa. |
20 |
|
Observacións avaliación |
1. Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 valores sobre 10. Na proba obxectiva deberá obter como mínimo 4 valores sobre 10, para poder sumar os restantes elementos de avaliación.
2. O alumnado terá de entregar os traballos e actividades no prazo fixado. Igualmente, todo o tipo de actividade ou proba deberá cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia sintáctica, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal…); se houber deficiencias lingüístico-expresivas, estas poderán ser penalizadas na cualificación.
3. O alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá realizar e entregar as mesmas probas e exercicios que o restante; se non puider asistir ás titorías, deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico.
4. Na segunda oportunidade, en xullo, o alumnado será avaliado cos mesmos criterios e coas mesmas percentaxes que na oportunidade anterior.
5. A cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o/a alumno/a non realizar a proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Casteleiro, J. M.(coord.) (2001). Dicionário da Língua Portuguesa. Lisboa: Verbo.
Costal, J. A. / Melo, A. S. (2003). Dicionário da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora
Monteiro, D. / Pessoa, B. (1993). Guia prático dos verbos portugueses. Lisboa: Lidel
Cintra, L. / Cunha, C. (1984). Nova Gramática do Português Contemporâneo. Lisboa: Sá da Costa
Reis, N. / Berström, M. (1997). Prontuário Ortográfico e Guia da Língua Portuguesa. Lisboa: Notícias |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
S/A (2008). Acordo Ortográfico – Guia Prático. Porto: Porto Editora
Pinheiro, M. C (2007). ao vivo. Textos e exercícios. Nível 2. Lisboa: Lidel
Oliveira, C. / Coelho, L. (2008). Aprender Português 2, Compreensão Oral. B1-B2 . . Lisboa: Texto
Oliveira, C. (2007). Aprender Português 2. B1-B2. Lisboa: Texto
S/A (2008). Bom Português. Porto: Porto Editora
Lemos, H. (2003). Comunicar em Português. Lisboa: Lidel
Dias, H. B. M. (1994). Exercícios e notas gramaticais. Curso básico de português-língua estrangeira. Lisboa: Colibri
Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2000). Gramática Activa, 1 e 2. Lisboa: Lidel
Oliveira, C. / Coelho, L. (2007). Gramática Aplicada, Níveis Inicial e Elementar. Lisboa: Texto
Direcção-Geral de Inovação e de Desenvolvimento Curricular (2001). Navegar em português 1. Lisboa: Lidel
Vázquez Cuesta, P. (2004). O que um falante de português deve saber sobre o galego. Lisboa: Colibri
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?-CD audio duplo. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?-Livro de Actividades. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?-Livro de Textos. Lisboa: Lidel
Ramos, E. (2006). Portugalizar. Português para galegofalantes. Vigo: Xerais
Tavares, A. (2004). Português XXI - 2. Lisboa: Lidel
S/A (2008). Prontuário Ortográfico da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora
VV.AA (2009). SOS Português! Língua não materna A1/B1. Porto: Porto Editora
Rosa, L. M. (2004). Vamos lá continuar!. Lisboa: Lidel |
RECURSOS WEB
Cursos
Linguas net: http://www.linguasnet.com/lessons/home_pt.html
Português para nós: http://www.portuguesparanos.com/
Dicionários e compêndios léxicos
Dicionário Priberam: http://www.priberam.pt/dlpo/dlpo.aspx
Dicionário Universal da Língua Portuguesa: http://www.universal.pt/
Dicionários da Porto Editora: http://www.infopedia.pt/
Moderno Dicionário Michaelis: http://www2.uol.com.br/michaelis/
Exercícios
Centro Virtual Camões: http://www.instituto-camoes.pt/cvc/aprender.html
Classe Virtual de português: http://www.clt.be/clavipo/clpo.htm
Escolovar (exercícios): http://web.educom.pt/escolovar/lp_exercicio.htm
Escolovar (vocabulário): http://web.rcts.pt/escolovar/lp_forca.htm
Português Língua Estrangeira: http://portugueslinguaestrangeiraespanha.blogspot.com/
Ferramentas de pronúncia
SitePal: http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal
Ferramentas de tradução
Traducíndote: http://ieschandomonte.edu.es/traducindote/
Consulta
Ciberdúvidas: http://ciberduvidas.sapo.pt/
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|