Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A13 |
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2
|
|
|
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
A13
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cuestións conceptuais. Caracterización xeral da Europa medieval. Periodización. |
Cuestións conceptuais. Caracterización xeral da Europa medieval. Periodización |
2. As fontes básicas da cultura latina medieval. |
O legado clásico.
A cultura cristiá.
|
3. Relación da cultura latina con outras. |
A cultura grega.
A cultura xermánica.
A cultura celta.
A cultura eslava. |
4. Características do latín tardío e medieval e a súa relación coas linguas vernáculas. |
Características do latín tardío o medieval e a súa relación coas linguas vernáculas. |
5. A poesía latina medieval e as súas relacións coa poesía nas linguas vernáculas (en particular coa galego-portuguesa) |
A épica.
A poesía de amor.
A lírica relixiosa.
O debate.
Poesía satírica e goliárdica. |
6. A prosa latina medieval e a súa relación coa prosa nas linguas vernáculas. |
Haxiografía.
Textos historiográficos.
Itinerarios.
Narrativa en prosa. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
16 |
16 |
32 |
Traballos tutelados |
0 |
16.5 |
16.5 |
Lecturas |
0 |
30 |
30 |
Análise de fontes documentais |
0 |
15 |
15 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Traballos tutelados |
Pequenos traballos que se irán indicando ao longo do curso relativos aos temas de aprendizaxe colaborativa, onde o alumno terá que demostrar a asimilación de conceptos, manexo da bibliografía e/ou aplicación dunha metodoloxía concreta. |
Lecturas |
Lectura dos manuais, artigos e monografías que se indiquen para cada tema, así como dos materiais que se poñan a disposición do alumnos a través da plataforma de teleformación. |
Análise de fontes documentais |
Análise dos textos medievais que se comentarán especialmente nas sesións maxistrais e de aprendizaxe colaborativa. Indicaranse ao longo do curso os textos e as traducións recomendadas. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas sobre contidos do programa. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos estarán relacionados cos temas destinados á aprendizaxe colaborativa. Consistirán en comentarios de textos, reseñas de artigos, aplicacións de métodos de análise ou outras actividades puntuais que se consideren proveitosas para a autoaprendizaxe do alumno. O profesor fará un seguimento destes traballos e atenderá dúbidas sobre os mesmos no horario de titorías ou a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Asistencia ás aulas. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
Asistencia ás aulas, participación nas mesmas e realización das tarefas que se encomenden. |
25 |
Traballos tutelados |
Entrega dos traballos que se indiquen e boa cualidade dos mesmos |
15 |
Proba mixta |
Responder correctamente a cuestións sobre o programa da materia nun exame escrito que se realizará na data oficial aprobada pola Xunta de Facultade |
50 |
|
Observacións avaliación |
As cualificacións polos
traballos tutelados, asistencia ás sesións maxistrais e traballos de
aprendizaxe colaborativa manteranse nas convocatorias de xuño e xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). ALIM, Archivio della Latinità Italiana del Medioevo <http://www.uan.it/alim/>.
(). Bibliotheca Augustana <http://www.fh-augsburg.de/~harsch/a_alpha.html>.
Brunzhölz, F. (1975-92). Geschichte der lateinischen Literatur des Mittelalters. München
Manitius, M. (1911-31). Geschichte der lateinischen Literatur des Mittelalters. München
Dronke, P. (1995). La lírica en la Edad Media. Barcelona
Moralejo Álvarez, J. L. (2002). La poesía latina medieval: apuntes para una clasificación genérica. León
(). Latin Library <http://www.thelatinlibrary.com/>.
Leonardi, C. (ed.) (2002). Letteratura latina medievale (secoli VI-XV). Un manuale. Firenze
Curtius, E. R. (1955). Literatura europea y Edad Media latina. México-Madrid-Buenos Aires
Bodelón, S. (1989). Literatura latina de la Edad Media en España. Madrid
Cavallo, G.-Leonardi, C.-Menestò, E. (eds.) (1993-). Lo spazio letterario del Medioevo. 1. Il Medioevo latino. Roma
Dronke, P. (1968). Medieval Latin and the Rise of European Love-Lyric. Oxford
Díaz y Díaz, M. C.-Díaz de Bustamante, J. M. (eds.) (2005). Poesía latina medieval. Firenze
Genicot, L. (dir.) (1972-). Typologie des sources du Moyen Âge occidental. Turnhout |
|
Bibliografía complementaria
|
|
A bibliografía complementaria indicarase con cada tema |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|