Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
|
|
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A11
|
|
|
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
|
B10
|
|
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Introdución xeral á literatura galega do S. XX.
2.- As Irmandades da Fala e o Grupo Nós.
3.- A Xeración de vangarda (1925)
4.- A literatura de posguerra e o exilio.
5.- 1950-1975: A recuperación literaria.
6.- 1975-2000: narrativa, poesía e teatro. |
1.1.- Cuestións metodolóxicas.
1.2.- Caracterización xeral. Periodización.
2.1.- R. Cabanillas: Da terra asoballada.
2.2.- R. Otero Pedrayo: Arredor de si.
2.3.- A.D.R.Castelao: Os dous de sempre.
3.1.- M. Antonio: De catro a catro
3.2.- Rafael Dieste: A fiestra baldeira.
4.1.- A. Iglesia Alvariño: Cómaros verdes.
5.1.- A. Cunqueiro: Se o vello Sinbad volvese ás illas.
5.2.- C. E. Ferreiro: Longa noite de pedra.
5.3.- E. Blanco Amor: Xente ao lonxe.
6.1.- Méndez Ferrín: Con pólvora e magnolias.
6.2.- Carlos Casares: O sol do verán.
6.3.- R. Vidal Bolaño: Agasallo de sombras.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
30 |
0 |
30 |
Obradoiro |
24 |
0 |
24 |
Análise de fontes documentais |
20 |
0 |
20 |
Lecturas |
0 |
24 |
24 |
Sesión maxistral |
42 |
0 |
42 |
|
Atención personalizada |
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Darase resposta de forma pormenorizada a todas aquelas dúbidas e problemas que os alumnos presenten nas distintas sesións, tendo sempre presente os contidos que se expuxeron nas sesións maxistrais. |
Obradoiro |
A combinación de diferentes aspectos formativos de carácter práctico (debates, lecturas, etc.) permitirán ao alumnado desenvolver con pericia tarefas relacionadas cos distintos contidos da materia. |
Análise de fontes documentais |
Para un maior aproveitamento das aulas, os alumnos deberán completar as explicacións coa consulta de fontes bibliográficas e documentais que o profesor indicará puntualmente ao longo das distintas sesións. |
Lecturas |
Cada alumno deberá realizar un número de lecturas obrigatorias que lle permitirán levar a cabo as distintas actividades desenvolvidas nas aulas: debates, comentarios de texto, etc |
Sesión maxistral |
Consistirá en aulas expositivas arredor dos conceptos básicos da materia, tanto no ámbito dos contextos da obra literaria como dos autores máis representativos de cada época e da obra correspondente ao periodo de explicación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Obradoiro |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O profesor encargarase de recibir e asesorar a cada alumno en todas e cada unha daquelas cuestións que o alumno estime oportuno formularlle, e tratará en todo momento de facerlle as observacións, indicacións puntuais bibliográficas e outras cuestións que puideran ser da súa utilidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Os coñecementos da materia serán avaliados por medio dunha proba obxectiva que terá lugar ao final do cuadrimestre que será valorada cun 80 % da nota total. |
80 |
Obradoiro |
Os traballos realizados no obradoiro valoraranse cun 10 % da nota total |
10 |
Análise de fontes documentais |
Teranse en conta as destrezas que o alumno demostre no manexo de fontes e documentos que no seu momento foron indicados co fin de facilitarlle unha mellor comprensión dos distintos temas e obras de lectura obrigatoria. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos con dispensa académica teñen que poñerse en contacto co profesor para fixar o traballo que deben realizar. Para superar a materia, a cualificación mínima da proba escrita deberá ser de catro puntos sobre dez.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Méndez Ferrín, X. L. (1984). De Pondal a Novoneyra. Vigo, Ed. Xerais
Tarrío, Anxo (coord.) (2000). Galicia. Literatura.VV. XXXIII-XXXIV. A Coruña, Hércules de Ediciones
AA.VV. (1996). Historia da Literatura Galega 5 vols.. Vigo, A Nosa Terra
Carballo Calero, R. (1981). Historia da Literatura Galega Comtemporánea. Vigo, Ed. Xerais
AA. VV. (2001). Literatura galega S. XX. Vigo, A Nosa Terra
Tarrío, Anxo (1994). Literatura Galega. Aportacións a unha historia crítica. Vigo, Ed. Xerais |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|