Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Lecturas de Literatura Española e Hispanoamericana Código 613G02048
Titulación
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Correo electrónico
eva.valcarcel@udc.es
Profesorado
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Correo electrónico
eva.valcarcel@udc.es
Web
Descrición xeral Asignatura de carácter práctico na que se levará a cabo unha valoración crítica e estética, así como unha contextualización histórico -filosófica dun corpus de textos literarios seleccionados que se estudarán a partir da elaboración dun comentario de textos. Farase unha introducción metodolóxica que garante ó alumno un bo aprendizaxe por medio dos comentarios propostos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma catelán na pensínsula e en hiapanoamérica. A1
A2
A3
A15
B1
B5
B8
C1

Contidos
Temas Subtemas
Introducción metodolóxica. O comentario de textos
O discurso literario
A escrita literaria
A recepción
Poesía moderna e vangardista
Poesía actual
Introducción práctica as poéticas contemporáneas. Comentario de textos poéticos.
O conto literario moderno.
Introducción práctica as poéticas do conto literario. Comentario de textos.
O microrelato. Teoría e practica do microrrelato. Comentario de textos.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 3 17.5 20.5
Discusión dirixida 6 27 33
Sesión maxistral 6 0 6
Obradoiro 17 33 50
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas.
Discusión dirixida Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico.
Sesión maxistral A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas.
Obradoiro O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Proba mixta
Obradoiro
Descrición
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida Elaboración de respostas coherentes e contraastadas, de carácter orixinal, elaboradas na de maneira individual ou en grupo, dentro ou fora da aula, baixo a tutoría do profesor. 30
Proba mixta Resolución de problemas plantexados en exercicios prácticos. 25
Obradoiro Realización de exercicios encamiñados a adquisicón dun dominio excelente dos textos literarios dende o punto da creación e da cr´tica literaria, histórica e estética.

Os exercicios poden ser individuais e colectivos e realizaránse dentro da aula, ou fora dela se fora indicado.
45
 
Observacións avaliación

Os  alumnos deberán acadar unha calificación mínima de 5 en cada unha das probas para poder aprobar a asignatura.Para presentarse a proba mixta, os alumnos terán, necesariamente, que ter participado axeitadamente nas actividades do curso que teña proposto o profesor.Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica.Os alumnos que non sexan avaliados positivamente na primeira convocatoria;deberán facer unha nova proba mixta, agás dun traballo individualizado, se o profesor o considera axeitado, dependendo en cada caso das competencias que debe incrementar.     


Fontes de información
Bibliografía básica

Nesta materia estúdanse de maneira práctica,fragmentos non obras completas. Eses textos extraeránse, principalmente das antoloxías que seguen, e que constitúen a bibliografía da materia.

 Toda a bibliografía e básica, a selección de bibliografía secundaria farase no obradoiro como traballo de autoformación no que s ealcanzará a capacidade de reconocer as aportacións críticas axeitadas para solución dun problema concreto.

Las ínsulas extrañas, Madrid, Galaxía Gutemberg, 2002.

Antología Cátedra de poesía de las letras hispánicas, Madrid,1998.

Cuerpo plural. Antología d ela poesía hispanoamericana contemporánea, Madrid, Pretextos,2010.

El cuento hispanoamericano del siglo XX, Madrid, Castalia, 1997.

Antología del microrrelato español, Madrid, Cátedra,2012.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías