Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma catelán na pensínsula e en hiapanoamérica. |
A1 A2 A3 A15
|
B1 B5 B8
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción metodolóxica. |
O comentario de textos
O discurso literario
A escrita literaria
A recepción |
Poesía moderna e vangardista
Poesía actual |
Introducción práctica as poéticas contemporáneas. Comentario de textos poéticos. |
O conto literario moderno.
|
Introducción práctica as poéticas do conto literario. Comentario de textos. |
O microrelato. |
Teoría e practica do microrrelato. Comentario de textos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
3 |
17.5 |
20.5 |
Discusión dirixida |
6 |
27 |
33 |
Sesión maxistral |
6 |
0 |
6 |
Obradoiro |
17 |
33 |
50 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas. |
Discusión dirixida |
Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico. |
Sesión maxistral |
A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas. |
Obradoiro |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Proba mixta |
Obradoiro |
|
Descrición |
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
Elaboración de respostas coherentes e contraastadas, de carácter orixinal, elaboradas na de maneira individual ou en grupo, dentro ou fora da aula, baixo a tutoría do profesor. |
30 |
Proba mixta |
Resolución de problemas plantexados en exercicios prácticos. |
25 |
Obradoiro |
Realización de exercicios encamiñados a adquisicón dun dominio excelente dos textos literarios dende o punto da creación e da cr´tica literaria, histórica e estética.
Os exercicios poden ser individuais e colectivos e realizaránse dentro da aula, ou fora dela se fora indicado. |
45 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos deberán acadar unha calificación mínima de 5 en cada unha das probas para poder aprobar a asignatura.Para presentarse a proba mixta, os alumnos terán, necesariamente, que ter participado axeitadamente nas actividades do curso que teña proposto o profesor.Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica.Os alumnos que non sexan avaliados positivamente na primeira convocatoria;deberán facer unha nova proba mixta, agás dun traballo individualizado, se o profesor o considera axeitado, dependendo en cada caso das competencias que debe incrementar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Nesta materia estúdanse de maneira práctica,fragmentos non obras completas. Eses textos extraeránse, principalmente das antoloxías que seguen, e que constitúen a bibliografía da materia.
Toda a bibliografía e básica, a selección de bibliografía secundaria farase no obradoiro como traballo de autoformación no que s ealcanzará a capacidade de reconocer as aportacións críticas axeitadas para solución dun problema concreto.
Las ínsulas extrañas, Madrid, Galaxía Gutemberg, 2002.
Antología Cátedra de poesía de las letras hispánicas, Madrid,1998.
Cuerpo plural. Antología d ela poesía hispanoamericana contemporánea, Madrid, Pretextos,2010.
El cuento hispanoamericano del siglo XX, Madrid, Castalia, 1997.
Antología del microrrelato español, Madrid, Cátedra,2012. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|