Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Planificación hidrolóxica e proxectos Código 632844201
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría da Auga (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Padilla Benitez, Francisco
Correo electrónico
francisco.padilla@udc.es
Profesorado
Acinas Garcia, Juan Ramon
Juncosa Rivera, Ricardo
Padilla Benitez, Francisco
Correo electrónico
j.acinas@udc.es
ricardo.juncosa@udc.es
francisco.padilla@udc.es
Web http://http://caminos.udc.es/info/asignaturas/201/masterindex.html
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecemento, comprensión e capacidade de aplicar a lexislación relacionada coa Enxeñaría de auga para o desenvolvemento da profesión. Capacidade de analizar os mecanismos de funcionamento da economía e xestión pública e privada de auga
A6 Capacidade de analizar os mecanismos de funcionamento da economía e xestión pública e privada de auga
A7 O coñecemento dos fundamentos sobre a avaliación dos recursos hídricos e os principais instrumentos para a planificación de auga, desde as xustificacións teóricas e aplicacións prácticas que levan á solución de problemas específicos e utilizando metodoloxías actualizadas (programas e modelos) avaliación da operación, as aplicacións, a defensa de planificación, articulación e xestión das augas subterráneas e augas superficiais. Coñecemento dos plans nacionais de recursos hídricos
A9 Coñecemento de sistemas de información xeográfica (SIX) aplicado á xestión dos recursos hídricos. O coñecemento da funcionalidade básica de sistemas de análise de datos xeográficos, utilizando ferramentas de SIX para apoiar a xestión e análise de datos sobre recursos hídricos. O coñecemento das características dos datos xeoespaciais e os procesos de adquisición, almacenamento, tratamento, modelaxe, análise e presentación
A18 Capacidade de dirixir unha recursos hídricos completos e eficientes. Traballar o coñecemento de organismos de conca e análise xeral dos proxectos de enxeñería de auga no campo da cooperación para o desenvolvemento e axuda humanitaria
B1 Resolver problemas de forma eficaz
B2 Aplicar crítica, pensamento lóxico e creativo
B3 Traballar de forma independente coa iniciativa
B4 Informar-se eficazmente en un ambiente de traballo
B5 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no ámbito de acción global da Enxeñaría de Auga
B6 Compresión da necesidade de considerar a historia para entender o presente
B7 Fácil integración en equipos multidisciplinares
B8 Habilidade para organizar e planificar
B9 Capacidade de síntese, análise e estrutura de información e ideas
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM1
AM6
AM7
AM9
AM18
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario 30 30 60
Sesión maxistral 30 30 60
 
Atención personalizada 30 0 30
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario
Sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario 50
Sesión maxistral 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Andreu J. (1993). Conceptos y métodos para la planificación hidrológica. Ed. CIMNE
Estrada, L. (1994). Garantía en los sistemas de explotación de los recursos hidráulicos. CEDEX
Balairón, L. (2000). Gestión de recursos hídricos. E.U.I.T. Obras Públicas de Ávila, Universidad de Salamanca
Sainz, J.A. y Ascorbe, A. (1984). Metodología aplicada a estudios de regulación. Univ. de Santander
Estrella, T. (1993). Modelos matemáticos para la evaluación de los recursos hídricos. CEDEX
Vallarino E. (1980). Planificación Hidráulica. Apuntes de la ETSICCP de Madrid
Goodman A. (1984). Principles of Water Resources Planning. Prentice-Hall
Ferrer F.J. (1993). Recomendaciones para el cálculo hidrometeorológico de avenidas. CEDEX
Liria J. y Sáinz J.A. (1982). Recursos Hidráulicos y su Planificación. Apuntes de la ETSICCP de Santander
Loucks D., Stedinger J. y Haith D. (1981). Water Resource Systems Planning and Analysis. Prentice-Hall
Mays, L.W. (2011). Water resources engineering. John Wiley & Sons

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías