Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidad para plantear y resolver los problemas matemáticos que puedan plantearse en el ejercicio de la profesión. En particular, conocer, entender y utilizar la notación matemática, así como los conceptos y técnicas del álgebra y del cálculo infinitesimal, los métodos analíticos que permiten la resolución de ecuaciones diferenciales ordinarias y en derivadas parciales, la geometría diferencial clásica y la teoría de campos, para su aplicación en la resolución de problemas de Ingeniería Civil. |
A4 |
Comprensión de la aleatoriedad de la mayoría de los fenómenos físicos, sociales y económicos, que permite actuar de la forma correcta en la toma de decisiones ante la presencia de incertidumbre y efectuar análisis y crítica racional de actuaciones. |
A5 |
Capacidad para resolver los problemas físicos básicos de Ingeniería Civil, y conocimiento teórico y práctico de las propiedades físicas, químicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales de construcción más utilizados en construcción. |
A6 |
Capacidad para documentarse, obtener información y aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales. Conocimientos de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan, incluyendo la caracterización microestructural. Conocimiento, comprensión y capacidad para aplicar los métodos, procedimientos y equipos que permiten la caracterización mecánica de los materiales, tanto experimentales como analíticos. |
A7 |
Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales del movimiento mecánico y del equilibrio de los cuerpos materiales, y capacidad para su aplicación en la resolución de problemas de Mecánica. |
A13 |
Capacidad para analizar y comprender como las características de las estructuras influyen en su comportamiento, así como conocer las tipologías más usuales en la Ingeniería Civil. Capacidad para utilizar métodos tradicionales y numéricos de cálculo y diseño de todo tipo den estructuras de diferentes materiales, sometidas a esfuerzos diversos y en situaciones de comportamientos mecánicos variados. |
A21 |
Capacidad para aplicar la mecánica de los fluidos y las ecuaciones fundamentales del flujo en cálculo de conducciones a presión y en lámina libre. |
A25 |
Conocimiento de las leyes generales del electromagnetismo como base fundamental para la comprensión de cualquier tipo de máquina eléctrica, así como de las instalaciones eléctricas. Conocimiento de los conceptos básicos de la teoría de circuitos eléctricos y comprensión de los distintos tipos de circuitos en corriente continua, corriente alterna monofásica y trifásica, que permiten analizar cualquier tipo de red eléctrica. |
A26 |
Conocimiento del funcionamiento del circuito magnético para comprender la unión entre la teoría de circuitos eléctricos y las máquinas eléctricas, así como de los principios generales de las máquinas eléctricas: estáticas y dinámicas. |
B1 |
Reciclaje continúo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil. |
B2 |
Comprender la importancia de la innovación en la profesión. |
B3 |
Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías. |
B5 |
Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible. |
B8 |
Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares. |
B9 |
Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo. |
B10 |
Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las Ideas. |
B11 |
Claridad en la formulación de hipótesis. |
B12 |
Capacidad de abstracción. |
B13 |
Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado. |
B14 |
Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información. |
B15 |
Capacidad de enfrentarse a situaciones nuevas. |
B16 |
Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita. |
B19 |
Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados. |
B21 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B22 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B24 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B25 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Expor e resolver dun modo teórico os problemas físico-matemáticos relacionados coa Enxeñería Civil. En particular, coñecer, entender e utilizar a notación matemática, así como os conceptos, os principios físicos básicos e os métodos analíticos que permiten a resolución de devanditos problemas. |
A1 A5 A7 A21 A25 A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos teóricos adquiridos na resolución de problemas que se expón en traballos propios do exercicio profesional, tomando como modelo exemplos analizados nos exercicios da materia, pero sabendo á vez introducir as variacións das condicións de contorno que impoña a propia realidade. |
A1 A4 A5 A7
|
|
|
Coñecer as características básicas a nivel de comportamento físico-estrutural dos materiais máis empregados na Enxeñería Civil. |
A5 A6
|
|
|
Comprobar os coñecementos teóricos adquiridos achega do comportamento físico-estrutural dos materiais en exemplos concretos da súa aplicación en traballos de Enxeñería Civil. Influencia de condicionantes externos de todo tipo (climáticos, económicos, ambientais, esforzos a soportar, etc). |
A5 A6
|
|
|
Principios básicos para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento, así como coñecer as tipoloxías máis usuais na Enxeñería Civil. |
A13
|
|
|
Reciclaxe continúo de coñecementos no ámbito global de actuación da Enxeñería Civil. Comprender a importancia da innovación na profesión. |
|
B1 B2
|
|
Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías en problemas prácticos relacionados coa asignatura. |
|
B3
|
|
Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible. |
|
B5
|
|
Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares. Capacidade para organizar e dirixir equipos de traballo. Traballar de forma colaborativa. Comunicarse de xeito efectivo nunha contorna de traballo |
|
B8 B9 B24 B25
|
|
Capacidade de análise, síntese e estructuración da información e as Ideas. Claridade na formulación de hipótese. Capacidade de abstracción. |
|
B10 B11 B12
|
|
Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado. Capacidade de autoaprendizaje mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información. Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B13 B14 B24
|
|
Capacidade de enfrontarse a situacións novas. Resolver problemas de forma efectiva. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B15 B21 B22
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
|
|
B25
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas da Tecnoloxía da Información que son de uso frecuente durante o exercicio da profesión. |
|
|
C3
|
Exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática ysolidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C5 C7 C8
|
Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita.
|
|
B16
|
|
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados. |
|
B19
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Calor e termodinámica |
A calor e a súa medida. Cambios de estado. Transmisión da calor. Primeiro principio da termodinámica. Segundo principio da termodinámica. Máquinas térmicas |
Tema 2. Electrostática |
Principios fundamentais da electrostática. Campo eléctrico. Enerxía potencial de punto. Función potencial do campo electrostático. Enerxía asociada a un campo eléctrico. |
Tema 3. Campo eléctrica na materia |
Condutores cargados en equilibrio. Fenómenos de influencia. Condensadores. Dieléctricos. |
Tema 4. Corrente continua |
Conceptos fundamentais. Forza electromotriz. Circuitos eléctricos |
Tema 5. Campo magnético |
Conceptos fundamentais. Forza de Lorentz e as súas aplicacións. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampere. Correntes inducidas. |
Tema 6. Mecánica de fluidos |
Conceptos Básicos. Hidrostática. Tensión superficial. Capilaridade. |
Tema 7. Movementos Ondulatorios |
Conceptos fundamentais. Ecuación xeral de ondas. Enerxía das ondas. Efecto Doppler. Ondas estacionarias. Difracción, reflexión e refracción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
20 |
20 |
40 |
Análise de fontes documentais |
2 |
8 |
10 |
Esquemas |
4 |
8 |
12 |
Estudo de casos |
2 |
12 |
14 |
Lecturas |
3 |
3 |
6 |
Proba mixta |
5 |
0 |
5 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
9 |
19 |
Solución de problemas |
20 |
20 |
40 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Consistirán basicamente en explicacións teóricas dos distintos apartados do temario. Ademais se contextualizará cada tema dentro das súas posibles aplicacións prácticas durante a vida profesional.
|
Análise de fontes documentais |
Emprego de bibliografía e traballos de investigación para desenvolver algúns dos temas da materia. Emprego de documentación tanto de autores clásicos con teorías xa plenamente aceptadas como de investigadores actuais con propostas novas en fase de comprobación. |
Esquemas |
Resumo esquemático de principios e fórmulas que se consideran esenciais e que deben ser memorizadas ou arquivadas dalgún modo por resultar ferramentas de traballo imprescindibles para ao alumno e para o futuro traballador. |
Estudo de casos |
Análise de casos prácticos relacionados co temario, propostos polo profesor ou pola propia actualidade. |
Lecturas |
Lectura de estudos clásicos ou novas relacionados co temario. Análise da evolución dos coñecementos acerca dun mesmo tema ao longo do tempo. |
Proba mixta |
Proba que comprende tanto preguntas teóricas breves como exercicios prácticos.
|
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio relacionadas con temario, para observa-la aplicación práctica dos coñecementos teóricos adquiridos. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios propostos relacionados con toda a teoría explicada. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
Habilitaranse horas de tutoría, ben individuais ben colectivas, para a solución das dificultades que poidan aparecer no transcurso do cuadrimestre. Así mesmo os profesores atenderán por correo electrónico as dúbidas puntuais que os alumnos consúltenlles.
Ademais do antedicho os profesores titulares da materia monitorizarán as prácticas no laboratorio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Avaliaranse tanto a actitude do alumno no laboratorio e a memoria das prácticas realizadas |
10 |
Proba mixta |
Realización dos exames organizados na planificación xeral do curso. |
90 |
|
Observacións avaliación |
Dado que a asignatura é un elemento "vivo" durante o curso, esta póde verse suxeita a imponderables que fagan cambiar pequenos aspectos. Nembargantes debe quedar claro que a nota final do alumno quedará determinada fundamentalmente pola proba mixta e as prácticas de laboratorio, con independencia que durante o trimestre algún outro traballo fose encomendado.
A continuación se detallan as normas básicas a seguir durante a realización da proba mixta
Na mesa de la proba só se poderá ter instrumentos de escritura, calculadora e DNI
Os teléfonos móviles deberán estar en todo momento desconectados e gardados non puidiendo ser utilizados nin para consultar a hora
A folla de exame se volteará cando o indique o profesor/a
Deberán numerarse as follas correctamente e asinarse na primeira e na última folla do exame ó final do mesmo. Non se poderá facer o exame con lápis nin usar ningún tipo de corrector
Cada alumno estará atento únicamente ó seu exame, calquerar intento de botar unha ollada ó exame dun compañeiro supondrá a pérdida de 1,5 puntos. En caso de reincidencia retiraráse o exame.
En caso de transmisión de información entre alumnos, o exame lles será retirado ós dous.
La duración do exame será fixada polo profesor ó comezo do mesmo non habendo tempo extra, salvo indicación en contrario.
Cando se remate o exame deixarase volto enriba da mesa e o alumno se marchará sen facer ruido nin comentario alguno, en caso contrario poderá ser sancionado coa pérdida de 1,5 puntos.
A data e hora da revisión serán únicas, só se atenderán excepcións que estén moi xustificadas e dun xeito previo.
Pasarase lista antes darevisión, non puidiendo incorporarse á mesma alumnos que cheguen con posterioridade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Burbano de Ercilla (). Física General. Tebar
Rossell (). Física general. Ed. AC
Alonso y Finn (). Física I y II. Fondo Educativo Interamericano
Beer y Johston (). Mecánica vectorial para ingenieros. Ed. Mc Graw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Spiegel y Avellanas (). Fórmulas y tablas de matemática aplicada. Ed. Mc Graw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Cálculo infinitesimal II/632G02002 | Álxebra lineal II/632G02008 |
|
Materias que continúan o temario |
Cálculo infinitesimal I/632G02001 | Física aplicada I/632G02004 | Álxebra lineal I/632G02007 |
|
|