Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as bases neurofisiológicas da acción dos psicofármacos |
AI12
|
|
|
Coñecer as características e principais factores que afectan a cada un dos catro procesos farmacocinéticos |
AI12
|
|
|
Coñecer os mecanismos xerais de acción dos fármacos, a utilidade das curvas doses-resposta e os factores implicados na variabilidade interindividual na resposta a fármacos |
AI2 AI12
|
|
|
Coñecer os principais grupos de psicofármacos, o seu mecanismo de acción e a súa aplicación clínica |
AI2 AI12
|
|
|
Coñecer as etapas no desenvolvemento de novos psicofármacos |
AI12
|
|
|
Dominar a linguaxe científica propio da disciplina e comunicarse de xeito efectivo |
AI3 AI13
|
|
CM1
|
Traballar en grupo de forma colaborativa |
|
BI3 BI5 BI15
|
|
Saber expresarse en público |
AI16
|
BI16
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Introdución |
1. Bases neurofisiolóxicas da Psicofarmacoloxía: neurofisioloxía celular, comunicación interneuronal, principios de psicofarmacoterapia |
II. Farmacoloxía |
2. Conceptos básicos en Farmacoloxía
3. Farmacocinética: procesos de absorción, distribución, metabolización e eliminación
4. Farmacodinamia: mecanismos de acción dos fármacos, curvas doses-resposta, variabilidade na resposta farmacolóxica
|
III. Psicofármacos |
5. Fármacos psicolépticos: hipnóticos, ansiolíticos, neurolépticos
6. Fármacos psicoanalépticos: antidepresivos, psicoestimulantes, nootropos
7. Sustancias psicodislépticas |
IV. Avances |
8. Desenvolvemento de novos psicofármacos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
0 |
2 |
2 |
Sesión maxistral |
16 |
28 |
44 |
Seminario |
4 |
4 |
8 |
Traballos tutelados |
0 |
15 |
15 |
Solución de problemas |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Ao finalizar o programa da materia realizarase unha proba que constará de preguntas de resposta curta. Coa publicación das cualificacións provisionais fixarase a revisión das mesmas por parte dos alumnos para uns días despois. |
Sesión maxistral |
Introdución polo profesor dos contidos do programa con axuda de materiais multimedia. Resolución ás cuestións expostas polos estudantes |
Seminario |
Seminarios bibliográficos nos que os alumnos exporán ante a clase os traballos tutelados realizados.
Posteriormente realizarase un debate sobre o tema exposto |
Traballos tutelados |
Traballos tutelados sobre un tema proposto polo profesor. Realizaranse para iso tutorías nas que o profesor orientará aos alumnos sobre os puntos a tratar en cada traballo e proporcionaralles material bibliográfico orientativo. Unha copia en papel dos traballos entregarase en man, e outra en formato electrónico xunto coa presentación entregaranse a través do Campus Virtual antes da data fixada. Os traballos poranse a disposición de todos os alumnos no Campus Virtual. |
Solución de problemas |
Clases prácticas nas que se tratará a resolución de problemas sobre distintas cuestións relacionadas co temario da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para levar a cabo os traballos tutelados realizaranse tutorías nas que o profesor orientará aos alumnos sobre os puntos a tratar en cada traballo e proporcionaralles material bibliográfico orientativo.
A solicitude dos alumnos realizaranse tutorías nas que o profesor resolverá as dúbidas e cuestións expostas por aqueles, ofreceralles orientación e axudaralles no desenvolvemento tanto das competencias específicas da materia como nas competencias transversais e nucleares da titulación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Se valorará a asistencia regular e a participación, sempre que se aprobe a proba de resposta breve |
8 |
Seminario |
Se valorará a asistencia regular e a participación, sempre que se aprobe a proba de resposta breve |
1 |
Traballos tutelados |
Realización obrigatoria dun traballo tutelado. Se valorará sempre que se aprobe a proba de resposta breve |
50 |
Proba de resposta breve |
Proba con preguntas de resposta curta. Para os estudantes que non asistan ás sesións maxistrais, seminarios e sesións de solucións de problemas por ter dispensa de asistencia esta proba suporá o 50% da calificación final |
40 |
Solución de problemas |
Se valorará a asistencia regular e a participación, sempre que se aprobe a proba de resposta breve |
1 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Brunton, L.L.; Lazo, J.S.; Parker, K.L. (2007) Goodman & Gilman Las bases farmacológicas de la terapéutica. México D.F.: McGraw-Hill Interamericana.
Cabrera Bonet, R.; Mencías Rodríguez, E.; Cabrera Forneiro, J. (1993) Toxicología de los psicofármacos. Madrid: Mosby.
Flórez, J. (2001) Farmacología humana. Barcelona: Masson.
Gómez-Jarabo, G. (2007) Farmacología de la conducta. Manual básico para psicoterapeutas y clínicos. Madrid: Síntesis.
Janicak, P.G.; Davis, J.M.; Preskorn, S.H.; Ayd, F.J. Jr.; Marder, S.R.; Pavuluri, M.N. (2006) Principles and practice of psychopharmacotherapy, 4th edition. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Pöldinger, W. (1984) Compendio de psicofarmacoterapia. Basilea: Roche.
Salazar, M.; Peralta, C.; Pastor, J. (2005) Tratado de psicofarmacología. Bases y aplicación clínica. Madrid: Panamericana.
Schaztberg, A.F.; Nemeroff, C.B. (2006) Tratado de psicofarmacología. Barcelona: Masson Elsevier.
Snyder, S.H. (1992) Drogas y cerebro. Barcelona: Prensa Científica.
Stahl, S.M. (2002) Psicofarmacología esencial. Bases neurocientíficas y aplicaciones clínicas. Barcelona: Ariel. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bayés, R. (1977) Iniciación a la farmacología del comportamiento. Barcelona: Fontanella.
Bear, M.F.; Connors, B.W.; Paradiso, M.A. (1998) Neurociencia. Explorando el cerebro. Baltimor: Williams & Wilkins.
Bravo Ortiz, M.F. (2008) Psicofarmacología para psicólogos. Madrid: Síntesis.
Carlson, N.R. (2006) Fisiología de la conducta (8ª Edición). Madrid: Pearson Educación.
Mulder, G.J.; Dencker, L. (2006) Pharmaceutical Toxicology. Scarborough: Pharmaceutical Press.
Pies, R.W. (2000) Manual de psicofarmacología básica. Barcelona: Masson.
Pinel, J.P.J. (2007) Biopsicología. Madrid: Pearson Educación.
Raviña Ruvira, E. (1987) Introducción al diseño de fármacos. Santiago de Compostela: Servicio científico Roche.
Rosenzweig, M.R.; Leiman, A.L.; Breedlove, S.M. (2001) Psicología Biológica. Barcelona: Ariel.
Salazar, M.; Peralta, C.; Pastor, J. (2005) Guía de estudio del Tratado de psicofarmacología. Madrid: Panamericana. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Recoméndase ter coñecementos de informática a nivel usuario, para a utilización do Campus Virtual e a preparación do traballo obrigatorio e a súa exposición.
-Recoméndase ter coñecementos de inglés, para a consulta de materiais bibliográficos. |
|