Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) A Investigación na orientación Código 652439014
Titulación
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Profesorado
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A11 Ser capaz de planificar e desenvolver unha investigación seguindo os pasos do método científico, utilizando os diferentes métodos de acordo co problema a resolver e aplicando as técnicas de recollida e análise de datos mediante a utilización dos recursos informáticos como ferramentas para a análise de datos.
A31 Ser capaz de identificar as principais liñas de investigación en orientación e de analizar e valorar os métodos e técnicas de investigación utilizados.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B4 Traballar de forma colaborativa.
B8 Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e valorar as principais liñas de investigación en orientación e valorar os retos planteados fundamentalmente en canto os obxectivos e metodoloxía. AI30
CM8
Deseñar un proxecto de investigación no ámbito da orientación AI10
AI30
BI1
Traballar de forma colaborativa no deseño dun proxecto de investigación BI4
Coñecer e utilizar a terminnoloxía específica da investigación tanto a nivel oral como escrito BI8

Contidos
Temas Subtemas
Institucionalización da orientación Desenvolvemento e situación actual no sistema educativo e no ámbito laboral
Implicacións para a investigación
Liñas de investigación en orientación no ámbito educativo e laboral

Avaliación de necesidades

Deseño e avaliación de programas

Avaliación de servizos de orientación

A praxe dos profesionais da orientación, dos titores e doutros especialistas.

A titoría nos distintos niveis e modalidades de ensino

Avaliación de plans de acción titorial

Desenvolvimento profesional dos profesionais da orientación e dos titores e titoras.
TICs e Orientación
Retos para a investigación en orientación na sociedade do coñecemento Retos para a investigación en orientación na sociedade do coñecemento

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 3 26 29
Presentación oral 1 2 3
Sesión maxistral 8 0 8
Traballos tutelados 0 30 30
Portafolios do alumno 0 3 3
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Busca e análise de artigos e informes de investigación no campo da orientación.
Presentación oral Presentación da análise das pesquisas e do deseño dun proxecto de investigación
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de presentar sinteticamente os contidos e facilitar a a aprendizaxe.
Traballos tutelados Consiste no deseño dunha pesquisa nunha das liñas de investigación de orientación
Portafolios do alumno Entendido como un informe de autoavaliación no que o alumnado dara conta das competencias/aprendizaxes adquiridas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Traballos tutelados
Descrición
A titoría será grupal e individual e está vencellada ó seguimento e supervisión das actividades de avaliación propostas, nomeadamente no traballo tutelado.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Portafolios do alumno Entendido como un informe de autoavaliación no que se dará conta das aprendizaxes/competencias adquiridas, vinculándoas o resto das materias do mestrados. 10
Traballos tutelados Deseño dunha pesquisa nunha das liñas de investigación 60
Análise de fontes documentais Busca e análise de pesquisas de orientación 20
Presentación oral A presentación das pesquisas analizadas e do traballo tutelado. Entre os criterios de valoración contémplanse a organización e síntese da información, a claridade expositiva e os recursos de apoio utilizados.
10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Martinez Gonzalez, R.A. (2010). Áreas de cooperación entre los centros docentes y las familias: estudio de casoInstitrumentos ucion . Revista de Educacion
Álvarez Rojo, V. y Lárazo Martínez, A. (2002). Calidadde las Unviersidades y orientacióin universitaria. Málaga. Algibe
Aguilar Ramos, C (2002). Ed familiar: una propuesta disciplinar y curricular . Ed. Aljibe
Rodríguez Moreno, Mº L. (2002). Hacia una nueva orientacíon universitaria. Modelos integrados de acción tutorial y orietnación curricular
Flores Buils, R. e outros (2010). La orientación educativa enla "revista española de orientación y psicopedagogía". Un estudio diacrónico y sincrónico (1990-2006) . Bordon, 62 (1), 49-59
Velaz de Medrano, C. (1998). Orientación e intervención psicopedagógica. Concepto, modelos, progrmas y evaluación. Málaga. Algibe
Álvarez González, M. e Bisquerra, R. (2012). Orientación Educativa . Wolters Kluwer
Grañeras , M. e Parras, A. (2008). Orientación Educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. Madrid: Secretaria General Técnica. Ministerio de Educación, Política Social y Deporte
Martín, E.; Onrubia, J. (Coords.). ((2011)). Orientación educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona: Graó
Sánchez García, M. F. (2004). Orientación laboral para la diversidad y el cambio. Madrid: Sanz y Torres

As revistas nacionais e internacionais e as actas dos congresos constitúen a principal fonte documental para obter información sobre as pesquisas na orientación.   Ao comezo da materia vaíse entregar unha listaxe destas publicacións co seu enderezo web, no que se pode consultar o sumario e, en moitos casos, acceder os artigos e comunicacións.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
A orientación profesional no marco da aprendizaxe ao longo da vida/652439015

Materias que continúan o temario

Observacións

Esta materia ten especial interese para as persoas que  van facer o TFM  sobre  orientación e titoría. Nesta materia analizanse as liñas  de investigación e as metodoloxías empregadas. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías