Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A11 |
Ser capaz de planificar e desenvolver unha investigación seguindo os pasos do método científico, utilizando os diferentes métodos de acordo co problema a resolver e aplicando as técnicas de recollida e análise de datos mediante a utilización dos recursos informáticos como ferramentas para a análise de datos. |
A31 |
Ser capaz de identificar as principais liñas de investigación en orientación e de analizar e valorar os métodos e técnicas de investigación utilizados. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e valorar as principais liñas de investigación en orientación e valorar os retos planteados fundamentalmente en canto os obxectivos e metodoloxía. |
AI30
|
|
CM8
|
Deseñar un proxecto de investigación no ámbito da orientación
|
AI10 AI30
|
BI1
|
|
Traballar de forma colaborativa no deseño dun proxecto de investigación |
|
BI4
|
|
Coñecer e utilizar a terminnoloxía específica da investigación tanto a nivel oral como escrito |
|
BI8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Institucionalización da orientación |
Desenvolvemento e situación actual no sistema educativo e no ámbito laboral
Implicacións para a investigación |
Liñas de investigación en orientación no ámbito educativo e laboral
|
Avaliación de necesidades
Deseño e avaliación de programas
Avaliación de servizos de orientación
A praxe dos profesionais da orientación, dos titores e doutros especialistas.
A titoría nos distintos niveis e modalidades de ensino
Avaliación de plans de acción titorial
Desenvolvimento profesional dos profesionais da orientación e dos titores e titoras.
TICs e Orientación |
Retos para a investigación en orientación na sociedade do coñecemento |
Retos para a investigación en orientación na sociedade do coñecemento |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
3 |
26 |
29 |
Presentación oral |
1 |
2 |
3 |
Sesión maxistral |
8 |
0 |
8 |
Traballos tutelados |
0 |
30 |
30 |
Portafolios do alumno |
0 |
3 |
3 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Busca e análise de artigos e informes de investigación no campo da orientación. |
Presentación oral |
Presentación da análise das pesquisas e do deseño dun proxecto de investigación
|
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de presentar sinteticamente os contidos e facilitar a a aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Consiste no deseño dunha pesquisa nunha das liñas de investigación de orientación |
Portafolios do alumno |
Entendido como un informe de autoavaliación no que o alumnado dara conta das competencias/aprendizaxes adquiridas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A titoría será grupal e individual e está vencellada ó seguimento e supervisión das actividades de avaliación propostas, nomeadamente no traballo tutelado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
Entendido como un informe de autoavaliación no que se dará conta das aprendizaxes/competencias adquiridas, vinculándoas o resto das materias do mestrados. |
10 |
Traballos tutelados |
Deseño dunha pesquisa nunha das liñas de investigación |
60 |
Análise de fontes documentais |
Busca e análise de pesquisas de orientación |
20 |
Presentación oral |
A presentación das pesquisas analizadas e do traballo tutelado. Entre os criterios de valoración contémplanse a organización e síntese da información, a claridade expositiva e os recursos de apoio utilizados.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martinez Gonzalez, R.A. (2010). Áreas de cooperación entre los centros docentes y las familias: estudio de casoInstitrumentos ucion . Revista de Educacion
Álvarez Rojo, V. y Lárazo Martínez, A. (2002). Calidadde las Unviersidades y orientacióin universitaria. Málaga. Algibe
Aguilar Ramos, C (2002). Ed familiar: una propuesta disciplinar y curricular . Ed. Aljibe
Rodríguez Moreno, Mº L. (2002). Hacia una nueva orientacíon universitaria. Modelos integrados de acción tutorial y orietnación curricular
Flores Buils, R. e outros (2010). La orientación educativa enla "revista española de orientación y psicopedagogía". Un estudio diacrónico y sincrónico (1990-2006) . Bordon, 62 (1), 49-59
Velaz de Medrano, C. (1998). Orientación e intervención psicopedagógica. Concepto, modelos, progrmas y evaluación. Málaga. Algibe
Álvarez González, M. e Bisquerra, R. (2012). Orientación Educativa . Wolters Kluwer
Grañeras , M. e Parras, A. (2008). Orientación Educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. Madrid: Secretaria General Técnica. Ministerio de Educación, Política Social y Deporte
Martín, E.; Onrubia, J. (Coords.). ((2011)). Orientación educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona: Graó
Sánchez García, M. F. (2004). Orientación laboral para la diversidad y el cambio. Madrid: Sanz y Torres |
As revistas nacionais e internacionais e as actas dos congresos constitúen a principal fonte documental para obter información sobre as pesquisas na orientación. Ao comezo da materia vaíse entregar unha listaxe destas publicacións co seu enderezo web, no que se pode consultar o sumario e, en moitos casos, acceder os artigos e comunicacións. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
A orientación profesional no marco da aprendizaxe ao longo da vida/652439015 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Esta materia ten especial interese para as persoas que van facer o TFM sobre orientación e titoría. Nesta materia analizanse as liñas de investigación e as metodoloxías empregadas. |
|