Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Identificar as atribucións docentes e as funcións do profesorado da especialidade de FOL no campo da orientación profesional e valorar a necesidade de formación neste campo.
|
AP1
|
|
CM7
|
Analizar, dende unha perspectiva instituciona,l a evolución e situación actual da orientación profesional no sistema educativo e no ámbito laboral, principalmente, no que fai os aspectos organizativos e funcionais. |
AP3
|
|
CM5
|
Analizar o desenvolvemento teórico da orientación, coñecer as características conceptuais, as áreas, os principios e os modelos de intervención da orientación profesional e reflexionar sobre as súas implicacións na programación dos contidos de orientación do módulo de FOL.
|
AP1 AP3 AP5
|
|
|
Identifica-los factores que interveñen na inserción laboral e analiza-la súa relación coas áreas de intervención. |
AP5
|
|
|
Analizar e valorar o currículo oficial das materias e módulos da especialidade de FOL tendo como criterios as características conceptuais da orientación profesional e assúas áreas de intervención. |
AP1 AP2
|
|
|
Analizar e deseñar programas e recursos de orientación profesional para o ensino secundario, para os programas de cualificación profesional inicial e para os ciclos formativos.
|
AP6 AP7 AP9
|
|
CM3
|
Coñecer as posibilidades de utilización de Internet e da web 2.0 na OP e concretalas na programación das materias da especialidade
|
AP6 AP9
|
|
CM6
|
Analizar e valorar a influenza do xénero na toma de decisións académicas e profesionais e na inserción laboral e identificar os indicadores da desigualdade por razón de xénero no sistema educativo e no mercado laboral. |
AP5
|
|
CM4
|
Identificar os obxectivos, contidos e principios da orientación profesional non sexista, analizar e deseñar programas ou actividades que integren a perspectiva de xénero. |
AP1 AP5 AP6
|
|
|
Coñecer e utilizar axeitadamente a terminoloxía do campo da orientación e inserción profesional. |
|
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A orientación profesional:campo de intervención do profesorado de FOL
|
1.1. A orientación profesional/laboral no currículo dos módulos e áreas que imparte o profesorado de FOL
1.2. A orientación profesional/laboral como función: as atribucións do profesorado de FOL nos departamentos de orientación e nos departamentos de información e orientación profesional.
1.3. A orientación profesional no temario de acceso á especialidade
|
Tema 2. Orientación profesional e orientación laboral
|
2.1 Delimitación, caracterización conceptual da orientación profesional e da orientación laboral e relacións entre ambas.
2.2. Inserción laboral, profesional, sociolaboral e transición da escola a vida activa. Factores de inserción laboral.
2.3. Áreas de intervención
2.4. Modelos de intervención
2.5. A orientación na avaliación, recoñecemento e acreditación de competencias |
Tema 3. Xénero e orientación profesional
|
3.1. O xénero como factor condicionante da toma de decisións académicas e profesionais.
3.2. Radiografía das desigualdades de xénero do sistema educativo e do mercado laboral
3.3. Normativa legal e enfoque de xénero na OP: evolución e situación actual.
3.4. Finalidades, obxectivos e contidos da OP con enfoque de xénero.
3.5.Análise e deseño de programas e actividades de OP que incorporan a perspectiva de xénero. |
Tema 4. A utilización de internet e da web 2.0 en orientación profesional |
4.1. Ámbitos de utilización de Internet
4.2. As aplicacións da web 2.0
4.3. As competencias dixitais do profesorado de FOL
|
Tema 5. Desenvolvemento e situación actual da orientación profesional e laboral no sistema educativo e no ámbito laboral
|
5.1. Principais fitos e tendencias no desenvolvemento da OP.
5.2. Organización e funcións da OP no sistema educativo.
5.3. Organización e funcións da OL no ámbito laboral
5.4. A orientación profesional nas políticas de formación e emprego
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
3 |
17 |
20 |
Sesión maxistral |
11 |
0 |
11 |
Presentación oral |
1 |
1 |
2 |
Portafolios do alumno |
0 |
10 |
10 |
Estudo de casos |
7 |
19 |
26 |
Traballos tutelados |
7 |
17 |
24 |
Proba de resposta breve |
0 |
3 |
3 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
a) Análise da concepción e da presenza de obxectivos e contidos relativos a orientación profesional no currículo do módulo de FOL. (actividade grupal)
b) Análise de programas e actividades de orientación non sexista (actividade grupal)
c) Lecturas complementarias sobre metodoloxía didáctica e fundamentación teórica das programacións de orientación profesional (actividade individual)
d) Análise dos sesgos sexistas nun libro de texto de FOL (actividade grupal)
|
Sesión maxistral |
O método expositivo vai ser utilizado para presentar, explicar e sintetizar os contidos dos temas que integran o programa da materia.
|
Presentación oral |
Presentación do traballo tutelado |
Portafolios do alumno |
O portafolio do alumnado é unha actividade individual que ha de conter os seguintes apartados:
- Aprendizaxes adquiridas (que sabía /que aprendín, pódese utilizar como criterio de autoavaliación os resultados de aprendizaxes)
- Marcador social creado para a clasificación e xestión dos recursos web útiles para o ensino dos módulos da especialidade
- Reflexión sobre o proceso de aprendizaxe (forma de afrontar o estudo, dúbidas, dificultades e superación das mesmas, temáticas para seguir aprendendo.. )
- Relación coas materias do módulo xenérico e coas materias do itinerario de FOL.
- Aplicación na elaboración do TFM
- Listaxe de cuestións relacionada cos contidos da materia que poden ser obxecto de observación e análise no período de prácticas.
- Elaboración dun mapa conceptual dos contidos da materia e dun glosario de termos.
- Temáticas relacionadas coa materia nas que cómpre seguir formándose. |
Estudo de casos |
Deseño dun programa de orientación profesional que integra o enfoque de xénero para alumnado de PCPI (Programas de Cualificación Profesional Inicial).
|
Traballos tutelados |
Deseño dunha proposta de aprendizaxe basada en proxectos para traballar contidos de orientación profesional
Deseño dunha webquest
|
Proba de resposta breve |
Cinco preguntas sobre cuestións teóricas e prácticas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A titoría vai ser grupal e individual. A titoría ten como finalidade o apoio no proceso de aprendizaxe e ó seguimento e supervisión do estudo de caso e dos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Deseño dunha proposta de aprendizaxe basada en proxectos ou deseño dunha webquest. (Actividade grupal)
|
25 |
Estudo de casos |
Deseño dun programa de orientación profesional que inclúa a perspectiva de xénero para o alumnado dun Programa de Cualificación Profesional Inicial. (Actividade grupal)
|
25 |
Portafolios do alumno |
Consiste nun informe no que o alumnado descrebe o proceso de aprendizaxe, as aprendizaxes adquiridas e a súa relación co resto das materias do mestrado. (Actividade individual) |
20 |
Proba de resposta breve |
Cinco preguntas sobre cuestións teóricas e prácticas |
20 |
Análise de fontes documentais |
- Análise de programas e actividades de orientación non sexista. (actividade grupal)
- Lecturas complementarias sobre metodoloxía didáctica e fundamentación teórica das programacións de orientación profesional (actividade individual).
- Análise dos sesgos sexistas nun libro de texto das materias da especialidade. (actividade grupal) |
10 |
|
Observacións avaliación |
O portafolio do alumnado é unha actividade individual que ha de conter os seguintes apartados: - Aprendizaxes adquiridas (que sabía /que aprendín, pódese utilizar como criterio de autoavaliación os resultados de aprendizaxes) - Marcador social creado para a clasificación e xestión dos recursos web útiles para o ensino dos módulos da especialidade - Reflexión sobre o proceso de aprendizaxe (forma de afrontar o estudo, dúbidas, dificultades e superación das mesmas, temáticas para seguir aprendendo.. ) - Relación coas materias do módulo xenérico e coas materias do itinerario de FOL. - Aplicación na elaboración do TFM - Listaxe de cuestións relacionada cos contidos da materia que poden ser obxecto de observación e análise no período de prácticas. - Elaboración dun mapa conceptual dos contidos da materia e dun glosario de termos. - Temáticas relacionadas coa materia nas que cómpre seguir formándose Ó rematar a materia e na data que se fixe, cada grupo presenta un dossier coas actividades grupais e a ficha de autoavaliación e coavaliación das actividades grupais. Para a avaliacion do programa e da docencia van se utilizar os seguintes medios: - Observacións e reflexións da profesora - A valoración do alumnado recollida en distintas sesións. - Cuestionario aplicado ao finalizar a materia
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sánchez Garcia, M. F. (2006). Orientación laboral. Para la diversidad y el cambio . Madrid: Sanz Torres
Espin, J. e outras (1996). Análisis de recursos educativos desde una perspectiva sexista. Barcelona: Editorial Laertes
Rodríguez Moreno, M.L. (2010). Desarrollo de competencias: teoria y práctica. Barcelona:Editorial Laertes
Alastruey. R. (2010). El networking. Barcelona: Editorial UOC
Alastruey. R. (2009). Empleo 2.0. Barcelona: Editorial UOC
Álvarez González, M. e Bisquerra, R. (2007). La madurez para la carrera en Educación Secundaria: evaluación e intervención. Madrid: EOS
Cobos, A.; Gutiérrez-Crespo, E. e Planas, A. (2012). La orientación profesional y la búsqueda de empleo. Experiencias innovadoras y técnicas de intervención que facilitan la inserción laboral. Barcelona: Editorial Grao
Pérez Ortega, A. (2009). Marca personal. Madrid: Editorial ESIC
González López, Isabel (2009). Orientación académica y profesional en clave de Igualdad. Participación Educativa, 11, 120-121
Echeverría, B. (Coord.) (2008). Orientación Profesional (caps:3,4,5 e7) . Barcelona: UOC
Sobrado, L. e Cortés, A. (2009). Orientación Profesional. Nuevos escenarios y perspectivas. Madrid:Bibliotec Nueva
Grañeras, M. e Parras, A. (2008). Sociedad de la información e intervención psicopedagógica. Madrid: CIDE |
Para cada tema vaíse proporcionar bibliografía e webgrafia específica, diferenciando a de lectura obrigatoria e a de profundización.
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|