Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
AP1 AP2 AP3 AP4 AP7 AP13
|
|
CM1 CM4 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
LINGUA
I. Antigos e novos focamentos no ensino da lingua
LITERATURA
I Teorías máis relevantes
II. A Literatura no Ensino Secundario
III. Materiais didácticos no ensino da Literatura |
1. Ensinar gramática /vs/ coñecer lingua
2. Ensinar lingua hoxe
2.1. A reflexión sobre o uso da lingua
2.2. Novas tecnoloxías e ensino da lingua
2.3. O desenvolvemento da competencia lingüística: estratexias, habilidades e avaliación.
1. Historicismo, formalismo, estruturalismo, New Criticism, estilística, estudos culturais...
2. Aportacións desas teorías ao Ensino Secundario
3. Lecturas, obradoiros, TICs. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
4 |
2 |
6 |
Lecturas |
0 |
20 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
4 |
2 |
6 |
Discusión dirixida |
2 |
2 |
4 |
Estudo de casos |
6 |
6 |
12 |
Mesa redonda |
4 |
4 |
8 |
Prácticas a través de TIC |
2 |
2 |
4 |
Recensión bilbiográfica |
4 |
8 |
12 |
Traballos tutelados |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A xeito de introducións ou visións esquemáticas e sintéticas dirixidas ao conxunto da aula, desenvolveranse unhas sesións nas que o profersor exporá o método expositivo. |
Lecturas |
Formando parte do seu traballo autónomo, o alumno debe ler algúns textos que o profesor lle facilitará, especialmnete para a confección do traballo tutelado, mais tamén para algunhas actividades que se desenvolverán ao longos das distintas sesións. |
Aprendizaxe colaborativa |
Co obxectivo de fomentar o traballo en equipo, os alumnos fomarán pequenos grupos de traballo e realizarán diversas tarefas colectivas. |
Discusión dirixida |
Realizarase sobre algunha das tarefas ou actividades desenvolvidas na aprendizaxe colaborativa e dos materiais empregados para levala a término: estes serán a base da discusión. |
Estudo de casos |
Os alumnos elaborarán, por escrito, comentarios que deben entregar ao profesor coa finalidade de proceder á súa revisión. |
Mesa redonda |
Coa fin de que se familiaricen coa intervención en público e en grupo realizarase unha mesa redonda que teña como tema o fundamento da materia. |
Prácticas a través de TIC |
Coa finalidade de que o alumno se familiarice coas novas tecnoloxías e as poidan empregar no seu traballo de curso, recorrerase ás TIC. |
Recensión bilbiográfica |
O profesor procederá a comentar a bibliografía, á fin de que o alumno poida centarse sobre aqueles libros que considere máis achegados ás súas liñas de interese e poida, á súa vez, abrirse a outras informacións escritas. |
Traballos tutelados |
Durante o curso, o alumno debe elaborar un traballo sobre algún aspecto que verse sobre a epistemoloxía das linguas e das literaturas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Mesa redonda |
Prácticas a través de TIC |
Recensión bilbiográfica |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O feito de contar con poucosalumnos vainos permitir facer un seguimento personalizado de cada un dos estudantes, mesmo cando se tratar de actividades realizadas en grupo. Do mesmo xeito, o profesor tutorizará a realización do traballo que cada alumno, individualmente, debe presentar ao remate do curso, asesorando nos enfoque e na bibliografía axeitada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
Teranse ben en conta as distintas probas, comentarios e exercicios que se realicen durante o transcurso das correspondentes sesións. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
Valorararase o esforzo da cada alumno por se familirizar coas TIC e mais o resultado do traballo |
10 |
Recensión bilbiográfica |
Hase terr moi en conta o interese e utilidade que o alumno faga da información do profesor para a realización do seu traballo tutelado. |
10 |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados, submetidos á guía e orientación do profesor durante o curso, de forma que profesor e alumno manterán diversas entrevistas ( ao menos unha delas despois de telo rematado). No traballo darán conta dalgúns aspecto relacionado co temario, ao mesmo tempo que irán incorporando as distintas suxestións e aportación feitas nas sesións presencias realizadas con este propósuito. |
60 |
|
Observacións avaliación |
As prcentraxes indicadas máis arriba non son reais, senón orientativas; se se especifican é porque así o require o deseño de guía docente que aplica a UDC. De feito a información que imos dar ten maior relevancia a este respecto da realidade da avaliciaón:
A. A cualificación final terá o seguinte reparto porcentual:
a.1. Un 50% procederá do traballo tutelado, amais de outras actividades realizadas aolongo do curso. NO traballo o alumno deberá obter unha puntuación de 4 sobre 10 ( con unha nota inferior non suspera ría a materia).
A.2. Un 40% resuyltará das actividades e tarefas (grupais ou individuais): exercicos, comentarios, debates...
A.3. O 10% restante derivará da asistencia e da participación na aula. A parte da materia impartida en castelán será avaliada obligatoriamente por medio dun exame no que serán tidas en conta as metodoloxías arriba expostas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pozuelo Yvancos, José María (2008). Desafíos de la teoría. Literatura y géneros. Mérida, Venezuela. El otro@el mismo
Acosta, L. (1989). El lector y la obra. Teoría de la recepción literaria. Madrid. Gredos
Mignolo, W. (1978). Elementos para una teoría del texto literario. Barcelona. Crítica
Lotman, I. (1978). Estructura del texto artístico. Madrid. Istmo
Martínez Bonati, F. ((1960) 1983). La estrutura de la obra literaria. Barcelona. Ariel
López-Casanova, Arcadio (2007). Macrotexto poético y estructuras de sentido. Análisis de modelos líricos modernos. Valencia. tirant lo blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Non se admitirán traballos enviados por correo electrónico. |
|