Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Didáctica da lingua estranxeira Código 652G01026
Titulación
Grao en Educación Infantil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas
Coordinación
Bobadilla Pérez, María
Correo electrónico
m.bobadilla@udc.es
Profesorado
Bobadilla Pérez, María
Correo electrónico
m.bobadilla@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia introdúcense conceptos fundamentais na área da Didáctica da Lingua Estranxeira en Educación Infantil orientando o proceso de ensino e aprendizaxe dende unha perspectiva crítica e reflexiva. Abordarase a DLE prestando especial atención ás destrezas orais dado que a comprensión e a expresión oral deben entenderse nesta etapa educativa como o punto de partida para o ensino dunha primeira lingua estranxeira. Así mesmo formularase unha revisión de conceptos fundamentais do uso da lingua inglesa que servirán como ferramenta ao estudante non só para abordar os contidos propios desta materia, que serán presentados nesta lingua, senón tamén para o seu futuro como docentes nun espazo europeo plurilingüe.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A28 Coñecer experiencias internacionais e exemplos de prácticas de innovadoras en educación infantil.
A44 Coñecer e dominar técnicas de expresión oral e escrita.
A46 Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua.
A48 Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües.
A49 Recoñecer e valorar o uso adecuado da linguaxe verbal e non verbal.
A52 Ser capaz de fomentar unha primeira aproximación a unha lingua estranxeira.
A54 Coñecer e utilizar cancións para promover a educación auditiva, rítmica e vocal.
B18 Capacidade para relacionarse positivamente con outras persoas.
B20 Coñecemento de outras culturas e de outras costumes.
B21 Coñecemento e comunicación en linguas estranxeiras.
B24 Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade.
B25 Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer y dominar técnicas de expresión oral y escrita. A44
B20
B21
C2
Comprender el paso de la oralidad a la escritura y conocer los diferentes registros y usos de la lengua. A46
B18
B21
C2
Afrontar situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos multilingües. A48
B18
B20
B21
C2
C6
Reconocer y valorar el uso adecuado del lenguaje verbal y no verbal. A49
B21
B25
C2
C6
Ser capaz de fomentar una primera aproximación a una lengua extranjera A52
B21
B24
C2
C7
Coñecer experiencias internacionais e exemplos de prácticas de innovadoras en educación infantil. A28
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. A48
Coñecer e utilizar cancións para promover a educación auditiva, rítmica e vocal. A54

Contidos
Temas Subtemas
1. Didáctica -O currículo de lingua estranxeira en Educación Infantil.
-Coñecemento e análise da normativa europea sobre a adquisición de linguas estranxeiras.
-Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas. Portafolios Europeo de Linguas.
-A programación na área de Inglés na etapa de Educación Infantil.
-Elementos do proceso de ensino e aprendizaxe da Lingua Estranxeira.
-Metodoloxía do ensino e aprendizaxe da Lingua Estranxeira.
-Desenvolvemento da comprensión e expresión oral da Lingua Estranxeira.
-Técnicas e recursos para a ensino/aprendizaxe de lingua estranxeira en Educación Infantil.
-Experiencias interdisciplinares en Educación Infantil.
2. Uso da Lingua -Contidos xerais do uso da Lingua Inglesa (Nivel B1/B2 Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas).

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 19.5 14.5 34
Proba mixta 2.5 25 27.5
Aprendizaxe colaborativa 12 18 30
Análise de fontes documentais 0 23 23
Portafolios do alumno 0 20 20
Presentación oral 4.5 9 13.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales que presenta los contenidos de la materia.
Proba mixta Prueba que integra preguntas tipo de pruebas de ensayo y de pruebas objetivas.
Aprendizaxe colaborativa Conjunto de procedimientos de enseñanza-aprendizaje guiados de forma presencial y/o apoyados con TIC basados en la organización de la clase en grupos pequeños en los que los alumnos trabajan en la resolución de tareas orientadas a optimizar su propio aprendizaje.
Análise de fontes documentais Utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos relevantes para la asignatura con actividades específicamente diseñadas para el análisis de los mismos.
Portafolios do alumno Incluye los materiales producto de las actividades de aprendizaje realizadas por el alumno.
Presentación oral Exposición de trabajos en grupo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Presentación oral
Descrición
Tanto as presentacións orais, coma os traballos ou tarefas realizados ao longo do curso así como o portafolios poden levar consigo a necesidade de atención personalizada en horario de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa Conjunto de procedimientos de enseñanza-aprendizaje guiados de forma presencial y/o apoyados con TIC basados en la organización de la clase en grupos pequeños en los que los alumnos trabajan en la resolución de tareas orientadas a optimizar su propio aprendizaje.
25
Proba mixta Prueba que integra preguntas tipo de pruebas de ensayo y de pruebas objetivas.
60
Portafolios do alumno Incluye los materiales producto de las actividades de aprendizaje realizadas por el alumno.
5
Presentación oral Exposición de trabajos en grupo. 10
 
Observacións avaliación
AVALIACIÓN

A avaliación realizarase de acordo cos seguintes criterios e instrumentos:

Criterios de avaliación:

- Verificación do cumprimento dos obxectivos marcados.

- Asimilación dos contidos teóricos e prácticos.

- Valoración dos traballos realizados durante o curso tanto colaboradores coma individuais.

Instrumentos de avaliación:

- I.1 Uso da Lingua Inglesa 2 puntos

- I.2 Didáctica da LE 3 puntos

- I.3 Comprensión e expresión escrita 1 punto

- I.4 Traballo por proxectos 2.5 puntos

- I.5 Presentación Oral 1 punto

- I.6 Portafolios (Opcional) 0.5 puntos

A avaliación dos items I.1, I.2 e I.3 realizarase na data programada no calendario académico oficial e é de carácter individual.

A avaliación dos items
I.4, I.5 realizarase na data programada no cronograma ao comezo do
curso e pódese facer individualmente ou en grupo (non máis de catro
estudantes).

A avaliación do item I.6 é opcional e pode ser individual ou grupal
(non máis de catro estudantes). O portafolios recolle actividades,
tarefas e exercicios realizados na aula tanto orais como por escrito aos
que se deberá engadir un cometario ou reflexión crítica construtiva con
respecto á súa aplicación didáctica nas aulas de Primaria.

Os items
1, 2, 3, 4 e 5 son de obrigado cumprimento para aprobar a materia
obtendo 5 puntos como mínimo. A obtención dun suspenso implica a
repetición de todas as probas na súa totalidade na seguinte
convocatoria.


Fontes de información
Bibliografía básica

Uso da lingua:

- Bolton, David & Goodey, Noel (1996): English Grammar in Steps (with answers). London. Richmond Publishing.

- Collins & Build: Essential English Dictionary.

- Eastwood, J. (1994): Oxford Practice Grammar (with answers). Oxford. Oxford University Press.

- Hancock, M. (1995). Pronunciation Games. Cambridge. Cambridge University Press.

- McCarthy, M. & O’Dell, F. (1994): English Vocabulary in Use. Cambridge. Cambridge University Press.

- Murphy, Raymond (1994): English Grammar in Use (with answers). Cambridge. Cambridge University Press.

- Sánchez Benedito, F. (1991): Gramática inglesa. Madrid. Alhambra Longman.

- Soars, John & Liz, (1991): Headway Pre-Intermediate (Student's Book &    Workbook), O.U. P.

- Swan, M. (1995): Practical English Usage. Oxford. Oxford University Press.

-Swan, M. (2001): The Good Grammar Book. Oxford. Oxford University Press.

Didáctica:

- Brewster J., Ellis G., Girard D. (1992): The Primary English Teacher's Guide. London. Penguin Books.

- Brumfit, C. & Moon, J. and Tongue, R. (1991): Teaching English to Children. Collins ELT.

- Dufeu, B. (1994): Teaching Myself. Oxford. Oxford University Press.

- Ellis G., Brewster J. (1991): The Storytelling Handbook. London. Penguin Books.

- Ellis G. (1997): We're Kids in Britain. Longman.

- Moon, J.(2000). Children Learning English. Macmillan Heinemann.

- Murado, J. (2010). Didáctica de Inglés en Educación Infantil. Ideas Propias.

- Nixon, C. (2005). Primary Pronunciation Games. Oxford: Oxford Universtiy Press.

- Richards, J. (1999). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge. Cambridge University Press.

- Scott, W. A. & Ytreberg, L. H. (1990).Teaching English to Children. Longman.

- Tejada Molina, Gabriel (1994).  Me and You (Diseño curricular de inglés para principiantes). Jaén. Universidad de Jaén.

- Vale, D. & Feunteun, A. (1995). Teaching Children English. C.U.P.

- Vez Jeremías, J. M. (2000).  Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona. Ariel.

- Son moi interesantes os artigos relacionados con este tema e publicados nos diferentes números da Revista Linguaxe e Textos que edita e coordina a área de Didáctica da Lingua e a Literatura do Departamento de Didácticas Específicas da Universidade Da coruña.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías