Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Mecánica Fundamental Código 730112202
Titulación
Enxeñeiro Naval e Oceánico
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Obrigatoria 7.5
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Lopez Diaz, Ana Jesus
Correo electrónico
ana.xesus.lopez@udc.es
Profesorado
Lopez Diaz, Ana Jesus
Correo electrónico
ana.xesus.lopez@udc.es
Web http://http://www.ii.udc.es/lail/em
Descrición xeral O bxectivo xeral é o desenvolvemento das destrezas e actitudes necesarias para a aplicación dos principios fundamentais da mecánica á resolución de problemas de interés na enxeñaría. Esta materia contribuirá á mellora da capacidade de análise e de construcción de modelos matemáticos que describen os efectos das forzas e os movementos sobre unha gran variedade de estruturas e máquinas incorporando as hipóteses físicas e as aproximacións matemáticas adecuadas.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aplicar os fundamentos da Enxeñaría Naval e Oceánica.
A2 Modelar matematicamente sistemas e procesos complexos de todos os ámbitos da Enxeñaría Naval e Oceánica.
A3 Desenvolver, programar e aplicar métodos analíticos e numéricos para a análise de modelos lineais e non lineais de todos os ámbitos da Enxeñaría Naval e Oceánica.
A5 Modelizar matemática e computación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría naval e oceánica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B15 Concepción espacial.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
B23 Positivos fronte a problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecemento dos principios fundamentáis da mecánica para a resolución de problemas de interese na enxeñaría A1
A2
A3
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B12
B13
B14
B15
B18
B21
B23
C1
C3
C6
Modelar matematicamente sistemas e procesos complexos que describen os efectos das forzas e os movementos sobre unha gran variedade de estructuras e máquinas A1
A2
A3
A5
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B21
B23
C1
C3
C6
C7
C8
Desenvolver, programar e aplicar métodos analíticos e numéricos para a análise de modelos que describen os efectos das forzas e movementos sobre unha gran variedade de estructuras e máquinas A1
A2
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B10
B12
B13
B14
B15
B17
B18
B22
B23
C1
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Capítulo I: Estática
1.1. Sistemas de forzas e momentos 1.1.1. Momento central
1.1.2. Momento axial
1.1.3. Sistemas equivalentes
1.2. Equilibrio 1.2.1. Ecuaccións de equilibrio
1.2.2. Diagrama do sólido libre
1.3. Rozamento 1.3.1. Tipos de rozamento
1.3.2. Aplicacións do rozamento ás máquinas
1.4. Forzas distribuidas 1.4.1. Centros de masa
1.4.2. Momentos de inercia

1.5. Traballo virtual i enerxía potencial 1.5.1. Principio do traballo virtual. Aplicación á estática
1.5.2. Enerxía potencial e criterios de estabilidade do equilibrio
capítulo II: Cinemática
2.1. Cinemática do punto 2.1.1. Derivada dun vector nuha base móbil
2.1.2. Triedro intrínseco. Formulas de Frenet
2.1.3. Velocidade e aceleración. Compoñentes intrínsecas
2.2. Cinemática do sólido ríxido 2.2.1. Movementos de rotación e traslación
2.2.2. Distribución de velocidades.
2.2.3. Eixo instantáneo de rotación. Axoides
2.3. Composición de movementos 2.3.1. Composición de velocidades, aceleracións e rotacións
2.3.2. Movemeentos relativos de sólidos en contacto
2.4. Movemento plano 2.4.1. Centro instantáneo de rotación, base e ruleta
2.4.2. Distribución de velocidades
2.4.3. Distribución de aceleracións
Capítulo III: Dinámica
3.1. Dinámica do punto material. Ligaduras
3.1.1. Punto ligado a unha curva
3.1.2. Punto ligado a unha superficie
3.2. Movemento relativo 3.2.1. Forzas de inercia
3.2.2. Movemento relativo na superficie da Terra
3.4. Introducción á mecánica analítica 3.4.1. Coordenadas xeralizadas
3.4.2. Ecuacións de Lagrange
3.4.3. Coordenadas cíclicas e teoremas de conservación
3.3. Dinámica do sólido ríxido 3.3.1. Movemento con un eixo fixo
3.3.2. Movemento con un punto fixo. Ecuacións de Euler
3.5. Pequenas oscilacións arredor do equilibrio 3.5.1. Sistema con n grados de libertad
3.5.2. Frecuencias naturais de oscilación

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 4 0 4
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva As probas obxectivas incluirán tanto aspectos teóricos como a resolución de problemas e cuestións.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
O alumno poderá contrastar co profesor a resolución dos problemas propostos.
O profesor indicaralle os conceptos que requiren dunha maior profundización e a maneira máis adecuada de abordar o seu estudo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva As probas obxectivas constarán de unha parte de teoría con un peso do 40% da cualificación e unha parte de problemas con un peso do 60%.
100
 
Observacións avaliación

Realizarase unha proba obxectiva (exame). Esta proba constará de dúas partes, Teoría e Problemas. A cualificación do exame calcúlase como:

Exam = 0,4*Teo + 0,6 * Prob.


Fontes de información
Bibliografía básica BASTERO J.M., CASELLAS J. (). Curso de Mecánica. EUNSA
Prieto Alberca M (). Curso de Mecánica Racional. ADI

Bibliografía complementaria VVAA (). Enseñanza multimedia. http://www.ii.udc.es/lail/em/index.htm
González Fernández C.F. (). Mecánica del Sólido Rígido. Ariel Ciencia
Meriam J.L. (). Mecánica para Ingenieros.
Ramil Rego et. al. (). Problemas de mecánica Fundamental. Servicios Reprográficos Universitarios


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos Físicos de la Ingeniería/730112102
Cálculo Infinitesimal/730112103
Álgebra Lineal/730112104

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías