Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Hidrostática y Estabilidad Código 730112301
Titulación
Enxeñeiro Naval e Oceánico
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro 5
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
daniel.pena1@udc.es
Profesorado
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
daniel.pena1@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo de esta materia é acadar que os alumnos entendan e coñecan todo o relativo á estabilidade do buque e máis o modo de facer os cálculos de arquitectura naval necesarios para estudar a mesma, tanto en estado intacto como despois de averías.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aplicar os fundamentos da Enxeñaría Naval e Oceánica.
A2 Modelar matematicamente sistemas e procesos complexos de todos os ámbitos da Enxeñaría Naval e Oceánica.
A3 Desenvolver, programar e aplicar métodos analíticos e numéricos para a análise de modelos lineais e non lineais de todos os ámbitos da Enxeñaría Naval e Oceánica.
A4 Participación en proxectos de investigación.
A5 Modelizar matemática e computación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría naval e oceánica.
A6 Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría naval e oceánica.
A7 Proxectos e cálculo de produtos, procesos, instalacións e factorías navais en todos os ámbitos do sector naval e marítimo.
A8 Investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos relacionados co sector naval e marítimo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B15 Concepción espacial.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
B23 Positivos fronte a problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Capacidad para desempeñar actividades relativas á definición básica do plano de formas do buque A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B21
B22
B23
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidad para a realización de cálculos de xeometría de buques e artefactos, flotabilidade e estabilidade A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN PRESENTACIÓN
OBXECTIVOS
BIBILIOGRAFÍA
METODOLOXIA
XEOMETRÍA DO BUQUE DEFINICIÓN DAS CARACTERÍSTICAS PRINCIPAIS
DEFINICIÓN DOS COEFICIENTES GEOMÉTRICOS
ANÁLISIS E ESTUDO DO PLANO DE FORMAS
CÁLCULO APROXIMADO DE AREAS, VOLUMENES, MOMENTOS, ETC.
SOFTWARE NO MERCADO
O BUQUE C OMO FLOTADOR. AS SUAS CURVAS CARACTERÍSTICAS CURVAS HODROSTÁTICAS
SOFTWARE NO MERCADO
ESTABILIDADE TRANSVERSAL O BUQUE COMO FLOTADOR
O BUQUE EN EQUILIBRIO
A ESTABILIDADE TRANSVERSAL DO BUQUE
TEOREMA DE EULER
ESTABILIDADE TRANSVERSAL A PEQUENOS ÁNGULOS ALTURA METACÉNTRICA TRANSVERSAL
CAMBIO DE ESTABILIDADE POR CAMBIO DE PESOS
CAMBIO DE ESTABILIDADE POR APLICACIÓN DE MOMENTOS
ESTABILIDADE TRANSVERSAL A GRANDES ÁNGULOS INTRODUCCIÓN
EVOLUTA METACÉNTRICA
ALTURA METACÉNTRICA GENERALIZADA
BRAZOS DE ESTABILIDADE
CURVAS ISOCLINAS
CURVAS DE ESTABILIDAD ESTATICA
ESTABILIDADE DINÁMICA CONCEPTO
ECUACIÓN DIFERENCIAL DA ESTABILIDADE
BRAZOS DE ESTABILIDADE DINÁMICA
CURVAS DE ESTABILIDAD DINÁMICA
ALTERACIÓNS NA ESTABILIDADE TRANSVERSAL EFECTOS DA VARIACIÓN DE PESOS
EFECTOS DA MANGA
EFECTOS DO PUNTAL
EFECTOS DE CAMBIOS NAS FORMAS
SUPERFICIES LIBRES
PESOS SUSPENDIDOS
VIENTO
AGUA EMBARCADA
EFECTO DO XEO
ESTABILIDADE LONGITUDINAL CONCEPTO
DEFINICIONES BÁSICAS
ALTURA METACÉNTRICA LONGITUDINAL
VARIACIONES EN LA POSICIÓN DEL BUQUE

CRITERIOS DE ESTABILIDADE INFLUENCIA DA SEGURIDADE NA ESTABILIDADE
ACCIDENTES DE BUQUES POR PERDA DA ESTABILIDADE
ESTUDIOS DE RAHOLA
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
PROBA DE ESTABILIDADE FUNDAMENTO
OBXECTIVO
REALIZACIÓN PRÁCTICA
CÁLCULOS
SOFTWARE NO MERCADO
VARADA VARADA EN DIQUE SECO
VARADA EN DIQUE FLOTANTE
VARADA INVOLUNTARIA
ESTABILIDADE DESPOIS DE AVERÍAS XENERALIDADES
TIPOS DE AVERÍAS
EECTOS DE LA AVERÍA
COMPARTIMENTACIÓN
MÉTODOS DE CÁLCULO DAS AVERÍAS ADICIÓN DE PESOS
PÉRDIDA DE EMPURRO
CÁLCULOS DE INUNDACIÓN
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
FRANCOBORDO DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE LÍÑAS DE CARGA DE 1966. O PROTOCOLO DE 1988.
ARQUEO DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE ARQUEO DE BUQUES DE 1969.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 5 110 115
Foro virtual 10 0 10
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva ESTE CURSO 2013-2014 NON HABERÁ DOCENCIA NESTA ASIGNATURA, PERO SI SE FARÁN PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS MARCADOS NESTA ASIGNATURA.

Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en tres partes:

1.- Estabilidade en estado intacto, 2.- Varada e Estabilidade en averías, 3.- Francobordo e Arqueo.

Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Resistencia e Propulsión). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Problemas.

A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de problemas o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 32,5 % do total
3.- 17,5 % do total.

Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.

Todos estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor hasta o remate do curso académico 2013-2014. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.

A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE.
Foro virtual Ao non haber no vindeiro curso 2013-2014 clases presenciais por ser unha titulación en extinción, a comunicación co profesor deberá facerse exclusivamente vía tutorías, correo electrónico ou telefónicamente.

Para evaluación non haberá máis que unha proba obxectiva e non haberá polo tanto práticas de laboratorio nin traballos semellantes.

Atención personalizada
Metodoloxías
Foro virtual
Descrición
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA TODOLOS ALUMNOS QUE O SOLICITEN, XA QUE NON HABERÁ DOCENCIA REGLADA.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva ESTE CURSO 2013-2014 NON HABERÁ DOCENCIA NESTA ASIGNATURA, PERO SI SE FARÁN PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS MARCADOS NESTA ASIGNATURA.

Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en tres partes:

1.- Estabilidade en estado intacto, 2.- Varada e Estabilidade en averías, 3.- Francobordo e Arqueo.

Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Resistencia e Propulsión). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Problemas.

A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de problemas o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 32,5 % do total
3.- 17,5 % do total.

Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.

Todos estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor hasta o remate do curso académico 2013-2014. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.

A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE.
100
 
Observacións avaliación

ESTE CURSO 2013-2014 NON HABERÁ DOCENCIA NESTA ASIGNATURA, POLO TANTO, TAMPOUCO HABERÁ: 

           1.- Traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.


Fontes de información
Bibliografía básica

-JOSÉ ANTONIO ALAEZ ZAZURCA, TEORÍA DEL BUQUE I, E.T.S.I.N. (U.P.M.), , Libro,

-JOSÉ DANIEL PENA AGRAS, DOCUMENTACIÓN VARIA. Toda esta documentación se publicará en Moodle.

-JOSÉ MARÍA DE JUAN GARCÍA AGUADO. ESTÁTICA DEL BUQUE. LIBRO

Bibliografía complementaria

-, PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE , S.N.A.M.E. , , Libro,


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de la Construcción Naval/730112101
Fundamentos Físicos de la Ingeniería/730112102
Cálculo Infinitesimal/730112103
Métodos Informáticos/730112105
Expresión Gráfica/730112106
Mecánica Fundamental/730112202
Debuxo Naval/730112204
Ecuaciones Diferenciales/730112207

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Hidrostática y Estabilidad/730112301

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías