Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aplicar os fundamentos da Enxeñaría Naval e Oceánica. |
A7 |
Proxectos e cálculo de produtos, procesos, instalacións e factorías navais en todos os ámbitos do sector naval e marítimo. |
A8 |
Investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos relacionados co sector naval e marítimo. |
A10 |
Dirección, planificación e supervisión de equipos multidisciplinares. |
A12 |
Dirección xeral, dirección técnica, dirección de proxectos de I+D+I en factorías navais e empresas relacionadas co sector naval e marítimo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Capacidade de integrarse en grupo de traballo. |
B10 |
Actitude orientada á análise. |
B11 |
Actitude creativa. |
B12 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B13 |
Capacidade de comunicación oral e escrita. |
B14 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B17 |
Analizar e descompoñer procesos. |
B18 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
B19 |
Motivar ao grupo de traballo. |
B22 |
Vontade de mellora continua. |
B23 |
Positivos fronte a problemas. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
O alumno debe saber:
Interpretar as contas anuais dunha empresa para poder analizar a evolución do patrimonio e do seu equilibrio financeiro a curto e longo prazo. Debe tamén aprender a comparar os ratios das contas da empresa cos ratios medios das empresas do seu sector, para realizar unha visión comparada da súa evolución económica e financeira. Debe saber extraer datos históricos da contabilidade analítica que sirvan de base para a construción de modelos de control de custos e a avaliación do proxectos de I+D+i e innovación na empresa.
O alumno debe saber facer:
Contas Anuais, Análises de Balances,Cadros de Financiación, Elaborar modelos de custos históricos, estándar e baseados nas actividades (ABC), Plans de Viabilidade Económico-Financeira de novos proxectos empresariais.
O alumno debe saber integrase en grupos diversos, cooperar con responsables de distintas áreas para recabar información fundamental para a realización de previsións, ter capacidade de organización, capacidade de síntese e capacidade directiva. |
A1 A7 A8 A10 A12
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B17 B18 B19 B22 B23
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos da Contabilidade Financeira
A Contabilidade de custos
Creación de Empresas e Análises de Viabilidade Económico-Financeira de proxectos de investimento |
O Balance
A conta de perdas e ganancias
A mecánica contable
Os estados de fuxos de fondos
Os estados contables das empresas industriais
Estudo comparado por medio da técnica de ratios
Sistemas de contabilidade de custos
Custos por proceso
Custos por pedido
Orzamentos, Estándares e Desviacións
Sistemas de custos estándar
Os sistemas de custos baseados nas actividades (ABC)
Información Contable e toma de decisións de explotación
Relación entre custos, beneficios e volume de actividade
Marxe de contribución e marxe bruto
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
25 |
6.25 |
31.25 |
Solución de problemas |
15 |
3.75 |
18.75 |
Prácticas a través de TIC |
25 |
20 |
45 |
Estudo de casos |
10 |
3 |
13 |
Proba mixta |
4.5 |
0 |
4.5 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais abordarase o coñecemento teórico dos dous primeiros módulos. Desenvolveranse conceptos de contabilidade financeira (interpretación, elaboración e análise de contas anuais e estudos de sistemas de custos). Realizaráse en aula convencional apoiándonos en pizarra e uso de presentacións con portatil e canón. |
Solución de problemas |
Os problemas da primeira parte son de elaboración de anotacións contables e contas anuais (balances conta de perdas e ganancias, memoria).
Os problemas da segunda parte serán de definición de sistemas de custos históricos (custos procesos, pedidos, estándares e análise de desviacións, custos baseados nas actividades ABC) |
Prácticas a través de TIC |
Realizaranse modelizacións de sistemas de custos e aplicaránse á resolución mediante a folla de cálculo de sistemas de custos comparados.
Realizarase modelización de casos de creación de empresas e de análise económico-financeiro de proxectos de investimento |
Estudo de casos |
Estudaremos casos de solucións de problemas de control de xestión e custos en empresas existentes, baseándonos en bases de datos empresariais de carácter económico.
Estudaremos os modelos de avaliación que realizan diversas Sociedades e Fondos de Capital Risco e súa aplicación a casos de empresas existentes que contrastaremos coa evolución dos seus datos publicados en bases de datos especializadas |
Proba mixta |
Consistirá nunha proba escrita e unha proba realizada en aula de informática sobre diversos casos de contabilidade financeira e analítica |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Sesión Maxistral:
Explicación da teoría da materia apoiándome en apuntes realizados persoalmente escolmando materia de aoutores de recoñecido prestixio na materia e atendendo especialmente ás últimas novedades publicadas sobre ela nas principais editoriais.
Solución de problemas:
Problemas sobre realización e interpretación de contas anuais (balance, conta de perdas e ganancias, cadro de financiaión, análise evolutiva e sectorial baseado en ratios, memoria).
Prácticas a través de TIC´s:
Realización de simulación con excel de sistemas de custos (proceso, pedido, estándares, ABC) e de plans de negocio de proxectos de investimento.
Estudo de casos:
Estudo de casos empresariais sobre análise e control de custos e sobre novos proxectos empresariais de éxito.
Proba mixta:
Realizacicón de proba escrita sobre o contido teórico da asignatura en bas a cuestións e exercicios parciais e proba de simulación con excel sobre casos de custos ou plans de viabilidade.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Realización de proba escrita final de carácter teórico e práctico sobre análise e interpretación de balances e realización de simulacións con excel sobre casos de custos e viabilidade |
20 |
Estudo de casos |
Estudo de casos de realización con éxito de implantación de novos sistemas de custos e de creación de novos negocios empresariais |
5 |
Prácticas a través de TIC |
Realización de problemas empregando excel sobre simulación de sistemas de custos e proxectos de viabilidade |
45 |
Sesión maxistral |
Traballos sobre as explicacións teóricas do profesor e preguntas realizadas diretamente nas clases |
10 |
Solución de problemas |
Solución de problemas sobre elaboración,análise e interpretación de contas anuais |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|