Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Propuesta de proyectos de I+D Código 730486002
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación en Tecnoloxías Navais e Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Yañez Casal, Armando Jose
Correo electrónico
armando.yanez@udc.es
Profesorado
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
Gonzalez Filgueira, Gerardo
Tobar Vidal, María José
Yañez Casal, Armando Jose
Correo electrónico
javier.cuadrado@udc.es
gerardo.gonzalez@udc.es
maria.jose.tobar@udc.es
armando.yanez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A4 Coñecer as diferentes tipos de convocatorias públicas de proxectos de investigación.
A5 Coñecer os procedementos para a elaboración de convenios con empresas.
A6 Coñecer a estrutura das memorias de solicitude e dos informes asociados aos proxectos de investigación.
A7 Coñecer as distintas fases dos proxectos de I+D.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B6 Falar ben en público
B7 Aprender a aprender
B10 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Ser capaz de preparar un borrador de la documentación necesaria para solicitar un proyecto de investigación o para la firma de un convenio con empresa. AI4
AI5
AI6
AI7
BI1
BI3
BI6
BI7
BI10
CI1
CI2
CI3
CI4
CI8

Contidos
Temas Subtemas
1. Tipos de Proyectos 1.1 Investigación universitaria.
1.2 Investigación empresarial
1.3 Tipología de la participación
2. Convocatorias de ayudas a proyectos de investigación 2.1 Diferencias entre plan, programa, ejes, proyecto, actividad y tarea.
2.2 Convocatorias de ayudas Autonómicas: INCITE.
2.2.1 Programa General de la Investigación (PXI)
2.2.2 Programa Sectorial: PYME I+D, I+D Suma
2.3 Convocatorias de ayudas Nacionales:
2.3.1 Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica
2.3.1.1 Proyectos de I+D+i
2.3.1.2 Proyectos Singulares Estratégicos
2.3.1.3 Fomento de la Innovación Técnica
2.3.2 Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial (CDTI)
2.4 Convocatorias de ayudas comunitarias: los programas marco europeos.
2.5 Convocatorias de Proyectos de la UDC.
3. Elaboración de un currículo No hay subtemas
4.Planificación y contenido de un proyecto 4.1 Nombre o titulo
4.2 Descripción del proyecto
4.3 Fundamentación o justificación
4.4 Finalidad del proyecto.
4.5 Referencia a las instituciones.
4.6 Objetivos del proyecto .
4.7 Resultados
4.8 Destinatarios
4.9 Productos
4.10 Localización
4.11 Actividades, tareas y metodología
4.12 Calendario
4.13 Recursos (materiales y técnicos, humanos y financieros)
4.14 Presupuesto.
4.15 Responsables y estructura administrativa
4.16 Pre-requisitos
4.17 Esquema general
5. Estructura de una memoria 5.1 Incite.
5.2 Plan Nacional.
5.3 PROFIT.
6. Criterios evaluación y selección de proyectos 6.1 Análisis de coste-beneficio
6.2 Análisis de tipo social
6.3 La evaluación del riesgo y de los problemas potenciales
7 Divulgación y publicidad del proyecto No hay subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Resumo 1 29 30
Sesión maxistral 15 30 45
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Resumo Presentación de un anteproyecto a desarrollar en la asignatura de Taller de elaboración de propuestas de proyectos de I+D.
Sesión maxistral Exposición por parte del profesorado de los temas que componen el temario de la asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Resumo A lo largo del primer cuatrimestre el alumno desarrollará un trabajo que será presentado ante un tribunal compuesto por los coordinadores de las asignaturas.
Este trabajo será único y común para todas las asignaturas.
Los profesores de la asignatura estarán disponibles para resolver las dudas que el alumno pueda encontrar durante el desarrollo del trabajo.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Diarios Oficiales autonómicos, nacionales y europeos con las convocatorias vigentes. Las páginas web de los organismos convocantes. 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías