Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer a estrutura e ser capaz de elaborar un documento científico-técnico. |
A2 |
Coñecer as ferramentas para o manexo de bases de datos bibliográficas. |
A14 |
Coñecer e manexar ferramentas informáticas propias da investigación en Enxeñaría Naval e Oceánica |
A16 |
Coñecer e manexar técnicas específicas usadas nunha das liñas de investigación asociadas ao itinerario de enxeñaría naval e oceánica |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B8 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B11 |
Traballar de forma colaboradora. |
B13 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B18 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B20 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B24 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
AI1 AI2 AI14 AI16
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI8 BI11 BI13 BI18 BI20 BI24
|
CI3 CI6 CI7 CI8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción y recursos |
varios |
Computación de alto rendimiento |
Definiciones, arquitecturas de procesadores, arquitecturas de memoria, arquitecturas de interconexión de nodos.
Comandos básicos UNIX, conexión a un sistema remoto, transferencia de ficheros.
Batch processing, gestores de trabajos, planificadores de trabajos, grid computing, computación oportunista, cloud computing.
Programación de alto rendimiento, visualización de datos.
Recursos HPC en CESGA: SVG y Finisterrae (shell, SGE, OpenMP, MPI). |
Elementos finitos |
Integración de ecuaciones diferenciales parciales
Elementos finitos en una, dos y tres dimensiones
Volúmenes finitos
Mecánica de fluídos computacional |
Simulación de sistemas dinámicos |
Integración numérica de sistemas de ecuaciones diferenciales ordinarias (ODE).
Integración numérica de sistemas de ecuaciones diferenciales-algebraicas (DAE).
Introducción a la mecánica computacional: ecuaciones del movimiento.
Resolución de un caso práctico: simulación dinámica de un mecanismo plano. |
Optimización |
Metaheurísticos: utilidad, tipos y clasificación. Algoritmo de subruta inversa. Tabu search. Simulated Annealing. Ejemplos. Conclusiones. |
Técnicas de Inteligencia Artificial |
Algoritmos evolutivos: ¿Qué es un Algoritmo Evolutivo?, Componentes básicos de un AE, Paradigmas principales de AE y nuevas tendencias, Aplicación de un AE
Redes de neuronas artificiales: Introducción, Modelo computacional, Aprendizaje, Tipos de redes (perceptrón multicapa, redes no supervisadas, redes de base radial, redes recurrentes) |
Realidad virtual/captura biomecánica |
Captura óptica de movimiento y tratamiento de datos
Dinámica de sistemas multicuerpo aplicada a la marcha humana |
Control y adquisición de datos |
varios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
25 |
150 |
175 |
Sesión maxistral |
25 |
25 |
50 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
|
Sesión maxistral |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
|
20 |
Traballos tutelados |
|
80 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Versteeg, H.K. and Malalasekera, W., (1995). An Introduction to Computational Fluid Dynamics the Finite Volume Method. Longman
Winter, D.A. (2005). Biomechanics and Motor Control of Human Movement. John Wiley & Sons
Anderson. J.D. (1995). Computational Fluid Dynamics. McGraw Hill
S. Sumathi, Surekha Paneerselvam (2010). Computational Intelligence Paradigms: Theory & Applications using MATLAB. CRC Press
Ferziger, J.H. and Peric, M., (1999). Computational Methods for Fluid Dynamics. Springer Verlag
Ascher, U. & Petzold, L. (1998). Computer methods for ordinary differential equations and differential-algebraic equations. Philadelphia Society for Industrial and Applied Mathematics
De Jong, K. A. (2002). Evolutionary Computation. MIT Press
Gary A. Kochenberger (2003). Handbook of metaheuristics. Springer-Verlag
Frederick S. Hillier (2010). Introduction to Operations Research. McGraw-Hill
• García de Jalón, J. & Bayo, E. (1994). Kinematic and Dynamic Simulation of Multibody Systems: The Real-Time Challenge.. Springer-Verlag
Haykin, S. (1999). Neural Networks: A Comprehensive Foundation. Prentice Hall
Brenan, K.; Campbell, S. & Petzold, L. (1989). Numerical Solution of Initial-Value Problems in Differential-Algebraic Equations. North-Holland
Sherman W. R. (2002). Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. Morgan Kaufmann
Coiffet P, Burdea GC (2003). Virtual Reality Technology. John Wiley & Sons |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Trabajo fin de mestrado/730486011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|