Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Técnicas computacionales en Ingeniería Naval y Oceánica Código 730486008
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación en Tecnoloxías Navais e Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 9
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Computación
Enxeñaría Industrial 2
Enxeñaría Naval e Oceánica
Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Duro Fernandez, Richard Jose
Correo electrónico
richard.duro@udc.es
Profesorado
Becerra Permuy, Jose Antonio
Bellas Bouza, Francisco Javier
Cardenal Carro, Jesus
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
Deibe Díaz, Álvaro
Duro Fernandez, Richard Jose
Garcia del Valle, Alejandro
Gonzalez Castro, Manuel Jesus
Lopez Peña, Fernando
Lugris Armesto, Urbano
Correo electrónico
jose.antonio.becerra.permuy@udc.es
francisco.bellas@udc.es
jesus.cardenal@udc.es
javier.cuadrado@udc.es
alvaro.deibe@udc.es
richard.duro@udc.es
alejandro.garcia.delvalle@udc.es
manuel.gonzalez@udc.es
fernando.lopez.pena@udc.es
urbano.lugris@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer a estrutura e ser capaz de elaborar un documento científico-técnico.
A2 Coñecer as ferramentas para o manexo de bases de datos bibliográficas.
A14 Coñecer e manexar ferramentas informáticas propias da investigación en Enxeñaría Naval e Oceánica
A16 Coñecer e manexar técnicas específicas usadas nunha das liñas de investigación asociadas ao itinerario de enxeñaría naval e oceánica
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B8 Resolver problemas de forma efectiva.
B11 Traballar de forma colaboradora.
B13 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B18 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B20 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B24 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AI1
AI2
AI14
AI16
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI8
BI11
BI13
BI18
BI20
BI24
CI3
CI6
CI7
CI8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción y recursos varios
Computación de alto rendimiento Definiciones, arquitecturas de procesadores, arquitecturas de memoria, arquitecturas de interconexión de nodos.
Comandos básicos UNIX, conexión a un sistema remoto, transferencia de ficheros.
Batch processing, gestores de trabajos, planificadores de trabajos, grid computing, computación oportunista, cloud computing.
Programación de alto rendimiento, visualización de datos.
Recursos HPC en CESGA: SVG y Finisterrae (shell, SGE, OpenMP, MPI).
Elementos finitos Integración de ecuaciones diferenciales parciales
Elementos finitos en una, dos y tres dimensiones
Volúmenes finitos
Mecánica de fluídos computacional
Simulación de sistemas dinámicos Integración numérica de sistemas de ecuaciones diferenciales ordinarias (ODE).
Integración numérica de sistemas de ecuaciones diferenciales-algebraicas (DAE).
Introducción a la mecánica computacional: ecuaciones del movimiento.
Resolución de un caso práctico: simulación dinámica de un mecanismo plano.
Optimización Metaheurísticos: utilidad, tipos y clasificación. Algoritmo de subruta inversa. Tabu search. Simulated Annealing. Ejemplos. Conclusiones.
Técnicas de Inteligencia Artificial Algoritmos evolutivos: ¿Qué es un Algoritmo Evolutivo?, Componentes básicos de un AE, Paradigmas principales de AE y nuevas tendencias, Aplicación de un AE

Redes de neuronas artificiales: Introducción, Modelo computacional, Aprendizaje, Tipos de redes (perceptrón multicapa, redes no supervisadas, redes de base radial, redes recurrentes)
Realidad virtual/captura biomecánica Captura óptica de movimiento y tratamiento de datos
Dinámica de sistemas multicuerpo aplicada a la marcha humana
Control y adquisición de datos varios

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 25 150 175
Sesión maxistral 25 25 50
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados
Sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral 20
Traballos tutelados 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Versteeg, H.K. and Malalasekera, W., (1995). An Introduction to Computational Fluid Dynamics the Finite Volume Method. Longman
Winter, D.A. (2005). Biomechanics and Motor Control of Human Movement. John Wiley & Sons
Anderson. J.D. (1995). Computational Fluid Dynamics. McGraw Hill
S. Sumathi, Surekha Paneerselvam (2010). Computational Intelligence Paradigms: Theory & Applications using MATLAB. CRC Press
Ferziger, J.H. and Peric, M., (1999). Computational Methods for Fluid Dynamics. Springer Verlag
Ascher, U. & Petzold, L. (1998). Computer methods for ordinary differential equations and differential-algebraic equations. Philadelphia Society for Industrial and Applied Mathematics
De Jong, K. A. (2002). Evolutionary Computation. MIT Press
Gary A. Kochenberger (2003). Handbook of metaheuristics. Springer-Verlag
Frederick S. Hillier (2010). Introduction to Operations Research. McGraw-Hill
• García de Jalón, J. & Bayo, E. (1994). Kinematic and Dynamic Simulation of Multibody Systems: The Real-Time Challenge.. Springer-Verlag
Haykin, S. (1999). Neural Networks: A Comprehensive Foundation. Prentice Hall
Brenan, K.; Campbell, S. & Petzold, L. (1989). Numerical Solution of Initial-Value Problems in Differential-Algebraic Equations. North-Holland
Sherman W. R. (2002). Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. Morgan Kaufmann
Coiffet P, Burdea GC (2003). Virtual Reality Technology. John Wiley & Sons

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Trabajo fin de mestrado/730486011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías