Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
A2 |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A3 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría. |
A5 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva, coma mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
A16 |
Coñecemento dos sistemas para avaliación da calidade, e da normativa e medios relativos á seguridade e protección ambiental. |
A17 |
Capacidade para a realización de cálculos de xeometría de buques e artefactos, flotabilidade e estabilidade. |
A19 |
Coñecemento das características dos materiais estruturais navais e dos criterios para a súa selección. |
A27 |
Coñecemento dos métodos de proxecto da súa tecnoloxía específica. |
A30 |
Exercicio orixinal a realizar individualmente e presentar e defender ante un tribunal universitario, consistente nun proxecto no ámbito das tecnoloxías específicas da Enxeñaría Técnica Naval en Estruturas Mariñas de natureza profesional no que se sinteticen e integren as competencias adquiridas nas ensinanzas. |
A42 |
Coñecemento detallado dos métodos de cálculo da estabilidade despois de avarías. |
A43 |
Capacidade para realización de cálculos de estabilidade despois de avarías e a aplicación de criterios tanto determinístico como probabilístico. |
A45 |
Capacidade para deseñar e modelar o casco do buque tendo en conta as características que o definen. |
A47 |
Capacidade para visionar o buque no espazo. |
A48 |
Capacidade para o manexo de software para representar graficamente o caso e a estrutura do buque. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaboradora. |
B6 |
Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B8 |
Actitude orientada ao traballo persoal intenso. |
B9 |
Capacidade de integrarse en grupo de traballo. |
B10 |
Actitude orientada á análise. |
B11 |
Actitude creativa. |
B12 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B13 |
Capacidade de comunicación oral e escrita. |
B14 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B15 |
Concepción espacial. |
B16 |
Fixar obxectivos e tomar decisións. |
B17 |
Analizar e descompoñer procesos. |
B18 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
B19 |
Motivar ao grupo de traballo. |
B20 |
Capacidade de negociación. |
B21 |
Abertos ao cambio. |
B22 |
Vontade de mellora continua. |
B23 |
Positivos fronte a problemas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidad para a realización de cálculos de xeometría de buques e artefactos, flotabilidade e estabilidade |
A1 A2 A3 A5 A16 A17 A19 A27 A30 A42 A43
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidad para desempeñar actividades relativas á definición básica do plano de formas do buque |
A1 A3 A5 A16 A17 A27 A30 A45 A47 A48
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCIÓN |
PRESENTACIÓN
OBXECTIVOS
BIBILIOGRAFÍA
METODOLOXIA
|
XEOMETRÍA DO BUQUE |
DEFINICIÓN DAS CARACTERÍSTICAS PRINCIPAIS
DEFINICIÓN DOS COEFICIENTES GEOMÉTRICOS
ANÁLISIS E ESTUDO DO PLANO DE FORMAS
CÁLCULO APROXIMADO DE AREAS, VOLUMENES, MOMENTOS, ETC.
SOFTWARE NO MERCADO
|
O BUQUE C OMO FLOTADOR. AS SUAS CURVAS CARACTERÍSTICAS |
CURVAS HODROSTÁTICAS
SOFTWARE NO MERCADO
|
ESTABILIDADE TRANSVERSAL |
O BUQUE COMO FLOTADOR
O BUQUE EN EQUILIBRIO
A ESTABILIDADE TRANSVERSAL DO BUQUE
TEOREMA DE EULER
|
ESTABILIDADE TRANSVERSAL A PEQUENOS ÁNGULOS |
ALTURA METACÉNTRICA TRANSVERSAL
CAMBIO DE ESTABILIDADE POR CAMBIO DE PESOS
CAMBIO DE ESTABILIDADE POR APLICACIÓN DE MOMENTOS
|
ESTABILIDADE TRANSVERSAL A GRANDES ÁNGULOS |
INTRODUCCIÓN
EVOLUTA METACÉNTRICA
ALTURA METACÉNTRICA GENERALIZADA
BRAZOS DE ESTABILIDADE
CURVAS ISOCLINAS
CURVAS DE ESTABILIDAD ESTATICA
|
ESTABILIDADE DINÁMICA |
CONCEPTO
ECUACIÓN DIFERENCIAL DA ESTABILIDADE
BRAZOS DE ESTABILIDADE DINÁMICA
CURVAS DE ESTABILIDAD DINÁMICA
|
ALTERACIÓNS NA ESTABILIDADE TRANSVERSAL |
EFECTOS DA VARIACIÓN DE PESOS
EFECTOS DA MANGA
EFECTOS DO PUNTAL
EFECTOS DE CAMBIOS NAS FORMAS
SUPERFICIES LIBRES
PESOS SUSPENDIDOS
VIENTO
AGUA EMBARCADA
EFECTO DO XEO
|
ESTABILIDADE LONGITUDINAL |
CONCEPTO
DEFINICIONES BÁSICAS
ALTURA METACÉNTRICA LONGITUDINAL
VARIACIONES EN LA POSICIÓN DEL BUQUE
|
CRITERIOS DE ESTABILIDADE |
INFLUENCIA DA SEGURIDADE NA ESTABILIDADE
ACCIDENTES DE BUQUES POR PERDA DA ESTABILIDADE
ESTUDIOS DE RAHOLA
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
|
PROBA DE ESTABILIDADE |
FUNDAMENTO
OBXECTIVO
REALIZACIÓN PRÁCTICA
CÁLCULOS
SOFTWARE NO MERCADO
|
VARADA |
VARADA EN DIQUE SECO
VARADA EN DIQUE FLOTANTE
VARADA INVOLUNTARIA
|
ESTABILIDADE DESPOIS DE AVERÍAS |
XENERALIDADES
TIPOS DE AVERÍAS
EECTOS DE LA AVERÍA
COMPARTIMENTACIÓN
|
MÉTODOS DE CÁLCULO DAS AVERÍAS |
ADICIÓN DE PESOS
PÉRDIDA DE EMPURRO
CÁLCULOS DE INUNDACIÓN
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
|
FRANCOBORDO |
DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE LÍÑAS DE CARGA DE 1966. O PROTOCOLO DE 1988.
|
ARQUEO |
DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE ARQUEO DE BUQUES DE 1969.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
6 |
24 |
30 |
Saídas de campo |
4 |
4 |
8 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
20 |
30 |
Discusión dirixida |
12 |
24 |
36 |
Sesión maxistral |
23 |
23 |
46 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS DOS COÑECEMENTOS ADQUIRIDOS A PARTIRES DAS SESIÓNS MAXISTRAIS
Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en tres partes:
1.- Estabilidade en estado intacto, 2.- Varada e Estabilidade en averías, 3.- Francobordo e Arqueo.
Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.
Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Resistencia e Propulsión). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Problemas.
A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de problemas o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas.
A valoración de cada unha de esas partes será.
1.- 50 % do total
2.- 32,5 % do total
3.- 17,5 % do total.
Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.
Todos estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor hasta o remate do curso académico 2013-2014. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.
A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE. |
Saídas de campo |
VISITA A UN ASTELEIRO PARA FAMILIARIZARSE COAS SUAS ACTIVIDADES RELACIONADAS COA MATERIA |
Prácticas de laboratorio |
ELABORACIÓN DE CÁLCULOS DE ESTABILIDADE E REALIZACIÓN DUNHA PROBA DE ESTABILIDADE NO LABORATORIO.
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
Discusión dirixida |
EXPOSICIÓN E DEBATE ENTRE OS ALUMNOS A PARTIRES DAS PROPOSTAS SAÍDAS DAS EXPSOCIÓNS MAXISTRAIS
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
Sesión maxistral |
PRESENTACIÓN E DESENVOLVEMENTO DOS TEMAS CITADOS NO APARTADO DE CONTIDOS CO OBXECTIVO DE QUE OS ALUMNOS POIDAN TRABALLAR A PARTIRES DE AHÍ NELES |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Saídas de campo |
Prácticas de laboratorio |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
ATENCIÓN PERSONALIZADA NAS DISCUSIÓNS DIRIXIDAS E NO TRABALLO PREVIO DE PREPARACIÓN DAS MESMAS.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA A REALIZACIÓN DAS PRÁCTICAS DE LABORATORIO
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
ELABORACIÓN DE CÁLCULOS DE ESTABILIDADE E REALIZACIÓN DUNHA PROBA DE ESTABILIDADE EN LABORATORIO
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
10 |
Discusión dirixida |
EXPOSICIÓN E DEBATE ENTRE OS ALUMNOS A PARTIRES DAS PROPOSTAS SAÍDAS DAS EXPSOCIÓNS MAXISTRAIS
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
25 |
Proba obxectiva |
PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS DOS COÑECEMENTOS ADQUIRIDOS A PARTIRES DAS SESIÓNS MAXISTRAIS
Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en tres partes:
1.- Estabilidade en estado intacto, 2.- Varada e Estabilidade en averías, 3.- Francobordo e Arqueo.
Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.
Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Resistencia e Propulsión). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Problemas.
A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de problemas o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas.
A valoración de cada unha de esas partes será.
1.- 50 % do total
2.- 32,5 % do total
3.- 17,5 % do total.
Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.
Todos estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor hasta o remate do curso académico 2013-2014. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.
A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE. |
65 |
|
Observacións avaliación |
<p> Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.<br />Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.<br />A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa. <br />Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada. <br />Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-JOSÉ ANTONIO ALAEZ ZAZURCA, TEORÍA DEL BUQUE I, E.T.S.I.N. (U.P.M.), , Libro,
-JOSÉ DANIEL PENA AGRAS, DOCUMENTACIÓN VARIA. Toda esta documentación se publicará en Moodle.
-JOSÉ MARÍA DE JUAN GARCÍA AGUADO. ESTÁTICA DEL BUQUE. LIBRO |
Bibliografía complementaria
|
|
-, PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE , S.N.A.M.E. , , Libro, |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de la Construcción Naval/730112101 | Fundamentos Físicos de la Ingeniería/730112102 | Cálculo Infinitesimal/730112103 | Métodos Informáticos/730112105 | Expresión Gráfica/730112106 | Mecánica Fundamental/730112202 | Debuxo Naval/730112204 | Ecuaciones Diferenciales/730112207 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Hidrostática y Estabilidad/730112301 |
|
|