Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría. |
A5 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva, coma mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
A14 |
Coñecemento das características dos sistemas de propulsión naval. |
A18 |
Coñecemento da hidrodinámica naval aplicada. |
A27 |
Coñecemento dos métodos de proxecto da súa tecnoloxía específica. |
A45 |
Capacidade para deseñar e modelar o casco do buque tendo en conta as características que o definen. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaboradora. |
B6 |
Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B8 |
Actitude orientada ao traballo persoal intenso. |
B9 |
Capacidade de integrarse en grupo de traballo. |
B10 |
Actitude orientada á análise. |
B11 |
Actitude creativa. |
B12 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B13 |
Capacidade de comunicación oral e escrita. |
B14 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B15 |
Concepción espacial. |
B16 |
Fixar obxectivos e tomar decisións. |
B17 |
Analizar e descompoñer procesos. |
B18 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
B19 |
Motivar ao grupo de traballo. |
B20 |
Capacidade de negociación. |
B21 |
Abertos ao cambio. |
B22 |
Vontade de mellora continua. |
B23 |
Positivos fronte a problemas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocimiento de la hidrodinámica naval aplicada básica |
A3 A5 A14 A18 A27 A45
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Conocimiento avanzado de la hidrodinámica naval para su aplicación a la optimización de carenas, propulsores y apéndices. |
A3 A5 A14 A18 A27 A45
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCIÓN |
PRESENTACIÓN
OBXECTIVOS
BIBILIOGRAFÍA
METODOLOXIA |
TIPOS DE RESISTENCIA |
XENERALIDADES
TIPOS DE RESISTENCIA
|
ANÁLISIS DIMENSIONAL |
FUNDAMENTOS
TEOREMA DE BUCKINGHAM
COEFICIENTES ADIMENSIONALES
RELACIÓN MODELO BUQUE |
RESISTENCIA DE FRICCIÓN |
XENERALIDADES
PLACA PLANA
MÉTODOS EXPERIMENTAIS
MÉTODOS TEÓRICO EXPERIMENTAIS
LÍNEAS BÁSICAS DE FRICCIÓN
FORMULACIÓNS MODERNAS
|
RESISTENCIA VISCOSA |
XENERALIDADES
DIFERENCIAS NA RESISTENCIA DE PLACA PLANA E DE UN BUQUE
DIFERENCIAS NO TIPO DE FLUXO
CAPA LÍMITE
SEPARACIÓN DA CAPA LÍMTE
|
RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS |
INTRODUCCIÓN
ONDAS
SISTEMA DE ONDAS ASOCIADO A UN BUQUE EN MOVIMENTO
RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
AUGAS DE PROFUNDIDADE LIMITADA
RESTRICCIÓN LATERAL
CÁLCULO DA RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
|
OUTRAS COMPOÑENTES DA RESISTENCIA |
RESISTENCIA DE FORMAS
RESISTENCIA AO AIRE
RESISTENCIA DOS APÉNDICES
|
RUGOSIDADE |
INTRODUCCIÓN
TIPOS DE RUGOSIDADE
|
EXPERIMENTACIÓN CON MODELOS |
ANTECEDENTES
O USO DE MODELOS NA PRÁCTICA
CANAIS DE EXPERIENCIA
FUNDAMENTOS DOS ENSAIOS
|
EFECTO DE ESCALA |
EFECTO DE ESCALA
ESTIMULADORES DE TURBULENCIA
DIFERENCIAS ENTRE O FLUXO NO MODELO E NO BUQUE
|
MÉTODOS DE CORRELACIÓN |
INTRODUCCIÓN
MÉTODOS DE CORRELACIÓN
MÉTODO DE FROUDE
MÉTODO DE HUGHES
MÉTODO DE LAP TROOST
MÉTODO DE TELFER
|
PRESENTACIÓN DE RESULTADOS |
INTRODUCCIÓN
TIPOS DE PRESENTACIÓN
COEFICIENTES CIRCULARES
|
SERIES SISTEMÁTICAS |
QUE É UNHA SERIE SISTEMÁTICA
COMO SE CONSTRUE
COMO SE PRESENTAN OS RESULTADOS |
INFLUENCIA DAS FORMAS SOBRE A RESISTENCIA |
DIMENSIÓNS PRINCIPAIS
COEFICIENTES GEOMÉTRICOS
CURVAS DE AREAS
CUADERNA MAESTRA
FLOTACIÓN
BULBO DE PROA |
EMBARCACIÓNS RÁPIDAS NON CONVENCIONAIS |
INTRODUCCIÓN
PLANEO
SWATH
ACV
SES
HIDROFOIL |
PROPULSORES E MAQUINARIA PROPULSORA |
ANTECEDENTES
MAQUINARIA PROPULSORA E POTENCIA
|
XEOMETRÍA DO PROPULSOR |
XEOMETRÍA DA HÉLICES
SUPERFICIES HELICOIDAIS
PROPULSORES CONVENCIONAIS DE PASO FIXO
REPRESENTACIÓN GRÁFICA DA XEOMETRÍA DO PROPULSOR
|
TEORÍAS FUNCIONAMENTO PROPULSOR |
TEORÍA CANTIDAD DE MOVIMIENTO
TEORÍA ELEMENTO DE PALA
TEORÍA CIRCULACIÓN |
ANALISIS DIMENSIONAL |
FUNDAMENTOS
TEOREMA DE BUCKINGHAM
COEFICIENTES ADIMENSIONALES
RELACIÓN MODELO BUQUE
|
ENSAIO DE PROPULSOR EN AUGAS LIBRES |
TÉCNICA DO ENSAIO
OBXEXTIVO DO ENSAIO
DESLIZAMENTO E PASO EFECTIVO
RESULTADOS |
ENSAIO DE AUTOPROPULSIÓN |
INTERACCIÓN CARENA HÉLICE. ESTELA
TIPOS DE ESTELA
INTERACCIÓN HÉLICE CARENA. SUCCIÓN
BULBOS DE POPA
TÉCNICA DO ENSAIO
OBXEXTIVO DO ENSAIO
RESULTADOS |
CAVITACIÓN |
INTRODUCCIÓN
ORIXEN
TIPOS
FORMA DE EVITAR A CAVITACIÓN
ENSAIOS PARA DETERMINAR A CAVITACIÓN |
CONDICIÓNS DE PROXECTO DO PROPULSOR |
CONDICIÓNS DE PROXECTO
FORMA DE DETERMINARA POTENCIA DA MAQUINARIA PROPULSORA
CONDICIÓNS DE SERVICIO DOS BUQUES
|
SERIES SISTEMÁTICAS EN PROPULSIÓN |
QUE É UNHA SERIE SISTEMÁTICA
COMO SE CONSTRUE
COMO SE PRESENTAN OS RESULTADOS
SERIES MÁIS USADAS EN PROPULSIÓN |
PROXECTO DE HÉLICES |
MÉTODOS DE PROXECTO DE HÉLICES
CÁLCULO A DIÁMETRO ÓPTIMO
CÁLCULO A REVOLUCIÓNS ÓPTIMAS
|
DIFERENTES TIPOS DE PROPULSORES |
INTRODUCCIÓN
PASO VARIABLE
CHORRO DE AUGA
EJE VERTICAL
POD
SUPERCAVITANTES
OTROS
|
SOFTWARE NO MERCADO |
SOFTWARE NO MERCADO PARA A DETERMINACIÓN DOS DEVANDITOS CÁLCULOS
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Saídas de campo |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
31 |
46.5 |
77.5 |
Discusión dirixida |
11 |
22 |
33 |
Prácticas de laboratorio |
4 |
8 |
12 |
Proba obxectiva |
8 |
12 |
20 |
|
Atención personalizada |
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Saídas de campo |
VISITA A UN CANAL DE EXPERIENCIAS HIDRODINÁMICAS CO OBXECTIVO DE COÑECER IN SITU AS SÚAS INSTALACIÓNS E TODOS OS ENSAIOS QUE SE LEVAN A CABO NO MESMO |
Sesión maxistral |
PRESENTACIÓN E DESENVOLVEMENTO DOS TEMAS CITADOS NO APARTADO DE CONTIDOS CO OBXECTIVO DE QUE OS ALUMNOS POIDAN TRABALLAR A PARTIRES DE AHÍ NELES |
Discusión dirixida |
EXPOSICIÓN E DEBATE ENTRE OS ALUMNOS A PARTIRES DAS PROPOSTAS SAÍDAS DAS EXPSOCIÓNS MAXISTRAIS
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
Prácticas de laboratorio |
ELABORACIÓN DE TRABALLOS INDIVIDUAIS SOBRE TEMAS DE ACTUALIDADE TÉCNICA HIDRODINÁMICA
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
Proba obxectiva |
PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS DOS COÑECEMENTOS ADQUIRIDOS A PARTIRES DAS SESIÓNS MAXISTRAIS
Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en duas partes:
1.- Resistencia
2.- Propulsión
Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.
Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Resistencia e Propulsión). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Problemas.
A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de problemas o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas.
A valoración de cada unha de esas partes será.
1.- 50 % do total
2.- 50 % do total
Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.
Todos estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor hasta o remate do curso académico 2013-2014. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.
A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
ATENCIÓN PERSONALIZADA NAS DISCUSIÓNS DIRIXIDAS E NO TRABALLO PREVIO DE PREPARACIÓN DAS MESMAS.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA A REALIZACIÓN DAS PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
EXPOSICIÓN E DEBATE ENTRE OS ALUMNOS A PARTIRES DAS PROPOSTAS SAÍDAS DAS EXPOSICIÓNS MAXISTRAIS
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
10 |
Prácticas de laboratorio |
ELABORACIÓN DE TRABALLOS INDIVIDUAIS SOBRE TEMAS DE ACTUALIDADE TÉCNICA HIDRODINÁMICA
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
10 |
Proba obxectiva |
PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS DOS COÑECEMENTOS ADQUIRIDOS A PARTIRES DAS SESIÓNS MAXISTRAIS
Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en duas partes:
1.- Resistencia
2.- Propulsión
Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.
Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Resistencia e Propulsión). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Problemas.
A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de problemas o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas.
A valoración de cada unha de esas partes será.
1.- 50 % do total
2.- 50 % do total
Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.
Todos estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor hasta o remate do curso académico 2013-2014. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.
A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Ao longo do curso se propondrán uns traballos individuais / prácticas de laboratorio, así como discusións dirixidas.
Todos estes traballos / prácticas serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Ao ser as entregas/defensas dos traballos obrigatorias, este curso consta, necesariamente, de clases presenciais de asistencia obrigada.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
JOSÉ ANTONIO BAQUERO (). INTRODUCCIÓN A LA PROPULSIÓN DE BUQUES. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). INTRODUCCIÓN A LA TEORÍA DEL FUNCIONAMIENTO DE LA HÉLICE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSÉ ANTONIO BAQUERO (). RESISTENCIA AL AVANCE DEL BUQUE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). RESISTENCIA VISCOSA DE BUQUES. CANAL DE EXPERIENCIAS HIDRODINÁMICAS DE EL PARDO
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). TEORÍA DEL BUQUE. E.T.S.I.N. (U.P.M.) |
|
Bibliografía complementaria
|
(). PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE. S.N.A.M.E.
HARVALD (). RESISTANCE AND PROPULSION OF SHIPS. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de la Construcción Naval/730112101 | Fundamentos Físicos de la Ingeniería/730112102 | Cálculo Infinitesimal/730112103 | Mecánica Fundamental/730112202 | Ecuaciones Diferenciales/730112207 | Hidrostática y Estabilidad/730112301 | Mecánica de Fluídos/730112302 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Hidrodinámica, Resistencia e Propulsión Mariña/730405126 |
|
|