Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A10 |
Coñecemento da teoría de automatismos e métodos de control e da súa aplicación a bordo. |
A11 |
Coñecemento das características dos compoñentes e sistemas electrónicos e da súa aplicación a bordo. |
A17 |
Coñecemento dos sistemas para avaliación da calidade, e da normativa e medios relativos á seguridade e protección ambiental. |
A18 |
Coñecemento dos materiais específicos para máquinas, equipos e sistemas navais e dos criterios para a súa selección. |
A21 |
Coñecemento das máquinas eléctricas e dos sistemas eléctricos navais. |
A26 |
Coñecemento dos procesos de montaxe a bordo de máquinas equipos e sistemas. |
A29 |
Coñecementos de sistemas de control a bordo do buque. |
A30 |
Optimización de rendemento de equipos navais e máquinas auxiliares. |
A36 |
Capacidade de selección dos equipos e maquinaria adecuada segundo o caso para a captación e xeración de enerxía. |
A51 |
Uso de diversos sistemas de información. |
A52 |
Colaborar en equipo. |
A57 |
Coñecementos de técnicas de mantemento, preventivo, correctivo e programado. |
A62 |
Coñecemento das reparacións tipo. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B7 |
Actitude orientada ao traballo persoal intenso. |
B9 |
Actitude orientada á análise. |
B11 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B16 |
Analizar e descompoñer procesos. |
B18 |
Motivar ao grupo de traballo. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
1. Adquirir el conocimiento teórico y práctico de las máquinas eléctricas utilizadas a bordo.
2. Análisis y diseño estático y dinámico de la red eléctrica a bordo.
3. Aplicación práctica de la automatización a la instalación eléctrica de un artefacto marino.
4. Dotar al alumno de conocimientos relativos a la existencia y contenidos de las normativas nacionales e internacionales referentes a la materia
5. Interpretación de planos específicos teniendo en cuenta toda la normativa aplicable.
6. Conocer las protecciones y medidas de seguridad en las instalaciones eléctricas a bordo.
|
A10 A11 A17 A18 A21 A26 A29 A30 A36 A51 A52 A57 A62
|
B2 B3 B7 B9 B11 B16 B18
|
C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción, Reglamentación y Definición de una Instalación |
Ventajas del uso de la energía eléctrica a bordo, Componentes y características específicas de las instalaciones eléctricas navales.
Reglamentación y Normativas aplicables.
Especificaciones y ejecución del proyecto de una instalación electrica.
Clasificación de los consumidores y servicios.
Tipos de Instalación. Selección de las características eléctricas de la instalación: Corriente, Tensiones y Frecuencia de Distribución. Sistemas de distribución. |
Tema 2: Máquinas eléctricas utilizadas a bordo. |
Principios básicos y constitución de las máquinas eléctricas. Clasificación general de las máquinas eléctricas. Características y regimen de las máquinas eléctricas. Transformadores. Alternadores y motores síncronos. Motores asincronos. Máquinas de corriente continua. Tipos de servicio. Mantenimiento, averías y problemas en las máquinas electricas en condiciones marinas.
|
Tema 3 Protección y Maniobra de equipos eléctricos. |
Seccionamiento y conmutación. La sobrecarga y el cortocircuito. Definiciones, funciones y características del aparamenta de maniobra y protección. Normas aplicables y representación gráfica. Criterios de selección y coordinación de las protecciones electricas. Soluciones de arranque y control. Reguladores y Convertidores. Tipos y selección de protección ambiental de aparatos eléctricos. |
Tema 4: Planta Generadora y Grupo de Emergencia |
Balance Eléctrico: Potencias y rendimientos, Factores de utilización, Situaciones de Carga Eléctrica, Márgenes, Tipos de Balance y métodos de cálculo.
Selección de la Planta Generadora: Planta Principal, Planta de Emergencia y Fuente Transitoria. Normativas Aplicables y Dimensionamiento
Selección de los Grupos Electrógenos. Instalación, pruebas y emplazamiento a bordo. |
Tema 5: Distribución de la energía eléctrica, instalaciones de fuerza e instalaciones de alumbrado |
Aspectos generales.
Tipos de redes. Ventajas e incovenientes.Interferencias y Compatibilidad electromagnética
Sistemas de distribución: Clasificación. Protección contra contactos indirectos y defecto a tierra.
Cuadros de distribución, principal, emergencia, terminales.
Cables: Constitución, Dimensionamiento, normas e Instalación.
Tipos de alumbrado, cálculo de las iluminaciones.
Métodos de cálculo Diseño de las protecciones: Cálculo de las corrientes de cortocircuito, selectividad y protección "back-up".
|
Tema 6: Automatización y Técnica de mando en el Buque. |
Elementos de automatización de la planta eléctrica. Fundamentos de la tecnica mando. Diseño estructurados del sistema de mando programable. Sistemas de alarma y señalización. Inteface Hombre-maquina. Soluciones de mando y control automatizadas. |
Tema 7: Sistemas integrado para control y vigilancia de los sistemas electricos del buque. |
Aspectos generales y criterios básicos. Evolución de los sistemas de control. Formas de diseño de un sistema integrado. Configuración y funciones de un sistema integrado y distribuido. Requerimientos y Ventajas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
10 |
10 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
1 |
4 |
5 |
Prácticas de laboratorio |
16 |
16 |
32 |
Presentación oral |
3 |
12 |
15 |
Proba obxectiva |
4 |
0 |
4 |
Resumo |
1 |
7 |
8 |
Saídas de campo |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
24 |
0 |
24 |
Solución de problemas |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións e exercicios. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expoñendo expoñendo temas, traballos, conceptos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. |
Resumo |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas de laboratorio |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Resumo |
|
Descrición |
Debido a que cada alumno tiene diferente grado de asimilación es importante resolver de forma individual sus dudas y preguntas, ya sea en el aula, en el despacho(en horario de tutorias), a través del correo electrónico, o mediante el uso de plataformas TIC (Grupos Google y Skype).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
Contemplada su evaluación en la presentación oral y/o en la prueba objetiva. |
0 |
Prácticas de laboratorio |
Realización de actividades de carácter práctico y su evaluación. |
30 |
Presentación oral |
Exposición verbal y evaluación oral de un tema tema propuesto en el Estudio de casos o en la solución de problemas o en los contenidos de la materia. |
20 |
Proba obxectiva |
Prueba escrita utilizada para la evaluación del aprendizaje de los contenidos tratados a largo del curso. |
40 |
Sesión maxistral |
Contemplada su evaluación en la prueba objetiva. |
0 |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
10 |
|
Observacións avaliación |
En la 1ª oportunidad: La evaluación se realizará en función de las Metodologías expuestas. La calificación de las metodologías se realizara con notas sobre 10 y será condición necesaria para superar la evaluación de la 1º oportunidad: no tener ningun nota inferior o igual que 3,5 y tener una asistencia a las actividades presenciales de al menos el 80%. La nota final de la 1º oportunidad es: ( 0,3 * Prácticas + 0,4 * Prueba objetiva + 0,2 * Presentación + 0,1 * Problemas ) / (1,4 * Número de notas inferiores o iguales que 3,5 + N * 1) donde N=1 para asistencia mayor o igual que el 80% y N=0 para el caso contrario. En la 2ª oportunidad (mes de Julio): Se realizará a través de un examen final con 3 módulos: Prácticas, Teoría y Problemas. Aquellos alumnos que hayan superado con una nota igual o superior a 5 alguna de las metodologías de la 1º oportunidad y que tenga una asistencia igual o superior al 80%, y por petición expresa, se matendra estas notas con el siguiente criterio: Módulo de Prácticas 2ª oportunidad= Nota de prácticas de la 1º oportunidad siempre que sea igual o superior a 5 Módulo de Teoría 2ª oportunidad= Nota de Prueba objetiva de la 1º oportunidad siempre que sea igual o superior a 5. Modulo de Problemas 2ª oportunidad=Media ponderada de las notas de Presentación y Problemas siempre que ambas sean mayores o iguales que cinco. La nota final de la 2º oportunidad es: ( 0,3 * Módulo Prácticas + 0,4 * Módulo Teoría + 0,3 * Módulo Problemas ) / (1,4 * Número
de notas inferiores o iguales que 3,5 + 1)
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CONTROL E REGULACIÓN DE MÁQUINAS NAVAIS/730G02153 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
SISTEMAS HIDRAULICOS E NEUMATICOS/730G02133 |
|
Materias que continúan o temario |
PROCESOS DE FABRICACIÓN E MONTAXE/730G02131 | CÁLCULO/730G02101 | FÍSICA I/730G02102 | FÍSICA II/730G02107 | MÉTODOS INFORMÁTICOS/730G02109 | CONSTRUCIÓN NAVAL E SISTEMAS DE PROPULSIÓN/730G02112 | ELECTROTECNIA/730G02114 | AUTOMATISMOS. CONTROL E ELECTRÓNICA/730G02116 |
|
|