Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría. |
A4
|
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
|
B2
|
|
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
|
B3
|
|
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo. |
|
B4
|
|
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
|
B5
|
|
Ser capaz de concibir, diseñar ou poner en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as suas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambiguidades. |
|
B6
|
|
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |
|
B7
|
|
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento. |
|
B9
|
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Conceptos Químicos Fundamentales. |
- Estequiometría. Rendimiento Reacción. Reactivo Limitante.
- Átomo. Modelo Mecanocuántico.
- Tabla Periódica y Propiedades Periódicas.
- Enlace Químico. Tipos de Enlace: Iónico, Covalente, Metálico. Fuerzas Intermoleculares. |
Tema 2. Termoquímica. |
- Cambios de Energía en las Reacciones Químicas.
- Entalpía.
- Calorimetría.
- Introducción a la Termodinámica. |
Tema 3. Cinética Química. |
- Velocidad de Reacción.
- Ecuación de Velocidad.
- Relación entre la Concentración de Reactivos y el Tiempo.
- Energía de Activación.
- Catálisis.
- Mecanismos. |
Tema 4. Equilibrio Químico. |
- Concepto de Equilibrio. Constante de Equilibrio.
- Equilibrio de Gases. Le Chatelier.
- Equilibrio Ácido-Base. |
Tema 5. Electroquímica I. |
- Reacciones Redox. Ajustes.
- Potencial Estándar de Electrodo.
- Espontaneidad de las Reacciones Redox.
- Ecuación de Nernst. |
Tema 6. Electroquímica II. |
- Celdas Voltaicas. Baterías.
- Electrolisis. Aspectos Cuantitativos de la Electrolisis. |
Tema 7. Corrosión. |
- Concepto.
- Procesos de Corrosión y Factores que Influyen.
- Métodos de Protección frente a la Corrosión.
- Corrosión Atmosférica.
- Corrosión Marina. |
Tema 8. Química Orgánica. |
- Introducción a la Química Orgánica.
- Grupos Funcionales.
- Nomenclatura.
- Isomería.
- Tipos Generales de Reacciones Orgánicas. |
Tema 9. Química Orgánica Aplicada a la Ingeniería. |
- La Combustión:
Carbón
Petróleo
Gas Natural
Biomasa
- Polímeros |
Tema 10. Química Inorgánica Aplicada a la Ingeniería. |
- Metalurgia.
- Síntesis Industrial de Compuestos Inorgánicos.
- Materiales Inorgánicos de Interés Tecnológico: Semiconductores, Fibras Ópticas, Cerámicos, Superconductores. |
Tema 11. Caracterización de Productos Químicos Peligrosos. |
- Contaminantes Químicos en Medio Marino.
- Toxicidad de los Compuestos Químicos. |
PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
- Calor de Reacción.
- Cinética de las Reacciones Químicas.
- Determinación del Contenido de Cobre de una Aleación.
- Electrodeposición.
- Reacciones Redox.
- Polímeros. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
4 |
12 |
16 |
Sesión maxistral |
25 |
32.5 |
57.5 |
Solución de problemas |
15 |
30 |
45 |
Traballos tutelados |
3 |
6 |
9 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Prueba escrita utilizada para la evaluación del aprendizaje del alumno. |
Sesión maxistral |
El alumno: asimila y toma apuntes. Plantea dudas y cuestiones. |
Solución de problemas |
Presentación y resolución del boletín. El alumno trabaja individualmente o en grupo, plantea dudas y cuestiones. |
Traballos tutelados |
Realización de estudios dirigidos. Presentación y corrección. |
Prácticas de laboratorio |
Lectura comprensiva de la práctica. Lleva a cabo el trabajo experimental. Plantea y resuelve los cálculos numéricos asociados así como las cuestiones que se le planteen. Examina y valora el resultado final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Revisión del desarrollo de las etapas intermedias y final del estudio dirigido.
Resolución de cuestiones puntuales que le impiden al alumno el seguimiento general de la asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Realización de cada una de las prácticas, entrega del informe, participación activa en las mismas. Interés y actitud del alumno. |
5 |
Proba obxectiva |
Aproximadamente en la mitad del cuatrimestre, se realizará un primer examen parcial (teoría y problemas) eliminatorio correspondiente a la materia impartida hasta ese momento. Al finalizar el cuatrimestre se realizará un segundo examen parcial (teoría y problemas) para los alumnos que hayan superado el primer parcial y un examen global de la asignatura (teoría y problemas) para los alumnos que no se hubiesen presentado o no hubiesen aprobado el primer examen parcial.
Cada examen constará de dos partes independientes, siendo necesario obtener una nota mínima en cada una de ellas para compensarlas:
- teoría, puntuación máxima 4 puntos, puntuación mínima para compensar 1,5 puntos.
- problemas, puntuación máxima 3 puntos, puntuación mínima para compensar 1 punto. |
70 |
Solución de problemas |
Resolución de los boletines de ejercicios y participación activa en el aula. Interés y actitud del alumno. |
15 |
Traballos tutelados |
Realización en grupo y exposición en el aula de una actividad dirigida.
Realización de una actividad individual.
Interés y actitud del alumno. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para poder sumar los puntos de las distintas actividades a la nota del examen habrá que alcanzar en éste un mínimo de 3 puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://eup.cdf.udc.es (). .
Pérez Iglesias J. y Seco Lago H.M. (2006). Experimentos de Química: Aplicaciones a la Vida Cotidiana. Mc Graw-Hill Calamonte (Badajoz), Filarias
Vinagre F. y Vázquez de Miguel L.M. (1996). Fundamentos y Problemas de Química, 2ª edición. Alianza
Mc Murry, Fay (2009). Química General. Prentice Hall
Petrucci R.H. (2011). Química General: Principios y Aplicaciones Modernas. Prentice Hall
Chang R. (2010). Química, 10ª edición. Mc Graw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Peterson (1993). Formulación y Nomenclatura Química Inorgánica. EDUNSA
Vale Parapar, Fernández Pereira y otros (2004). Problemas Resueltos de Química para Ingeniería. Thomson
Paz M., Castro F. y Miró J. (1995). Química. UNED
Kotz, Treichel, Harman (2003). Química y Reactividad Química, 5ª edición. Thomson
Willis (1995). Resolución de Problemas de Química General. Reverté |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|