Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Esta materia tiene como finalidad la transmisión de conocimientos tanto teóricos como prácticos mediante la exposición y realización de ejercicios mediante la aplicación de conocimientos básicos físico-matemáticos al diseño de sistemas eléctricos navales de alta complejidad. |
A1 A3 A5 A8 A9 A16
|
B1 B2 B3 B11
|
C1 C3
|
Dotar al alumno de conocimientos relativos a la existencia y contenidos de las normativas nacionales e internacionales referentes a la materia
|
A11 A13 A16
|
B1 B3 B4 B5 B7 B11 B12
|
C3 C6 C8
|
Interpretación de planos específicos teniendo en cuenta toda la normativa aplicable.
|
A8 A11 A14
|
B1 B3 B10 B11 B12
|
C6
|
Aplicación de herramientas informáticas específicas y generales de uso en el sector naval
|
A1 A4 A5 A9 A12 A16
|
B1 B2 B3 B5 B13 B14 B15 B16 B17
|
C6 C7 C8
|
Ayudar a desarrollar un pensamiento crítico y a ser capaces de transmitir sus conocimientos en público.
|
A1 A4 A5 A6 A7
|
B8 B10 B11 B13 B14 B15 B16
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Fundamentos y Conceptos básicos de los circuitos y sistemas eléctricos |
Magnitudes eléctricas. Conceptos básicos. Leyes de Kirchhoff .
Diversos regimenes de corriente y su representación gráfica. Potencia en circuitos de corriente alterna.
Sistemas polifásicos. Sistema Trifásico, conexión triángulo, conexión estrella y equivalencia estrella-triangulo
|
Tema 2: Generalidades y principios de máquinas eléctricas |
Principios básicos, inducción electromagnética, circuitos magnéticos.
Elementos básicos de las máquinas eléctricas, devanados y colectores.
Fuerza electromotriz inducida, clasificación general de las máquinas eléctricas.
|
Tema 3: Transformadores |
Principio de funcionamiento del transformador ideal, funcionamiento de un transformador real, caída de tensión en un transformador, perdidas y rendimiento. Transformadores trifásicos, acoplamiento en paralelo de transformadores, autotransformadores.
|
Tema 4: Máquinas Asíncronas o de Inducción |
Máquinas asíncronas, circuito equivalente del motor asíncrono, regulación de velocidad, dinámica del motor asíncrono |
Tema 5: Máquinas Síncronas |
Principio de funcionamiento, aspectos constructivos, clasificación. Regulación |
Tema 6: Protecciones y accionamientos Eléctricos |
Arranque, conmutación y proteccion de máquinas eléctricas. Circuitos de mando. Arrancadores, Reguladores, Convertidores |
Tema 7: Introducción, Reglamentación y Definición de una Instalación |
Ventajas del uso de la energía eléctrica a bordo, Componentes de una instalación marina, Características especificas de esta.
Reglamentación, Normativas y Reglamentos aplicables.
Especificaciones de Contrato, Redacción de un proyecto.
Clasificación de los consumidores , servicios.
Tipos de Instalación, Tensiones y Frecuencias de Distribución
Tipos de Distribución. |
Tema 8: Planta Generadora y Grupo de Emergencia |
Balance Eléctrico: Potencias, Factores de utilización, Situaciones de Carga Eléctrica, Márgenes, Tipos de Balance.
Selección de la Planta Generadora: Planta Principal, Planta de Emergencia, Fuente Transitoria, Normativas Aplicables, Dimensionamiento
Selección de los Grupos Electrógenos: Máquinas Motrices, Generadores Eléctricos. |
Tema 9: Distribución de la energía eléctrica, instalaciones de fuerza e instalaciones de alumbrado |
Tipos de redes, Distribución en CC, Distribución en CA.
Compatibilidad electromagnética
Elementos de protección, interruptores, fusibles, Selectividad y Filiación.
Corrientes de cortocircuito, cálculo.
Cuadros de distribución, principal, emergencia, terminales.
Cables, Constitución, Normativa, Instalación, Dimensionamiento.
Tipos de alumbrado, cálculo de las iluminaciones, Métodos de cálculo |
Tema 10: Automatización y técnica de mando en el Buque. |
Fundamentos. Elementos de control y regulación de la planta eléctrica. Diseño estructurados del sistema de control. Inteface Hombre-maquina. |
Tema 11: Comunicaciones interiores, Sistemas de alarma. Sistemas auxiliares de navegación. |
Circuitos de comunicaciones interiores, sistemas telefónicos, sistemas inalámbricos, sistemas auto excitados.
Sistemas de alarma y señalización.
Sistemas auxiliares de navegación, giroscópica, corredera, sistemas de situación por satélite.
Transmisión de datos de navegación, sistemas analógicos y sistemas digitales.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1.5 |
1.5 |
3 |
Esquemas |
7 |
4 |
11 |
Estudo de casos |
8 |
4 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
20 |
10 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
25 |
7.5 |
32.5 |
Presentación oral |
3 |
12 |
15 |
Proba obxectiva |
6 |
0 |
6 |
Resumo |
8 |
2 |
10 |
Saídas de campo |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
30 |
49 |
79 |
Solución de problemas |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de facer un recordatorio. |
Esquemas |
Un esquema é a representación gráfica e simplificada da información que conleva uns determinados contidos de aprendizaxe. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións e exercicios. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expoñendo expoñendo temas, traballos, conceptos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. |
Resumo |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Esquemas |
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas de laboratorio |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Resumo |
|
Descrición |
Debido a que cada alumno tiene diferente grado de asimilación es importante resolver de forma individual sus dudas y preguntas, ya sea en el aula, en el despacho(en horario de tutorias), a través del correo electrónico, o mediante el uso de foros de MOODLE |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
Realización de actividades de carácter práctico, utilizando los recursos de Moodle |
10 |
Prácticas de laboratorio |
Realización de actividades de carácter práctico |
15 |
Presentación oral |
Exposición verbal de un tema trabajado anteriormente en las practicas TIC o en las practicas de laboratorio |
15 |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe |
50 |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Dos posibilidades de evaluación independientes:
a) Por evaluación continua fundamentando en los criterios expuestos.
b) A través de la superación de los examenes de las convocatorias oficiales. Este constará de 3 módulos: uno de teoría, uno de problemas y uno de prácticas de laboratorio.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física/770411101 | Matemáticas I/770411102 | Inglés Técnico Avanzado Naval/770411520 | Matemáticas II/770411557 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Equipos e Servizos/770411202 | Instalacións Eléctricas/770411522 | Sistemas Electrónicos de Potencia/770411532 |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos e Regulamentación de Propulsión e Servizos/770411303 | Proxecto fin de Carreira/770411310 |
|
|