Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Conservación e Explotación de Recursos Animais Código 610212612
Titulación
Licenciado en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Todos Optativa 5.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Fernández Rodríguez, Nuria
Correo electrónico
n.fernandez1@udc.es
Profesorado
Fernández Rodríguez, Nuria
Correo electrónico
n.fernandez1@udc.es
Web http://recursosmarinos.net/
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais.
A18 Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades.
A21 Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas medioambientais.
A22 Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas.
A24 Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados.
A25 Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais. A5
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. A18
Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas medioambientais. A21
Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas. A22
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. A24
Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía. A25
Aprender a aprender. B1
Resolver problemas de forma efectiva. B2
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
Traballar de forma autónoma con iniciativa. B4
Traballar de forma colaborativa. B5
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. B7
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común C4

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCIÓN 1. Bioloxía da conservación. Xestión dos recursos naturais vivos. Conceptos.
2. Biodiversidade.
3. Servizos dos ecosistemas e a súa valoración.
4. Sistemas de xestión para a conservación e uso sostible da biodiversidade.
EXPLOTACIÓN DE RECURSOS ANIMAIS
5. Conceptos e modelos básicos de bioloxía de poboacións animais.
6. A pesca mariña como modelo de explotación de recursos animais.
7 Efectos ecolóxicos da pesca.
8 Métodos de avaliación de poboacións explotadas.
9 Xestión de pesquerías: medidas de regulación
CONSERVACIÓN DA BIODIVERSIDADE ANIMAL
10. Factores externos de ameaza para a diversidade animal.
11. Factores intrínsecos de ameaza para a diversidade animal.
12. Avaliación do estado de conservación das poboacións animais.
13. Estratexias para a conservación das poboacións.
14. Áreas protexidas para a conservación.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 4 129.5 133.5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Trátase dunha proba con 10 cuestións nas que haberá que resolver os problemas expostos ou explicar algún contido importante da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Antes da data oficial da proba, os alumnos poderán preguntar ou prantexar todas as dúbidas que teñan en calquera momento, ben de xeito presencial ou por via telemática.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Esta proba é a única avaliación. É preciso obter un mínimo de 5 sobre 10 para aprobar a materia. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Textos xerais de bioloxía da conservación

- Hunter ML (2001). Fundamentals of conservation biology. Blackwell Science.

- Morris WF & DF Doak (2002). Quantittative conservation biology. Sinauer Associates.

- Primack RB (1993). Essentials of conservation biology. Sinauer Associates.

- Pullin AS (2002). Conservation biology. Cambridge University Press.

- Soule ME & GH Orians (2001). Research priorities for nature conservation. Society for Conservation Biology.

- Spellberg IF (1996). Conservation biology. Longman.

- Weddell BJ (2002). Conserving living natural resources in the context of a changing world. Cambridge Universty Press.

Textos específicos sobre bioloxía da conservación (grupos taxonómicos, métodos, tópicos)

- Blanco JC & JL González (1992). Libro rojo de los vertebrados de España. ICONA, Colección Técnica.

- Burgman MA, S Fresón & HR Akçakaya (1993). Risk assessment in conservation biology. Chapman & Hall.

- Frankham R, JD Ballou & DA Briscoe (2001). Introduction to conservation genetics.

- Ferson S & M Burgman (eds) (2000). Quantitative methods in conservation biology. Springer Verlag.

- Gittleman JL, SM Funk & DW Macdonald (eds) (2001). Carnivore conservation. Cambridge University Press

- Hudson P, A Rizoli, B Grenfell, H Heesterbeek & AP Dobson (2001). The ecology of wildlife diseases. Oxford University Press.

- Rosas G, MA Ramos & A García-Valdecasas (1992). Invertebrados españoles protegidos por convenios internacionales. ICONA, Colección Técnica.

Bibliografía complementaria

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías