Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Ecofisioloxía Vexetal Código 610212614
Titulación
Licenciado en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Todos Optativa 5.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Bernal Pita da Veiga, angeles
Correo electrónico
angeles.bernal@udc.es
Profesorado
Bernal Pita da Veiga, angeles
Correo electrónico
angeles.bernal@udc.es
Web
Descrición xeral Conceptos xerais sobre o estrés e os seus tipos: bióticos e abióticos. Resposta da planta á o estrés. Danos que sofre a planta ante o estres. Estratexias de defensa. Percepción do sinal de estrés

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A8 Avaliar actividades metabólicas.
A17 Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos.
A27 Capacidade de impartir coñecementos de Bioloxía.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Ter un coñecemento actualizado sobre os mecanismos do funcionamento dos vexetais en situacións adversas A8
A17
Diseñar mediante a combinación da metodoloxía de prácticas e os fundamentos teóricos, diferentes situacions de estrés A27
B1
B3

Contidos
Temas Subtemas
Concepto da Ecofisioloxía Vexetal. Fisioloxia do
estrés
Estrés hídrico
Estrés luminoso
Estrés por temperaturas
Estrés por nutrientes
Contaminación atmosférica
Cambio climático e calentamiento global
Estrés hídrico por encharcamiento e seca
Estrés luminoso por exceso, radiaciones UV e radiacions ionizantes
Estrés provocado por baixas e altas temperaturas
Contaminación por metais pesados
Contaminación atmosférica

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 3.5 130 133.5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Preguntas cortas sobre o temario da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Os alumnos, de manera individual, se reunirán con profesor pra comentar as dudas que poidan ter sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Preguntas cortas
Competencias avaliadas: A8, A17, A27
100
 
Observacións avaliación

Se considerara superada a asignatura con unha nota superior a 5


Fontes de información
Bibliografía básica LECLERC, J.C. (2002). “Plant Ecophysiology”. . Science Publishers, Enfield, New Hampshire
REIGOSA , MJ., PEDROL, N., SÁNCHEZ, A. (2004). La Ecofisiología Vegetal. Una ciencia de síntesis.. Ed. Thomson
Larcher, W (2002). Physiologycal Plant Ecology. Springer Verlag
Lambers, H., Stuart, F & Pons, TL (1998). Plant Physiological Ecology. Springer Verlag
Fitter, A.H. y Hay, R.K.M. (2001). “Environmental Physiology of Plants”. Academic press
PRESS, M.C., SCHOLES, J.D. & BARKER, M.G (1999). “Physiological Plant Ecology” . Blackwell, Sci.
Jones, H.G. (1996). “Plants and Microclimate” . Cambridge University Press

Bibliografía complementaria NOBEL P.S. (1999). “Physicochemical and Environmental Plant Physiology” . Academic Press
VICENTE, C. y LEGAZ, M.EM. (2000). "Fisiología Vegetal Ambiental". Piramide
PUGNAIRE F.I, VALLADARES F. (eds.).” (1999). Handbook of functional plant ecology.” . Marcell Dekker, Inc. New York. .
PESSARAKLI, M. (1999). “Handbook of plant and crops stress.” . Marcell Dekker, Inc. New York. .
Prasad, M.N.V. (1997). “Plant Ecophysiology “ . John Wiley and Sons, West Sussex


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Técnicas de Experimentación en Fisioloxía Vexetal/610212503

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Fisiopatoloxía Vexetal/610212619

Materias que continúan o temario
Fisioloxía Vexetal/610212203

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías