Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Neurobioloxía Código 610212627
Titulación
Licenciado en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Todos Optativa 5.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Celular e Molecular
Coordinación
Manso Revilla, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.jesus.manso@udc.es
Profesorado
Manso Revilla, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.jesus.manso@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. Identificar organismos.
A9 Identificar e analizar material de orixe biolóxica e as súas anomalías.
A17 Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Comprobar la importancia que tiene el sistema nervioso en el funcionamiento adecuado de todo nuestro organismo. A1
B1
B3
B5
C1
C2
C3
Conocer cómo funciona nuestro propio cerebro. A17
B1
B3
B4
B5
C1
C3
Apreciar como al crecer adquirimos habilidades y conocimiento y experimentamos las dificultades y recompensas que proporciona el vivir con nosotros mismos y con otros. A17
B1
B3
B4
B5
C1
C2
C3
C6
C7
Apreciar que en biología no se puede aprender las distintas formas de vida animal y su gran diversidad de conducta sin darse cuenta de que todas estas conductas dependen de una correspondiente diversidad de sistemas nerviosos. A1
A9
B1
B4
B5
C1
C2
C3
C7
Comprender los efectos que se producen cuando existen alteraciones en el sistema nervioso. A1
B1
B3
C1
C2
C3

Contidos
Temas Subtemas
Organización del sistema nervioso El tejido nervioso
La neurona
Las células de la glia
Interacciones entre las células nerviosas Potencial de acción
Sinapsis
Neurotransmisores
Receptores
Sensibilidad y procesamiento sensorial Sistema somatosensitivo
Sistema visual
Sistema auditivo
Sistema vestibular
Quimiorrecepción
Sistemas motores Control descendente de la médula espinal
Modulación del movimiento
Los ganglios basales
Desarrollo del sistema nervioso Modificación de los circuitos encefálicos por la actividad neural
Plasticidad del sistema nervioso
Funciones encefálicas complejas Cognición
Lenguaje
Sueño y vigilia
Emociones
Sexo, sexualidad y encéfalo
Memoria humana

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa 0 131.5 131.5
Proba mixta 4 0 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa
Proba mixta Se realizará una prueba parcial libratoria que abarcará aproximadamente la mitad del contenido de la asignatura, de caracter voluntario. Dicha prueba, así como el examen final de la asignatura consistirán en un examen tipo test de respuesta múltiple

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta 100
 
Observacións avaliación

-La calificación de no presentado, se aplicará únicamente en el caso de que el alumno/a no haya participado en ninguna actividad de la asignatura (clases, seminarios, prácticas, etc)

Fontes de información
Bibliografía básica ZIGMOND MJ, BLOOM FE, LANDIS SC, ROBERTS JL, SQUIRE LC (1999). Fundamental Neuroscience. Academic Press.
NAUTA WJH, FEIRTAG M: (1987). Fundamentos de Neuroanatomía. Edit. Labor
PURVES, D; AUGUSTINE, GJ; FITZPATRICK, D; KATZ, LC; LAMANTIA, AS; McNAMARA, JO (2001). Invitación a la Neurociencia. Edit. Panamericana
DELGADO JM, FERRÚS A, MORA F, RUBIA FJ (1998). Manual de Neurociencia. Edit. Síntesis
SHEPHERD G: (1994). Neurobiology.. Oxford University Press
KANDEL ER, SCHWARTZ JH, JESSELL TM: (2001). Principios de Neurociencia. McGraw Hill-Interamericana

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Histoloxía Vexetal e Animal/610212104
Fisioloxía Animal/610212302

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías