Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Ampliación Química Orgánica Código 610311302
Titulación
Licenciado en Química
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Terceiro Obrigatoria 10
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Química Fundamental
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Materia en extinción, sólo se ofrece evaluación en las convocatorias oficiales

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades.
A4 Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas.
A7 Coñecer e aplicar as técnicas analíticas.
A9 Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural.
A10 Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción.
A12 Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas.
A14 Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química.
A15 Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A17 Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos).
A19 Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica.
A22 Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos.
A23 Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental.
A24 Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. A1
A4
A9
A10
A12
A14
A15
B1
B2
B4
C6
C7
C8
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade A1
A4
A9
A14
A22
B1
B4
C6
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. A1
A4
A15
A22
B1
B4
C6
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos). A1
A22
A24
B1
B4
B5
C6
Valorar os riscos no uso de sustancias químicas e procedementos de laboratorio. A1
A17
A19
A23
B1
B4
B5
B7
C6
Levar a cabo procedementos estándares de laboratorios implicados en traballos analíticos e sintéticos, en relación con sistemas orgánicos e inorgánicos. A1
A7
A15
A22
B1
B4
B5
B7
C6
Resolver problemas de forma efectiva. A22
B2
B4
B5
C8
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. B4
B5
B7
C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Aldehídos y cetonas Aldehídos y cetonas: reacciones de adición nucleófila, reducción y oxidación.
Tema 2: Ácidos carboxílicos Acidez y basicidad. Reacción de adición y eliminación: mecanismo. Reducción. Descarboxilación. Métodos de obtención.
Tema 3: Derivados ácidos carboxílicos Ésteres, amidas, halogenuros de ácido y nitrilos (SN): Estructura y reactividad. Interconversión de derivados de ácidos carboxílicos.
Tema 4: Enoles y enolatos Halogenación en alfa de aldehídos, cetonas y ácidos carboxílicos. Condensaciones aldólica, Claisen y Dieckmann. Reacción de Mannich. Alquilación de enolatos.
Tema 5: Compuestos polifuncionales Dienos, compuestos aromáticos (SN y SE), dioles, fenoles, compuestos alfa-hidroxicarbonílicos, compuestos 1,3-dicarbonílicos, compuestos carbonílicos alfa,beta-insaturados.
Tema 6: Compuestos orgánicos con enlaces N-N y N-O Nitrocompuestos, azocompuestos, sales de diazonio, diazocompuestos y azidas.
Tema 7: Compuestos orgánicos de azufre Tioles, sulfuros y disulfuros; sulfóxidos y sulfonas; carbaniones estabilizados por azufre; ácidos sulfónicos y derivados; sulfatos.
Tema 8: Compuestos orgánicos de fósforo Compuestos de fósforo: fosfinas, sales de fosfonio, fosfitos, fosfonatos y fosfatos.
Tema 9: Compuestos orgánicos del silicio Compuestos de silicio: Preparación, sustitución nucleófila bimolecular sobre silicio, enolatos de silicio, protección mediante grupos sililo, sustitución electrófila del silicio, reacción de Peterson
Tema 10: Compuestos heterocíclicos Nomenclatura, reactividad y métodos de síntesis. Furano, pirrol y tiofeno. Piridina, quinolina e isoquinolina. Indol.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 4 0 4
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Con el propósito de evaluar los conocimientos y competencias de la materia se realizará un examen escrito.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Non existen, asignatura extinguida

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Con el propósito de evaluar los conocimientos y competencias de la materia se realizará un examen escrito. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Allinger, N. L. (1981). Química Orgánica. Barcelona. Reverté
Streitwieser A.; Heathcock, C. (1987). Química Orgánica. Madird. Interamericana
Vollhardt, K. P. C. (2007). Química Orgánica. Barcelona. Omega
Soto, J. L., (2005). Química Orgánica vol. III. Madird. Síntesis
Ege, S. (1997). Química Orgánica: Estructura y reactividad. Barcelona. Reverté

Bibliografía complementaria Clayden, J.; Greeves, N.; Warren, S.; Wothers, P. (2001). Organic Chemistry. Oxford, University Press
Martínez Grau, Mª A.; Csaky, A. G. (1998). Técnicas Experimentales en Síntesis Orgánica. Marid. Síntesis


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Química Orgánica Avanzada/610311401
Determinación Estrutural/610311403
Experimentación en Química Orgánica/610311404

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías