Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Traballo de Máster Código 610441022
Titulación
Mestrado Universitario en Bioloxía Molecular , Celular e Xenética
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Francés
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Bioloxía Celular e Molecular
Medicina
Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
,
Arufe Gonda, María del Carmen
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Freire Picos, María Ángeles
Gonzalez Siso, Maria Isabel
Lamas Maceiras, Mónica
Pomar Barbeito, Federico
Rioboo Blanco, Carmen
Correo electrónico
esther.novo@udc.es
maria.arufe@udc.es
esper.cerdan@udc.es
maria.freirep@udc.es
isabel.gsiso@udc.es
monica.lamas@udc.es
federico.pomar@udc.es
carmen.rioboo@udc.es
Web http://http://ciencias.udc.es/MBMCG/
Descrición xeral Coordinación: María Esperanza Cerdán Villanueva
Se trata de un trabajo individual realizado por el alumno bajo la dirección de uno de
los profesores del Master y en el que se acercará a la investigación en una de las
áreas temáticas del Master.
La oferta por parte de los profesores se actualiza cada curso y el listado de temas para la realización TFM se publica en la WEB en Junio del curso anterior

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Capacidade de utilizar técnicas e instrumentos habituais na investigación biolóxica celular e molecular: que sexan capaces de manexar as técnicas e protocolos así como comprender as potenciais das mesmas, os seus usos e aplicacións
A4 Capacidade de traballar de xeito seguro nos laboratorios coñecendo os manuais de operacións e as accións ante incidentes de risco
A5 Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario
A11 Capacidade de ter unha visión integrada dos coñecementos previamente adquiridos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética, cunha formulación interdisciplinar e un grao de experimentalidad moi elevado
B1 Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética
B2 Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións
B3 Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas
B4 Capacidade de organización e planificación do traballo: que sexan capaces de xestionar a utilización do tempo así como os recursos dispoñibles e organizar o traballo no laboratorio
B5 Correcta comunicación oral e escrita sobre temas científicos na lingua nativa e polo menos noutra lingua de difusión Internacional a través da lectura de artigos científicos e exposición de traballos
B6 Capacidade de traballo en equipo: que sexan capaces de manter relacións interpersoais eficaces nun contexto de traballo interdisciplinar e internacional con respecto á diversidade cultural
B7 Capacidade de progreso persoal: aprender de forma autónoma, adaptarse a novas situacións, desenvolvendo calidades como creatividade, capacidade de liderado, motivación pola excelencia e a calidade
B8 Capacidade de razoamento crítico e compromiso ético coa sociedade: sensibilidade fronte aos problemas bioéticos e aos relacionados coa conservación de recursos naturais
B9 Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
El alumno realizará un trabajo experimental integrado en un grupo de investigación o alternativamente realizará un trabajo de investigación personal, en ambos casos bajo la dirección del director/tutor asignado/s. La opción de trabajo personal deberá suponer un trabajo de investigación y/o planteamineto de un proyecto y no sólo una revisión bibliográfica. Este trabajo se presentará por escrito y se expondrá y defenderá públicamente ante un tribunal. La normativa de TFM es la aprobada por la UDC. AI1
AI2
AI3
AI8
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI8
BI9
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Os temas concretos dos traballos do Mestrado de cada curso académico daránse a conocer ao principio do primer cuatrimestre en función dos alumnos matriculados e da disponibilidade de profesores para dirixirlos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 0 2
Investigación (Proxecto de investigación) 110 0 110
Discusión dirixida 6 0 6
Presentación oral 0 2 2
Análise de fontes documentais 0 30 30
Lecturas 0 60 60
Traballos tutelados 0 90 90
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Encaminadas á selección do tema/director
Investigación (Proxecto de investigación) Traballo de laboratorio o da realización do proxecto
Discusión dirixida Análise dos datos e discusión có director/tutor de cara á elaboración das conclusións
Presentación oral Exposición pública da memoria elaborada
Análise de fontes documentais Procura bibliografica para definir o "estado da arte" na memoria
Lecturas Incluye a lectura das fontes documentaies necesarias para comprender o estado da arte, a metodoloxía para llevar a cabo o estudo e a elaboración da discusión.
Traballos tutelados Faise referencia neste apartado o traballo necesario para a elaboración da memoria do TFM coa adecuada extensión, composición, terminoloxía e formato. Tamén incluye o traballo de preparación da presentación oral.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Actividades iniciais
Investigación (Proxecto de investigación)
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Descrición
A iniciativa do director/tutor

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral Evaluación da presentación oral e defensa do traballo presentado

O tribunal valorará ls aspectos formales da presentación, o seu contenido, o coñecemento do alumno sobre o tema presentado, a sua capacidade de relación con outros temas, a sua capacidade de resposta as obxecións, comentarios e preguntas plantexadas.
As competencias que o alumno necesita adquirir e que serán evaluadas son:
A3, A8, B2, B3, B5, B7, B8, B9, C1, C3, C4, C5, C6, C7
50
Investigación (Proxecto de investigación) Evaluación da memoria presentada

O tribunal valorará a memoria presentada
as competencias que o alumno necesita adquirir e que serán evaluadas son
A1, A2, A8, B1, B3, B5, B9, C1, C2, C3, C6, C7, C8
50
 
Observacións avaliación

Os criterios de evaluación do traballo de Fin de Mestrado incluirán os que determine a UDC con caracter xeral para ese tipo de traballos. Con caracter particular os que acorde para o curso vixente a Comisión Académica do Mestrado e os tribunaies calificadores


Fontes de información
Bibliografía básica

Serán específicas para cada traballo e na mayor parte buscadas polo propio alumno

Bibliografía complementaria

Serán especificas para cada traballo


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías