Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Contaminantes de tipo físico Código 610454205
Titulación
Mestrado Universitario en Física Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Física
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Los conocimientos físicos, al igual que los relativos a otras disciplinas como la Química, Biología, etc., son muy importantes en el análisis de la evaluación de los efectos y riesgos medioambientales.
Con esta materia se pretende impartir conocimientos básicos y herramientas de la Física aplicada al medio ambiente al objeto de analizar, prevenir y resolver problemas de contaminación ambiental.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Facilitar a integración dos alumnos no mercado laboral en ámbitos relacionados coas liñas de investigación ofertadas.
A5 Aprender a utilizar unha serie de equipos e técnicas experimentais.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer conceptos básicos de Física aplicados a la resolución de problemas de contaminación ambiental. AP1
CM6
Capacidad de resolver problemas básicos relacionados con contaminación de origen físico. AP1
AM1
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Ruido.
Tema 2. Vibraciones.
Tema 3. Ambientes térmicos.
Tema 4. Radiaciones.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 13.2 22.44 35.64
Seminario 15 22.5 37.5
Prácticas de laboratorio 30 45 75
Proba obxectiva 0.86 0 0.86
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación en el aula de los conceptos físicos relacionados con el ruido, las vibraciones, los fenómenos térmicos y las radiaciones.
Seminario Resolución de ejercicios de manera participativa en el aula.
Prácticas de laboratorio Se realizarán tareas para la resolución de problemas prácticos.
Proba obxectiva Se realizará una prueba final para evaluar los conocimientos adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
El objetivo fundamental será la realización de un seguimiento de la comprensión de la asignatura por parte de los alumnos, resolviendo las dudas planteadas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario Se valorará la asistencia a las sesiones magistrales.
Se valorará la realización de problemas que se propongan en al aula.
10
Prácticas de laboratorio Se realizarán casos prácticos con el fin de manejar instrumentación relacionada con la materia. 20
Proba obxectiva Se realizará una prueba final para evaluar los conocimientos adquiridos. 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Santiago Burbano de Ercilla (2006). Física general. Madrid. Tébar
Manuel Recuero López (1999). Ingeniería Acústica. Madrid. Paraninfo
(1996). Manual de higiene industrial . Madrid. Mapfre
Genaro Gómez Etxebarria (2008). Manual para la formación en prevención de riesgos laborales : curso superior. Barcelona. CISS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Es recomendable dominar, al menos, los conceptos de física que se imparten en el primer curso de una titulación de ciencias.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías