EN LA DOCENCIA DE LA MATERIA PARTICIPAN TAMBIÉN LOS SIGUIENTES PROFESORES DE LA UVIGO:
Francisco Javier Deive Herva (e-mail: deive@uvigo.es)
Mª Asunción Longo González (e-mail: mlongo@uvigo.es)
Diego Moldes Moreira (e-mail: diego@uvigo.es)
Marta María Pazos Currás (e-mail: mcurras@uvigo.es)
Mª Carmen Rodríguez Argüelles (e-mail: mcarmen@uvigo.es)
Mª Ángeles Sanromán Braga (e-mail: sanroman@uvigo.es)
Proporcionar una visión de síntesis de algunos procesos de la Industria Biotecnológica, poniendo de manifiesto la importancia del cambio de escala y los problemas existentes con respecto al medio ambiente, la energía y los recursos naturales
Competencias do título
Código
Competencias da titulación
A8
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor.
A9
Saber deseñar e executar un protocolo completo de purificación dunha molécula, orgánulo ou fracción celular.
A10
Saber realizar o deseño, planificación, avaliación e optimización de sistemas de produción biotecnolóxica.
A11
Deseñar e xestionar proxectos de base biotecnolóxica.
B1
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía).
B2
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas).
B3
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións).
B4
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.
B5
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación.
B6
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas.
B7
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía.
B8
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación.
B9
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa.
B10
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible.
B11
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
B12
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia.
B13
Aprendizaxe autónoma.
B14
Liderazgo e capacidade de coordinación.
B15
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos.
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe)
Competencias da titulación
Deducir las bases del diseño y funcionamiento de un biorreactor utilizando balances de materia y energía en régimen estacionario y no estacionario.
AM8
Diseñar y ejecutar un protocolo completo de purificación de productos de interés biotecnológico.
AM9
Diseñar, planificar, optimizar y evaluar sistemas de producción biotecnológicos.
AM10
Analizar y diseñar procesos biotecnológicos y operaciones asociadas
AM11
Entender o interese, as vantaxes e a necesidade de traballar en equipos multidisciplinais, organizando e planificando adecuadamente os recursos, dentro do ámbito Biotecnolóxico Industrial e promover dito traballo
BM2 BM9
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
Promover, dentro da industria Biotecnolóxica, o traballo respetuoso co medio ambiente e cos organismos que o integran
BM10 BM11
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
Promover a capacidade de aprendizaxe autónoma, de liderazgo, a adaptación a novas situacións, así como a sensibilidade pola calidade e o respecto polo medio ambiente no ámbito da Biotecnoloxía Industrial
BM12 BM13 BM14 BM15
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
Promover a capacidade de xestión da información relacionada coa Biotecnoloxía Industrial e a transmisión e comunicación eficaz da mesma
BM1 BM3 BM6 BM7 BM8
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
Promover a capacidade para identificar problemas e buscar solucións así como para planificar e elaborar estudios técnicos dentro do ámbito da Biotecnoloxía Industrial
BM4 BM5
CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
Contidos
Temas
Subtemas
MICROBIOLOGÍA
Introducción a la microbiología. Bacterias, Levaduras, Hongos Extremófilos
BIOTRANSFORMACIONES
Tecnología microbiana.
BIOCATÁLISIS
Tecnología enzimática. Biocatálisis en medios no convencionales. Catálisis avanzada
BIORREACTORES
Biorreactores ideales. Biorreactores reales de aplicación industrial. Biorreactores reales de aplicación medioambiental
ESTERILIZACIÓN
Cinética de esterilización. Tipos de esterilización.
SEPARACIÓN Y PURIFICACIÓN PRODUCTO
Operaciones de separación, purificación y preparación final
ESCALADO
Visión empresarial del escalado en el proceso biotecnológico
CASO PRÁCTICO
Diseño de un bioproceso a nivel industrial
Planificación
Metodoloxías / probas
Horas presenciais
Horas non presenciais / traballo autónomo
Horas totais
Proba de resposta breve
1
0
1
Sesión maxistral
32
50
82
Prácticas de laboratorio
12
0
12
Saídas de campo
3
0
3
Traballos tutelados
3
29
32
Portafolios do alumno
0
19
19
Atención personalizada
1
0
1
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Proba de resposta breve
Prueba objetiva dirigida a provocar el recuerdo de una aprendizaje presentada. Se presenta un enunciado en forma de pregunta para responder con una frase específica, palabra, cifra o símbolo.
Sesión maxistral
Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante
Prácticas de laboratorio
Actividades de aplicación dos coñecementos a situacións concretas e de adquisición de habilidades básicas e procedimentais relacionadas coa materia obxecto de estudo. Desenvólvense en espazos especiais con equipamento especializado (laboratorios científico-técnicos, de idiomas, etc).
Saídas de campo
Realización de visitas de formación en empresas, institucións… del sector. A presenza do/a docente é necesaria durante a execución da actividade
Traballos tutelados
Realización de actividades que permiten a cooperación de varias materias e enfrontan aos alumnos, traballando en equipo, a problemas abertos. Permiten adestrar, entre outras, as capacidades de aprendizaxe en cooperación, de liderado, de organización, de comunicación e de fortalecemento das relacións persoais.
Portafolios do alumno
Memoria donde se recogerán los protocolos, procedimientos y resultados obtenidos durante la ejecución de las prácticas.
Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Realizaranse seminarios cos diferentes grupos nos que se darán as directrices para a realización do traballo
Avaliación
Metodoloxías
Descrición
Cualificación
Traballos tutelados
Avaliarase a calidade da memoria, a exposición oral e a defensa dos traballos
30
Proba de resposta breve
Prova na que se avaliará os coñecementos adquiridos
50
Portafolios do alumno
Avaliarase a calidade da memoria de prácticas asi como a asistencia as mesmas
20
Observacións avaliación
El examen final de la primera oportunidad, coincidirá con el lunes siguiente a la finalización de la materia.
Tendrán prioridad para obtener MH aquellos alumnos que se evalúen en la primera oportunidad.
Fontes de información
Bibliografía básica
G. Antranikian, Extremophiles, , Publisher Springer
Dilip K. Arora et al, Handbook of fungalbiotechnology , 2004, Marcel Dekker
Graeme M. Walker, Yeast physiology andbiotechnology, 1998, John Wiley Sons H.J. Rehm et al, Biotechnology a multi-volumecomprehensive treatise , 1991, VCH W. Aehle, Enzymes in industry: production and applications, 2004, Wiley VCH A. Wiseman, Handbook of enzyme biotechnology,1995, Halsted Press B. Atkinson et al, Biochemical Engineeringand Biotechnology Handbook, 1991, The McMillan Press F. Gòdia et al, Ingeniería Bioquímica, 1998,Síntesis H.W Blanch et al, Biochemical Engineering,1997, Marcel Dekker J. E. Bu'Lock et al, Biotecnología Básica,1991, Acribia A. Illanes , Enzyme Biocatalysis. Principles and Applications, 2008, Springer
Kori Horikoshi. Extremophiles Handbook. 2011. Springer
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Procesos e Produtos biotecnolóxicos/610475106
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
Es aconsejable que los alumnos tengan conocimiento de inglés a nivel de compresión de textos, ya que parte de las fuentes de información que consultarán están publicadas en esta lengua.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías