Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A21 |
Coñecer os recursos microbianos, vexetais e animais de interese biotecnolóxico así como as súas aplicacións na industria alimentaria e agropecuaria. |
A24 |
Coñecer as estratexias de produción e mellora de alimentos por métodos biotecnolóxicos. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as oportunidades que ofrece a biotecnoloxía animal a o desenrolo dos programas de mellora |
AM21 AM24
|
|
|
Posuír coñecementos de aspectos éticos e legais relacionados coa biotecnoloxía animal |
|
BM7 BM11 BM12
|
|
Promover a capacidade de xestión da información (análise e síntese) relacionada co a biotecnoloxía animal e a transmisión e comunicación eficaz da mesma |
|
BM2 BM3 BM6 BM8
|
|
Promover a capacidade para identificar problemas e buscar solucions así como a planificación e elaboración de estudos técnicos dentro do ámbito da biotecnoloxía animal |
|
BM1 BM4 BM5
|
|
Promover a capacidade de aprendizaxe e a adaptación a novas situacions, así como o traballo respetuoso co medio ambente no ámbito biotecnoloxía animal |
|
BM9 BM10 BM13 BM14 BM15
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Xenómica e a súa aplicación na explotación da variabilidade natural animal.
|
Xenómica estructural e funcional.
Xenomas animais. Paradoxa do Valor-C.
Rexions xenómicas ea sua variabilidade
Identificación de xenes. Mapas de ligamento |
Mellora xenética e selección asistida por marcadores |
Marcadores moleculares: tipos, características, desenvolvemento e análise
Selección de carácteres cuantitativos en animais. Detección e análise de QTLs, Uso de xenes identificados en mellora xenética. Estudos de asociación a nivel xenómico. Selección xenómica. |
Control da reproducción e técnicas de reproducción asistida en animais |
Fecundación in vitro e producción de embrion
Micromanipulación de gametos e embrions
Determinación do sexo. |
Manipulación cromosómica en peixes e moluscos |
Poliploidía. Xinoxénesis. Androxénesis. Poboacions monosexo. Producción de clons. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
8 |
8 |
16 |
Proba obxectiva |
0 |
7 |
7 |
Traballos tutelados |
0 |
8.5 |
8.5 |
Sesión maxistral |
17 |
25.5 |
42.5 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Se visitará un centro no cal utilizan ferramentas biotecnoloxicas relativas a reproducción en animais
|
Proba obxectiva |
Esta proba utilizarase co fin de evaluar o aprendizaxe e coñecementos, capacidades, aptitudes adquiridas nesta materia. |
Traballos tutelados |
O alumno realizará en grupo ou individualmente un traballo escrito sobre algún aspecto da materia |
Sesión maxistral |
Realizaránse exposiciones por parte dos profesores participantes no curso co á finalidade de transmitir coñecementos xerais da materia.
As exposicions levaránse a cabo mediante video conferencia e se fomentará o dialogo entre os alumnos e os profesores. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Pódense realizar titorías personalizadas ou en grupo, físicamente ou mediante videoconferencia, para asesorarse sobre os traballos e consultar calquera tema da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Avaliarase a asistencia ás prácticas. Os alumnos responderán a cuestionarios sobre as prácticas-visitas que se realicen.
Competencias avaliadas: A21, A24, B9 |
10 |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva permitirá ao alumno demostrar o dominio dos coñecementos adquiridos sobre cuestións básicas da materia. Consistirá en varias preguntas curtas sobre os contidos explicados polos profesores.
Competencias avaliadas: A21, A24, B6, B7, B8, B10, B12, B15 |
40 |
Sesión maxistral |
Avaliarase a asistencia, actitude e a participación nos diálogos promovidos polos profesores.
Competencias avaliadas: B6, B7, B10, B11, B12, B15 |
30 |
Traballos tutelados |
Avaliarase a orixinalidade, grao de comprensión do tema tratado, capacidade de síntese e crítica e as fontes bibliográficas consultadas.
Competencias avaliadas: A21, A24, B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B8, B11, B13, B14 |
20 |
|
Observacións avaliación |
La prueba objetiva de la primera oportunidad se realizará el lunes siguiente a la finalización de la impartición de la materia. La segunda oportunidad para superar la materia se realizará en el mes de Julio. Tendrán prioridad para optar a Matrícula de Honra aquellos alumnos que se presenten en la primera oportunidad
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Smith J.E. (2004). Biotecnología . Acribia S.A.
Caetano-Anollés G., Gresshoff PM (1997). DNA markers: protocols, applications and overviews. Willey-Liss New York
Allis, D., Jenuwein, T., Reinberg, D. & M.T. Caparros (2007). Epigenetics. Cold Spring Harbor Laboratory Press
Lewin B. (2008). Genes IX. McGraw Hill
Piferrer, F., Felip, A., Cal, R.M. (2007). Inducción de la triploidía y la ginogénesis para la obtención de peces estériles y poblaciones monosexo en acuicultura . En Genética y genómica en acuicultura. Observatorio Español de Acuicultura, Madrid.
Cortés Rubio, E.& Morcillo Ortega G. (2002). Ingenieria Genética. Manipulación de genes y genomas. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Thieman W.J. & Palladino M.A. (2009). Introduction to Biotechnology Second Edition. Pearson International Edition
Ruvinsky, A., Marshall-Graves, J.A. (2005). Mammalian Genomics. CABI Publishing
Piferrer, F., Beaumont, A., Falguière, J.C., Flajshans, Haffray, P., Colombo, L (2009). Polyploid fish and shellfish: production, biology, applications to aquaculture for performance improvement and genetic containement. Aquaculture 293: 125-156
Lynch, M (2007). The Origins of Genome Architecture. Sinauer Assoc., Sunderland |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Reproducción asistida/610475502 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización e xestión: xestión empresarial e xestión eficaz do laboratorio/610475201 | Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 | Análise de alimentos, seguridade alimentaria e trazabilidade/610475302 |
|
Materias que continúan o temario |
Enxeñaría xenética e transxénese/610475101 | Enxeñaria Celular e Tisular/610475102 | Xenómica e Proteómica/610475103 |
|
Observacións |
Recomendase ter coñecementos de inglés a nivel de comprensión de fontes da información científica para o correcto aprendizaxe das competencias da materia |
|