Competencias del título |
Código
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Competencias de la titulación
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A3 |
Conocer las aplicaciones biotecnológicas de los microorganismos, plantas y animales y saber manipularlos de cara a su aplicación biotecnológica. |
A4 |
Conocer y saber usar las técnicas de cultivo y la ingeniería celular. |
A8 |
Conocer las bases del diseño y funcionamiento de un biorreactor. |
A10 |
Saber realizar el diseño, planificación, evaluación y optimización de sistemas de producción biotecnológicos. |
A12 |
Conocer y saber aplicar los sistemas de control de calidad vigentes. |
A35 |
Conocer los procesos de diseño, desarrollo y producción de vacunas y fármacos. |
B1 |
Capacidad de análisis y síntesis (localización de problemas e identificación de las causas y su tipología). |
B4 |
Capacidad de planificación y elaboración de estudios técnicos en biotecnología microbiana, vegetal y animal. |
B5 |
Capacidad de identificar problemas, buscar soluciones y aplicarlas en un contexto biotecnológico profesional o de investigación. |
B6 |
Capacidad de comunicación oral y escrita de los planes y decisiones tomadas. |
B11 |
Racionamiento crítico y respeto profundo por la ética y la integridad intelectual. |
B13 |
Aprendizaje autónomo. |
Resultados de aprendizaje |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaje) |
Competencias de la titulación |
Conocer las aplicaciones biotecnológicas de los microorganismos, y aprender a manipularlos para llevar a cabo sus aplicaciones biotecnológicas. |
AM3 AM4
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Aprender los conceptos básicos del diseño y operación de un biorreactor |
AM8
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Utilizar las herramientas básicas necesarias para llevar a cabo el diseño y desarrollo de nuevas vacunas y fármacos así como de sus procesos de producción |
AM10 AM12 AM35
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Promover dentro de la industria de la biotecnología, el trabajo respetuoso con el medio ambiente y los organismos que lo integran. |
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BM11
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Promover el aprendizaje autónomo, el liderazgo, la adaptación a las nuevas situaciones, así como la sensibilidad a la calidad y el respeto al medio ambiente en el ámbito de la biotecnología. |
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BM1 BM5 BM6 BM11 BM13
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Promover la capacidad de identificar los problemas y buscar soluciones y planificar y preparar estudios técnicos en el campo de la Biotecnología. |
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BM4 BM5
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
Deseño e produción de vacunas e fármacos |
Introdución. Fases de desenvolvemento. Validación e calidade. |
Fármacos: Introdución |
Conceptos básicos. Clasificación e nomenclatura dos fármacos. |
Fármacos: Mecanismos de actuación dos fármacos |
Fases da acción dun fármaco. Interaccións entre os medicamentos e as suas dianas biolóxicos (farmacodinâmica). Procesos de ADME (Farmacocinética).
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Deseño de fármacos |
Fases na procura e descubrimento de novos fármacos: etapas anteriores. Fases do descubrimento, optimización e desenvolvemento. Otimizando o cabeza de serie. Os ensaios in vitro / in vivo. Fases preclínica e clínica. Rexistro. Proceso de aprobación de fármacos. Posta no mercado
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Fármacos: A natureza como fonte de novos fármacos. |
As principais fontes naturais: Fármacos de orixe vexetal, animal e microbiana de orixe mariña.
Importancia dos Produtos Naturais no mercado farmacéutico mundial
Esquema xeral de obtención dos ingredientes activos a partir de fontes naturais: procesos de extracción, illamento e caracterización de produtos naturais.
Técnicas modernas do estudo dos productos naturais no desenvolvemento de medicamentos |
Fármacos: O impacto da biotecnoloxía no descubrimento e produción de fármacos. |
Tecnoloxía do ADN recombinante: produción de bibliotecas, construción de ADN recombinante, PEGilación de proteína. Granxas transxénicas. |
Vacinas: Introdución |
Introdución histórica. A inmunización activa e pasiva.
Introdución ao sistema inmunitario. |
Vacinas: Inmunización |
Sistema inmune específica: os linfocitos T e B
Antixéno, imunóxeno, subrogante hapteno.
Elementos a considerar na vacinación.
Vías de administración. |
Vacinas: novas vacinas |
A vacina perfecta
Tipos de vacinas
Vacina contra a gripe
Futuro da inmunización (preventivo e terapéutico)
Novas vacinas
Nanovacunas |
Vacina de produción:
Capítulo 1. Investigación e desenvolvemento de novas vacinas. |
Principio
Estudos pre-clínicos
Ensaios Clínicos
Rexistro de Medicamentos |
Vacina de produción:
Capítulo 2. Xestión da Calidade |
Principio
Garantía de calidade
Control de Calidade
Revisión da Calidade do Produto |
Vacina de produción:
Capítulo 3. Persoal |
Principio
Normas xerais
A responsabilidade persoal
Formación
Hixiene Persoal |
Vacina de produción:
Capítulo 4. Instalacións e equipos |
Principio
Local
Normas xerais
Área de produción
As zonas de almacenamento
Áreas de Control de Calidade
Áreas de apoio |
Vacina de produción:
Capítulo 5. Documentación |
Principio
Normas xerais
Documentos necesarios
Especificacións (materiais e envases iniciadoras)
Os produtos intermedios ea granel, produtos acabados
Fórmula e Procesamento
Protocolo de acondicionado
Protocolos de produción en lote
Protocolo de acondicionamento de lotes
Procedementos e rexistros
Recepción
Mostraxe
Ensaios |
Vacina de produción:
Capítulo 6. Produción |
Principio
Normas xerais
A prevención de contaminación cruzada en produción
validación
Obras de Partida
Operacións de procesamento de produtos intermedios ea granel
Os materiais de envasado
Operacións acondicionado
Produtos acabados
Rexeitado, materiais recuperados e devoltos |
Vacina de produción:
Capítulo 7. Control de calidade. |
Normas xerais
Boas prácticas de laboratorio no control de calidade
Documentación
Mostraxe
Ensaios
Os estudos de estabilidade en marcha |
Vacina de produción:
Capítulo 8. Fabricación e análise por contratos. |
Normas xerais
Axente Contatante
Axente contratado
Contrato |
Produción de vacinas:
Capítulo 9. Reclamacións e retirada do produto
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Reclamacións
Retiradas |
Produción de vacinas:
Capítulo 10. Auto-inspección. |
Normas xerais. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
19 |
38 |
57 |
Salida de campo |
7 |
7 |
14 |
Estudio de casos |
1 |
0 |
1 |
Prueba de respuesta múltiple |
2 |
0 |
2 |
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Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Nestas sesions o profesorado impartirá clases teóricas a todos los alumnos. Preténdese que os alumnos adquiran coñecementos das materias ensinadas no Máster con debate participativo e construtivo. |
Salida de campo |
A saída de campo concíbese como prácticas externas. Os alumnos farán a práctica supervisada en pequenos grupos na empresa CZ veterinaria (Porriño). Os grupos compartirán as súas experiencias con outros compañeiros e prepararán un informe de tales prácticas. |
Estudio de casos |
O alumno enfrentase coa descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, apreciado e resolto por un grupo de deles través dun proceso de discusión. O alumno está ante un problema específico (caso), que describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos relativos a un determinado campo de coñecemento ou acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Prueba de respuesta múltiple |
Estará composto por un exame de múltiple opción, con preguntas sobre o tema ensinado. |
Atención personalizada |
Metodologías
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Salida de campo |
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Descripción |
Nas saidas o campo, os alumnos realizarán as prácticas supervisadas en pequenos grupos na empresa CZ veterinaria, onde coñocerán todo o proceso de produción a escala industrial de vacinas.
O traballo que teñen que realizar será supervisado ??polos profesores en pequenos grupos.
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Evaluación |
Metodologías
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Descripción
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Calificación
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Sesión magistral |
Asistencia a las clases teóricas impartidas por los profesores.
La asistencia a las clases teóricas es OBLIGATORIA. |
20 |
Salida de campo |
La salida al campo se concibe como prácticas en pequeños grupos en la empresa CZ veterinaria.
Las prácticas externas son OBLIGATORIAS.
Se valorará la asistencia, participación e implicación en las mismas.
Se evaluará las competencias B1, B4 y B5. |
20 |
Prueba de respuesta múltiple |
Preguntas sobre la materia impartida. Habrá dos cuestinarios: uno de Química y otro de Inmunología que contarán el 50% cada uno de ellos.
Se evaluarán las competencias A3, A4,A8, A10, A12, A35, B6 y B13. |
50 |
Estudio de casos |
Puesta en común de los grupos tras las prácticas en CZ veterinari. Se evaluarán las competencias B5 y B11. |
10 |
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Observaciones evaluación |
La prueba objetiva de la primera oportunidad se realizará el lunes siguiente a la finalización de la impartición de la materia.
La segunda oportunidad para superar la materia se realizará en el mes de Julio.
Tendrán prioridad para optar a Matrícula de Honra aquellos alumnos que se presenten en la primera oportunidad.
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Fuentes de información |
Básica
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Patrick, G. L (2009). An Introduction to Medicinal Chemistry. 4th Ed. New York, Ed. Oxford University Press
Asociación española de pediatria (2001). Comite asesor de vacunas, Manual de Vacunas en pediatria,.
Peakman, Mark; Vergani, Diego (2011). Inmunología básica y clínica. segunda edición, 2011, Elsevier
Abul K. Abbas, Andrew H. Lichtman, Shiv Pillai, (2012). Inmunología celular y molecular. 7ª Ed. Elsevier Saunders
Delgado, A.; Minguillón, C.; Joglar, J. (2003). Introducción a la Química Terapéutica. 2ª Ed. Madrid, Ed. Díaz de Santos
R. J. P. Cannell (1998). Natural Products Isolation. New Jersey: Ed. Human Press
Galbis Pérez, J. A. (2004). Panorama actual de la Química Farmacéutica. 2ª Ed. Sevilla: Ed. Universidad de Sevilla
Barry R. Bloom and Paul-Henri Lambert (2003). The Vaccine Book. Elsevier |
Os profesores entregarán os alumnos a bibliografía (libros, separatas, artigos ...) da materia correspondente.
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Complementária
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Avendaño, C (2001). Introducción a la Química Farmacéutica. 2ª Ed. Madrid, Ed. McGraw-Hill
P. Gil Ruiz (2002). Productos Naturales. Pamplona: Universidad Pública de Navarra |
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Diseño de nuevos fármacos específicos (Farmacología y Farmacogenómica)/610475504 |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Aspectos legales y éticos en Biotecnología/610475203 |
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Asignaturas que continúan el temario |
Biotecnología Industrial/610475105 | Procesos y Productos biotecnológicos/610475106 |
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Otros comentarios |
É aconsellable que os alumnos teñan coñecemento do idioma inglés na compresión de texto, porque gran parte das fontes de información que teñen que consultar son publicados nesta lingua. |
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