Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Coñecer as aplicacións biotecnolóxicas dos microorganismos, plantas e animais e saber manipulalos de cara á súa aplicación biotecnolóxica. |
A4 |
Coñecer e saber usar as técnicas de cultivo e a enxeñaría celular. |
A8 |
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor. |
A10 |
Saber realizar o deseño, planificación, avaliación e optimización de sistemas de produción biotecnolóxica. |
A12 |
Coñecer e saber aplicar os sistemas de control de calidade vixente. |
A35 |
Coñecer os procesos de deseño, desenvolvemento e produción de vacinas e fármacos. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as aplicacións biotecnolóxicas dos microorganismos,e saber manipulalos de cara á súa aplicación biotecnolóxica. |
AM3 AM4
|
|
|
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun biorreactor |
AM8
|
|
|
Utilizar las herramientas básicas necesarias para llevar a cabo el diseño y desarrollo de nuevas vacunas y fármacos así como de sus procesos de producción |
AM10 AM12 AM35
|
|
|
Promover, dentro da industria Biotecnolóxica, o traballo respetuoso co medio ambiente e cos organismos que o integran |
|
BM11
|
|
Promover a capacidade de aprendizaxe autónoma, de liderazgo, a adaptación a novas situacións, así como a sensibilidade pola calidade e o respecto polo medio ambiente no ámbito da Biotecnoloxía |
|
BM1 BM5 BM6 BM11 BM13
|
|
Promover a capacidade para identificar problemas e buscar solucións así como para planificar e elaborar estudios técnicos dentro do ámbito da Biotecnoloxía |
|
BM4 BM5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Deseño e produción de vacunas e fármacos |
Introdución. Fases de desenvolvemento. Validación e calidade. |
Fármacos: Introdución |
Conceptos básicos. Clasificación e nomenclatura dos fármacos. |
Fármacos: Mecanismos de actuación dos fármacos |
Fases da acción dun fármaco. Interaccións entre os medicamentos e as suas dianas biolóxicos (farmacodinâmica). Procesos de ADME (Farmacocinética).
|
Deseño de fármacos |
Fases na procura e descubrimento de novos fármacos: etapas anteriores. Fases do descubrimento, optimización e desenvolvemento. Otimizando o cabeza de serie. Os ensaios in vitro / in vivo. Fases preclínica e clínica. Rexistro. Proceso de aprobación de fármacos. Posta no mercado
|
Fármacos: A natureza como fonte de novos fármacos. |
As principais fontes naturais: Fármacos de orixe vexetal, animal e microbiana de orixe mariña.
Importancia dos Produtos Naturais no mercado farmacéutico mundial
Esquema xeral de obtención dos ingredientes activos a partir de fontes naturais: procesos de extracción, illamento e caracterización de produtos naturais.
Técnicas modernas do estudo dos productos naturais no desenvolvemento de medicamentos |
Fármacos: O impacto da biotecnoloxía no descubrimento e produción de fármacos. |
Tecnoloxía do ADN recombinante: produción de bibliotecas, construción de ADN recombinante, PEGilación de proteína. Granxas transxénicas. |
Vacinas: Introdución |
Introdución histórica. A inmunización activa e pasiva.
Introdución ao sistema inmunitario. |
Vacinas: Inmunización |
Sistema inmune específica: os linfocitos T e B
Antixéno, imunóxeno, subrogante hapteno.
Elementos a considerar na vacinación.
Vías de administración. |
Vacinas: novas vacinas |
A vacina perfecta
Tipos de vacinas
Vacina contra a gripe
Futuro da inmunización (preventivo e terapéutico)
Novas vacinas
Nanovacunas |
Vacina de produción:
Capítulo 1. Investigación e desenvolvemento de novas vacinas. |
Principio
Estudos pre-clínicos
Ensaios Clínicos
Rexistro de Medicamentos |
Vacina de produción:
Capítulo 2. Xestión da Calidade |
Principio
Garantía de calidade
Control de Calidade
Revisión da Calidade do Produto |
Vacina de produción:
Capítulo 3. Persoal |
Principio
Normas xerais
A responsabilidade persoal
Formación
Hixiene Persoal |
Vacina de produción:
Capítulo 4. Instalacións e equipos |
Principio
Local
Normas xerais
Área de produción
As zonas de almacenamento
Áreas de Control de Calidade
Áreas de apoio |
Vacina de produción:
Capítulo 5. Documentación |
Principio
Normas xerais
Documentos necesarios
Especificacións (materiais e envases iniciadoras)
Os produtos intermedios ea granel, produtos acabados
Fórmula e Procesamento
Protocolo de acondicionado
Protocolos de produción en lote
Protocolo de acondicionamento de lotes
Procedementos e rexistros
Recepción
Mostraxe
Ensaios |
Vacina de produción:
Capítulo 6. Produción |
Principio
Normas xerais
A prevención de contaminación cruzada en produción
validación
Obras de Partida
Operacións de procesamento de produtos intermedios ea granel
Os materiais de envasado
Operacións acondicionado
Produtos acabados
Rexeitado, materiais recuperados e devoltos |
Vacina de produción:
Capítulo 7. Control de calidade. |
Normas xerais
Boas prácticas de laboratorio no control de calidade
Documentación
Mostraxe
Ensaios
Os estudos de estabilidade en marcha |
Vacina de produción:
Capítulo 8. Fabricación e análise por contratos. |
Normas xerais
Axente Contatante
Axente contratado
Contrato |
Produción de vacinas:
Capítulo 9. Reclamacións e retirada do produto
|
Reclamacións
Retiradas |
Produción de vacinas:
Capítulo 10. Auto-inspección. |
Normas xerais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
19 |
38 |
57 |
Saídas de campo |
7 |
7 |
14 |
Estudo de casos |
1 |
0 |
1 |
Proba de resposta múltiple |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nestas sesions o profesorado impartirá clases teóricas a todos los alumnos. Preténdese que os alumnos adquiran coñecementos das materias ensinadas no Máster con debate participativo e construtivo. |
Saídas de campo |
A saída de campo concíbese como prácticas externas. Os alumnos farán a práctica supervisada en pequenos grupos na empresa CZ veterinaria (Porriño). Os grupos compartirán as súas experiencias con outros compañeiros e prepararán un informe de tales prácticas. |
Estudo de casos |
O alumno enfrentase coa descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, apreciado e resolto por un grupo de deles través dun proceso de discusión. O alumno está ante un problema específico (caso), que describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos relativos a un determinado campo de coñecemento ou acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Proba de resposta múltiple |
Estará composto por un exame de múltiple opción, con preguntas sobre o tema ensinado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Saídas de campo |
|
Descrición |
Nas saidas o campo, os alumnos realizarán as prácticas supervisadas en pequenos grupos na empresa CZ veterinaria, onde coñocerán todo o proceso de produción a escala industrial de vacinas.
O traballo que teñen que realizar será supervisado ??polos profesores en pequenos grupos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A participación dos alumnos nas clases teóricas impartidas polos profesores e OBLIGATORIA |
20 |
Saídas de campo |
A saída de campo destina-se como práctica en pequenos grupos na empresa CZ veterinaria.
Son obrigatorias. Avaliaranse a presenza, participación e implicación dos alumnos.
Avaliaranse as competencias B1, B4 y B5.
|
20 |
Proba de resposta múltiple |
Preguntas sobre os temas impartidos. O alumno terá que resolver dous cuestionarios: un de Química e outro de Inmunoloxía. Cada un deles contarán o 50%.
Avaliaranse as competencias A3, A4,A8, A10, A12, A35, B6 y B13
|
50 |
Estudo de casos |
Posta en coumún dos grupos tras as prácticas na empresa CZ veterinaria.
Avaliaranse as competencias B5 y B11. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A proba obxectivo da primeira oportunidade realizarase o luns, tras a conclusión da entrega do tema. A segunda oportunidade realizarase en xullo. Darase prioridade os alumnos que presentaronse na primeira oportunidadede para a Matrícula de Honra.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Patrick, G. L (2009). An Introduction to Medicinal Chemistry. 4th Ed. New York, Ed. Oxford University Press
Asociación española de pediatria (2001). Comite asesor de vacunas, Manual de Vacunas en pediatria,.
Peakman, Mark; Vergani, Diego (2011). Inmunología básica y clínica. segunda edición, 2011, Elsevier
Abul K. Abbas, Andrew H. Lichtman, Shiv Pillai, (2012). Inmunología celular y molecular. 7ª Ed. Elsevier Saunders
Delgado, A.; Minguillón, C.; Joglar, J. (2003). Introducción a la Química Terapéutica. 2ª Ed. Madrid, Ed. Díaz de Santos
R. J. P. Cannell (1998). Natural Products Isolation. New Jersey: Ed. Human Press
Galbis Pérez, J. A. (2004). Panorama actual de la Química Farmacéutica. 2ª Ed. Sevilla: Ed. Universidad de Sevilla
Barry R. Bloom and Paul-Henri Lambert (2003). The Vaccine Book. Elsevier |
Os profesores entregarán os alumnos a bibliografía (libros, separatas, artigos ...) da materia correspondente.
|
Bibliografía complementaria
|
Avendaño, C (2001). Introducción a la Química Farmacéutica. 2ª Ed. Madrid, Ed. McGraw-Hill
P. Gil Ruiz (2002). Productos Naturales. Pamplona: Universidad Pública de Navarra |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño de novos fármacos específicos (Farmacoloxía e Farmacoxenómica)/610475504 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 |
|
Materias que continúan o temario |
Biotecnoloxía Industrial/610475105 | Procesos e Produtos biotecnolóxicos/610475106 |
|
Observacións |
É aconsellable que os alumnos teñan coñecemento do idioma inglés na compresión de texto, porque gran parte das fontes de información que teñen que consultar son publicados nesta lingua. |
|