Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A12 |
Coñecer as distintas estratexias para o tratamento estatístico de series de datos relacionadas con datos ambientais. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
C1 |
Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
AM12
|
BM6
|
CM1 CM6 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Repaso dos métodos básicos de Estatística Descritiva Uni e Multivariable |
Relación entre variables |
Medidas de dependencia: matriz de correlacións, regresión lineal simple e múltiple
Análise da multicolinealidade
|
Análise Multivariable |
Descrición de datos multivariables
Análise de Compoñentes Principais
Análise Discriminante
Análise Cluster
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
5 |
15 |
20 |
Sesión maxistral |
18 |
36 |
54 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Rematado a exposición de todos os contidos da materia, pediráselle ós alumnos o tratamento completo dun conxunto de datos, na medida do posible do ámbito de estudos medioambientais, que poderá ser corrixido no aula. |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais presenciais nas que o profesor expoñerá os puntos fundamentais do programa convenientemente ilustrados con exemplos prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos realizarán un traballo no que terán que aplicar, a un arquivo de datos, as técnicas explicadas na asignatura que eles consideren oportunas para responder ás preguntas plantexadas. Disporán de atención personalizada dos profesores responsables de cada bloque, de maneira que os alumnos poderán resolver todas as dúbidas que se lles presenten. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Asistencia e participación nas clases de sesión maxistral. |
10 |
Solución de problemas |
Os alumnos analizarán os datos e expoñerán as conclusións nun traballo, ben de forma individual ou en grupo. Evaluaranse as competencias A12, B6, C1, C6 e C9. |
90 |
|
Observacións avaliación |
Valorarase positivamente a asistencia ás clases, así como a actitude e a
participación dos alumnos nas mesmas cun peso de ata o 10% da nota final. A
asistencia mínima será non inferior ó 80% das horas presenciais (salvo
ausencias debidamente xustificadas). O restante 90% da nota virá dada pola
realización e exposición de traballos tutelados. Na corrección dos traballos
teranse en conta os aspectos formais para a resolución dos problemas
plantexados, a claridade nas exposicións e a capacidade de defensa dos
argumentos presentados no traballo escrito, así como de ser o caso presentación oral dos
resultados acadados. Requisito sine qua non para superar a asignatura é superar
as distintas actividades propostas polo profesorado. A nota final da asignatura
será a suma ponderada das cualificacións de cada bloque temático.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Jobson, J.D. (1992). Applied Multivariate Analysis. Vol. II: Categorical and Multivariate Methods. Springer Texts in Statistics, Springer-Verlag: NewYork. Miller, J.N. & Miller, J.C. (2002) Estadística y Quimiometría para Química Analítica. Edit. PrenticeHall. Mongay Fernández, C. (2005) Quimiometría. Servicio Publicaciones Universidad de Valencia. Morrison, D.F. (1990) Multivariate statistical method. 3rd Edition. McGraw-Hill Series in Probability and Statistics. Peña, D. (2002). Análisis de Datos Multivariantes. McGraw-Hill. Pérez López, C. (2004) Técnicas de análisis multivariante de datos. Aplicaciones con SPSS. Pearson Prentice Hall, Madrid. Pérez López, C. (2005) Métodos Estadísticos Avanzados con SPSS. Thomson, Madrid. Ramis Ramos, G. (2001) Quimiometría. Síntesis, Madrid.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Millard, S.P. & Neerchal, N.J. (2001) Environmental Statistics
with S-Plus. Springer. CRC Press LLC |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia e participación ás clases tanto de índole
teórico como práctico. Así mesmo, recoméndase completar o material facilitado
polo profesorado coa bibliografía por eles recomendada e a realización das
tarefas encomendadas. Un estudo continuo da materia e o uso das titorías para
resolver dúbidas é fundamental para superar con éxito a asignatura. Recoméndase
o uso das titorías individuais para os alumnos con dificultades en superar a
materia. |
|