Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A10 |
Relacionar a presenza de especies químicas no medio natural cos conceptos de toxicidade e biodisponibilidade. |
A14 |
Coñecer as principais propiedades fisicoquímicas das augas naturais, relacionalas coa súa calidade e entender as principais tecnoloxías de tratamento de augas naturais. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
AM1
|
|
|
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
AM3
|
|
|
Relacionar a presenza de especies químicas no medio natural cos conceptos de toxicidade e biodisponibilidade. |
AM10
|
|
|
Coñecer as principais propiedades fisicoquímicas das augas naturais, relacionalas coa súa calidade e entender as principais tecnoloxías de tratamento de augas naturais. |
AM14
|
|
|
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos. |
|
BM3
|
|
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
|
BM6
|
|
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
|
BM8
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socieconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Propiedades fisicoquímicas das augas naturais. |
. Parámetros indicadores da contaminación das augas
. Criterios de calidade da auga
. Indices de calidade
. Lexislación básica |
Tratamentos fisicoquímicos das augas residuais.
|
. Decantación
. Coagulación-floculación
. Pretratamentos
. Sedimentación
. Flotación
. Adsorción
. Intercambio iónico
. Procesos redox |
Tratamentos biolóxicos das augas residuais.
|
. Fundamentos
. Tratamentos aerobios
. Tratamentos anaerobios
. Eliminación de nutrientes
|
Prácticas de Laboratorio |
. Visita a unha estación depuradora (a determinar)
. Determinación de parámetros microbiolóxicos nas augas
. Eliminación/recuperación de metais pesados en augas mediante adsorción
. Determinación de contaminantes orgánicos
. Determinación de contaminantes inorgánicos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
63 |
84 |
Prácticas de laboratorio |
30 |
30 |
60 |
Proba obxectiva |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais o profesorado presentará os temas coa axuda dos medios audiovisuales necesarios, indicando aos alumnos o máis importante a ter en conta á hora do estudo e recomendándolles os materiais e libros máis adecuados para su súa compresión. Incentivarase a participación do alumnado nas clases.
|
Prácticas de laboratorio |
No laboratorio os alumnos levarán a cabo ensaios e determinacións básicas na caracterización físico-química e microbiolóxica das augas, así como a análise da eficacia de sistemas de tratamento de aguas residuais.
Realizarase unha visita técnica a algunha planta de tratamento de augas residuais. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva constará de varias partes con preguntas tipo test ou de resposta corta. |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A parte das prácticas correspondente á caracterización físico-química das augas e análise de sistemas de tratamento, avalíase mediante unha memoria de laboratorio na que se recollerán os ensaios realizados, os resultados e as conclusións obtidos.
Avaliación das competencias AM3, AM10, BM6 e CM11 |
20 |
Proba obxectiva |
A proba constará de varias partes correspondentes aos diferentes temas impartidos, nas que a través de preguntas tipo test ou preguntas cortas se avaliarán os coñecementos e competencias adquiridas. A cualificación global será un promedio das cualificacións das diferentes partes, ponderado en función do tempo adicado a cada unha delas.
Avalíanse as competencias AM1, AM3, AM10, AM14, BM3, BM6, BM8 e CM11. |
80 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
American Water Works Association ( 2003). "Calidad y tratamiento del agua", . Mac Graw Hill, Madrid
AENOR ( 1999). “Calidad del agua”. AENOR, Madrid
Tejero, I., Suárez, J., Jácome A., Temprano, J. (2001). “Introducción a la Ingeniería Sanitaria y Ambiental”. . Impreso por Tórculo. Coruña. España.
CEDEX (1992). "Curso sobre tratamiento de aguas residuales y explotación de estaciones depuradoras"; . Gabinete de Formación y Documentación del CEDEX, MOPT, M
P. Lens, G. Zeeman and G. Lettinga (Ed.) (2001). Decentralised Sanitation and Reuse. Concepts, systems and implementation. IWA Publishing , London
Henze, M., Harremoes, P., Jansens, J. & Arvin, E. ( 1995). Wastewater treatment. Springer-Verlag, New York
N.F. Gray (2005). Water Technology. Ed.Elsevier
Metcalf-Eddy (1995). “Ingeniería de aguas residuales. Tratamiento, vertido y reutilización”. McGraw-Hill;
Poch, M. (1999). “Las calidades del agua”. . Barcelona Rubes editorial, S.L., |
|
Bibliografía complementaria
|
Cortacans, J.A. (2000). “Fangos activos: eliminación biológica de nutrientes”. . Edita Colegio de I.C.C.P. Madrid
Hernández, A. (1998 ). "Depuración de aguas residuales"; . Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos; Colección Seinor; Madrid
PRIDESA. (1995). “Tratamiento Biológico de las Aguas Residuales”.. Ronzano, E. y Dapena J.L. Ediciones Díaz de Santos, Madrid, España.
Metcalf-Eddy (2003). “Wastewater Engineering. Treatment and Reuse”;. International Edition; McGraw-Hill; |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|