Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A15 |
Coñecer os indicadores de calidade do chan e do aire, os procesos de distribución de contaminantes e as tecnoloxías de recuperación e aplicación en cada caso. |
A19 |
Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Subject competencies (Learning outcomes) |
Study programme competences |
Coñecer o comportamento do solo frente as accións antropoxénicas.
Saber aplicar técnicas de análisis de solos para resolver problemas de campo.
Resolver problemas relacionados coa contaminación e recuperación de solos
Capacidade de análisis, evaluación, organización e planificación do uso do solo.
Evaluar a propagación da contaminación en suelos e aguas subterráneas
Evaluar a aplicación da legislación sobre solos.
|
AC1 AC3 AC15 AC19
|
BC2 BC6 BC8
|
CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1 - Soil composition. Mineral and organic fractions: reactivity and interactions. Texture, structure and related properties. Cation exchange and soil reaction. Microorganisms.
2 - Soil functions. Capacity for self-purification
3 - Soil quality. Quality indicators. Risk assessment.
4 - Punctual and diffuse contamination. Degradation of soil structure. Water erosion. Erosion as a source of diffuse pollution.
5 - Impact of metals on soil functioning. Interaction between trace elements and soil composition. Cycle of trace elements in the soil.
6 - Contaminants from agricultural, urban and industrial origin. Retention and mobility of contaminants in the soil. Persistence. Assessment of contamination risk.
7 - Investigation and treatment of contaminated soils. Recovery. Environmental control.
8 - Methods for decontamination of soils. Mechanical, chemical and biological methods.
9 - Phytoremediation of soils. Perspectives and applications.
10 - Soil as nonrenewable resource. Strategies against pollution of soils. Legislation and plans on contaminated soils.
11 - Introduction to groundwater. Sources of pollution. Behavior and mobility of contaminants in the saturated zone.
|
The common thread of these issues is the relationship between soil functions and quality indicators
|
Practices
- Soil sampling, observation profiles, phenomena of degradation
- Determination of physico-chemical indicators of soil quality
- Determination of biological indicators of soil quality
- Case study of contaminated soils.
- Soil and water pollution
|
Most common soil profiles in the region |
Planning |
Methodologies / tests |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
7 |
10.5 |
17.5 |
Guest lecture / keynote speech |
16 |
24 |
40 |
Case study |
2 |
4 |
6 |
Oral presentation |
2 |
4 |
6 |
Objective test |
3 |
0 |
3 |
Field trip |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Análisis de solos encamiñados a evaluar diversos indicadores de calidade do solo. |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións presentadas polo profesor sobre os temas centrales da materia nas que se incentivará a participación dos alumnos. |
Case study |
Discusión e resolución en común de casos prácticos que impliquen a aplicación de coñecementos teóricos. |
Oral presentation |
Traballos, individuales ou en grupos, que terán que expoñer os alumnos. |
Objective test |
Proba de tipo test e preguntas cortas de toda a materia. |
Field trip |
Realizárase unha saida ó campo co fin de observar solos e procesos de degradación de solos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
|
Description |
A atención personalizada desenvolverá-se na propia aula o a través de tutorias concertadas cos alumnos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Description
|
Qualification
|
Field trip |
Valorará-se o interés e a participación dos alumnos durante a saída de campo (B8). |
5 |
Objective test |
Proba tipo test e pregunta corta dos contidos tratados na materia (AM1, AM3, AM15, AM19, BM6). |
60 |
Oral presentation |
Valoración da calidade do traballo e da precisión na exposición, asi como na capacidade de defensa dos argumentos plantexados (AM3, AM15, AM19, BM6). |
15 |
Laboratory practice |
Evaluación continua (AM3,AM15, BM6) |
10 |
Case study |
Discusión e posta en común de casos prácticos e exercicios propostos polo profesor (AM1, AM3, AM15, BM2, BM8). |
10 |
|
Assessment comments |
A concesión de matrícula de honor otorgará-se os alumnos que alcancen tal cualificación na primera oportunidade. Considerarán-se non presentados aqueles alumnos que realicen todas as actividades excepto a proba obxetiva.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Alloway, B. J. 1995. Heavy metals in soils. Blackie. Glasgow.
- Cheng, H. H. (Ed). 1990. Pesticides in the soil environmental processes, impacts and moedlling, Soil. Sci. Soc. Am. Inc. Madison. USA.
- Comisión Europea. 2004. Reports of the Technical working goups. Thematic strategy for soil protection.
- Consellería de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible. 2004. Guía metodolóxica e técnica para a investigación da calidade dos solos de Galicia. Santiago de Compostela.
- Doran et al. 1994. Defining soil quality criteria for a sustainable environment. Soil. Sci. Soc. Am. Publication n 35. Madison. USA.
- Essington, M. E. 2004. Soil and water chemistry. An integrative approach. CRC Press. USA.
- Giraud, M.C. y otros. 2005. Sols et environment. Dunod. Paris.
- Lal, R. 2002. Encyclopedia of Soil Science. Marcel Dekker.
- Porta, J. et al. 2005. Edafología para la Agricultura y el Medio Ambiente. Mundi-Prensa.
- Wiley, Neil. Phytoremediation: Methods and Reviews. 2007. Methods in Biotechnology
Humana Press. |
Complementary
|
|
Barceló, J & Poschenrieder, Ch. Phytorremediation: principles and perspectivas. 2003. Contributions to Science 2: 333-344
Pilon-Smits, E. & Pilo, M. Phytorremediation of metals using transgenic plants. 2002. Crit. Rev. Plant Sci. 21: 439-456 |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|