Identifying Data 2014/15
Subject (*) Calidade do Solo Code 610500009
Study programme
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e da Terra
Tecnoloxía da Construción
Coordinador
Taboada Castro, Maria Teresa
E-mail
teresa.taboada@udc.es
Lecturers
Rodriguez Blanco, Mari Luz
Taboada Castro, Maria Teresa
E-mail
m.rodriguezb@udc.es
teresa.taboada@udc.es
Web
General description Conocer los indicadores de calidad del suelo con el fin de identificar suelos degradados y contaminados y los procesos de recuperación

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A3 Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural.
A15 Coñecer os indicadores de calidade do chan e do aire, os procesos de distribución de contaminantes e as tecnoloxías de recuperación e aplicación en cada caso.
A19 Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B6 Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado.
B8 Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental.
C6 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Subject competencies (Learning outcomes) Study programme competences
Coñecer o comportamento do solo frente as accións antropoxénicas. Saber aplicar técnicas de análisis de solos para resolver problemas de campo. Resolver problemas relacionados coa contaminación e recuperación de solos Capacidade de análisis, evaluación, organización e planificación do uso do solo. Evaluar a propagación da contaminación en suelos e aguas subterráneas Evaluar a aplicación da legislación sobre solos. AC1
AC3
AC15
AC19
BC2
BC6
BC8
CC6

Contents
Topic Sub-topic
1 - Soil composition. Mineral and organic fractions: reactivity and interactions. Texture, structure and related properties. Cation exchange and soil reaction. Microorganisms.
2 - Soil functions. Capacity for self-purification
3 - Soil quality. Quality indicators. Risk assessment.
4 - Punctual and diffuse contamination. Degradation of soil structure. Water erosion. Erosion as a source of diffuse pollution.
5 - Impact of metals on soil functioning. Interaction between trace elements and soil composition. Cycle of trace elements in the soil.
6 - Contaminants from agricultural, urban and industrial origin. Retention and mobility of contaminants in the soil. Persistence. Assessment of contamination risk.
7 - Investigation and treatment of contaminated soils. Recovery. Environmental control.
8 - Methods for decontamination of soils. Mechanical, chemical and biological methods.
9 - Phytoremediation of soils. Perspectives and applications.
10 - Soil as nonrenewable resource. Strategies against pollution of soils. Legislation and plans on contaminated soils.
11 - Introduction to groundwater. Sources of pollution. Behavior and mobility of contaminants in the saturated zone.

The common thread of these issues is the relationship between soil functions and quality indicators
Practices

- Soil sampling, observation profiles, phenomena of degradation
- Determination of physico-chemical indicators of soil quality
- Determination of biological indicators of soil quality
- Case study of contaminated soils.
- Soil and water pollution
Most common soil profiles in the region

Planning
Methodologies / tests Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice 7 10.5 17.5
Guest lecture / keynote speech 16 24 40
Case study 2 4 6
Oral presentation 2 4 6
Objective test 3 0 3
Field trip 1 0 1
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Análisis de solos encamiñados a evaluar diversos indicadores de calidade do solo.
Guest lecture / keynote speech Sesións presentadas polo profesor sobre os temas centrales da materia nas que se incentivará a participación dos alumnos.
Case study Discusión e resolución en común de casos prácticos que impliquen a aplicación de coñecementos teóricos.
Oral presentation Traballos, individuales ou en grupos, que terán que expoñer os alumnos.
Objective test Proba de tipo test e preguntas cortas de toda a materia.
Field trip Realizárase unha saida ó campo co fin de observar solos e procesos de degradación de solos.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Description
A atención personalizada desenvolverá-se na propia aula o a través de tutorias concertadas cos alumnos.

Assessment
Methodologies Description Qualification
Field trip Valorará-se o interés e a participación dos alumnos durante a saída de campo (B8). 5
Objective test Proba tipo test e pregunta corta dos contidos tratados na materia (AM1, AM3, AM15, AM19, BM6). 60
Oral presentation Valoración da calidade do traballo e da precisión na exposición, asi como na capacidade de defensa dos argumentos plantexados (AM3, AM15, AM19, BM6). 15
Laboratory practice Evaluación continua (AM3,AM15, BM6) 10
Case study Discusión e posta en común de casos prácticos e exercicios propostos polo profesor (AM1, AM3, AM15, BM2, BM8). 10
 
Assessment comments

A concesión de matrícula de honor  otorgará-se os alumnos que alcancen tal cualificación na primera oportunidade. Considerarán-se non presentados aqueles alumnos que realicen todas as actividades excepto a proba obxetiva.


Sources of information
Basic

- Alloway, B. J. 1995. Heavy metals in soils. Blackie. Glasgow.

- Cheng, H. H. (Ed). 1990. Pesticides in the soil environmental processes, impacts and moedlling, Soil. Sci. Soc. Am. Inc. Madison. USA.

- Comisión Europea. 2004. Reports of the Technical working goups. Thematic strategy for soil protection.

- Consellería de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible. 2004. Guía metodolóxica e técnica para a investigación da calidade dos solos de Galicia. Santiago de Compostela.

- Doran et al. 1994. Defining soil quality criteria for a sustainable environment. Soil. Sci. Soc. Am. Publication n 35. Madison. USA.

- Essington, M. E. 2004. Soil and water chemistry. An integrative approach. CRC Press. USA.

- Giraud, M.C. y otros. 2005. Sols et environment. Dunod. Paris.

- Lal, R. 2002. Encyclopedia of Soil Science. Marcel Dekker.

- Porta, J. et al. 2005. Edafología para la Agricultura y el Medio Ambiente. Mundi-Prensa.

- Wiley, Neil. Phytoremediation: Methods and Reviews. 2007. Methods in Biotechnology

Humana Press.

Complementary

Barceló, J & Poschenrieder, Ch. Phytorremediation: principles and perspectivas. 2003. Contributions to Science 2: 333-344

Pilon-Smits, E. & Pilo, M. Phytorremediation of metals using transgenic plants. 2002. Crit. Rev. Plant Sci. 21: 439-456


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.