Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Racionalizar o comportamento químico das especies metálicas e determinar a influencia da súa presenza no rendemento, estereoselectividad e regioselectividad dun proceso químico. |
AM8
|
BM2 BM4 BM5
|
CM4 CM5 CM6
|
Promover a capacidade de deseño de vías de sínteses (estequiométrica e non estequiométrica) e retrosíntesis de novos compostos. |
AM2 AM5 AM8
|
BM2 BM4 BM5 BM7
|
CM4 CM5 CM6
|
Comprender os principios dos principais tipos de procesos catalíticos da industria química baseados na catálisis homoxénea ou heteroxénea. |
AM8 AM16
|
BM2 BM4 BM5
|
CM4 CM5 CM6 CM11
|
Familiarizar ao alumno cos medios bibliográficos avanzados de Química Organometálica e Catálise. |
|
BM6
|
CM4 CM5 CM6 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Catálise. Xeneralidades. |
Catálise: Definición e Conceptos básicos. Tipos de catálise. Mecanismos de reacción.O ciclo catalítico. |
Tema 2.- Catálise Homoxénea. |
Conceptos básicos. Reaccións e procesos químicos con catálise homoxénea. |
Tema 3.- Catálise Heteroxénea. |
Conceptos básicos. Reaccións e procesos químicos con catálise heteroxénea. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
4 |
22 |
26 |
Estudo de casos |
10 |
10 |
20 |
Proba mixta |
2 |
5 |
7 |
Sesión maxistral |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Traballos de maior ou menor extensión relativos a unha parte específica da materia que, previamente propostos aos alumnos, son discutidos co profesor en grupo ou individualmente. |
Estudo de casos |
Conxunto de actividades prácticas nas que o alumno debe participar de maneira directa. Levará a cabo o estudo de temas específicos, para o que se expoñen unha serie de casos prácticos concretos que requiren que o alumno identifique un problema e propoña e desenvolva o procedemento pertinente para interpretar os resultados e establecer as conclusións adecuadas, de acordo todo iso cos contidos teóricos tratados na materia.
|
Proba mixta |
Proba que constará dunha serie de cuestións curtas e preguntas de tipo test relacionados co programa da materia. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán en clases presenciais onde levará a cabo a exposición do temario por parte do profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A metodoloxía de ensino proposto está baseada no traballo do estudante, que se converte no principal responsable do seu proceso educativo. Para que este obteña o óptimo rendemento do seu esforzo é de extrema importancia que exista unha elevada atención personalizada, a fin de guiar ao estudante neste proceso. Por tanto, periodicamente o profesor convocará aos alumnos a tutorías, que se celebrarán nos horarios máis convenientes para cada estudante, coa intención de que estes reciban a necesaria orientación.
Obviamente e a parte destas tutorías propostas polo profesor, o estudante pode acudir a tutoría, a petición propia, cantas veces desexe, no horario que lle resulte conveniente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
Avaliarase a participación activa do alumno nas clases, a súa capacidade de razoamento e de argumentación fronte aos distintos aspectos tratados, así como a calidade do material presentado nun formato predeterminado con antelación. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A2, A5, A8, B2, B4, B5, B6, C4, C5, C6, C10, C11.
|
20 |
Estudo de casos |
A cualificación estará baseada na avaliación continuada por parte do profesor do traballo realizado polo alumno nas clases, así como na elaboración do correspondente informe. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A2, A5, A8, A16, B2, B4, B5, B6, B7, C4, C5, C6, C10, C11. |
30 |
Proba mixta |
Exame sobre contidos relacionados co programa da materia, no que se avaliarán as competencias adquiridas polo alumno durante o curso. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A2, A5, A8, A16, B6, B7, C4, C5. |
50 |
|
Observacións avaliación |
- Para superar a materia será necesario conseguir polo menos 50 puntos (sobre un máximo de 100) entre a cualificación de seminario máis estudo de casos máis proba mixta. - En función da evolución do curso e co acordo dos alumnos a porcentaxe asignada ao "estudo de casos" poderá substituír total ou parcialmente ao asignado á proba "mixta". - Dado que a cualificación baséase no modelo de avaliación continua, valorarase especificamente a progresión do alumno ao longo de todo o cuadrimestre cun máximo de 1 punto que poderá sumarse á cualificación final. - Dentro do mesmo contexto de "evaluación continua" e de acordo co contido do escrito "Probas de Avaliación e Actas de Cualificación de Grao e Mestrado", a chamada "segunda oportunidade de xullo" enténdese exclusivamente como unha segunda oportunidade de realización da proba mixta. Por tanto, na devandita oportunidade realizarase de novo a proba mixta e á cualificación obtida nesta sumaranse as obtidas durante o curso nas outras actividades. As porcentaxes serán os mesmos que na "primera oportunidade". Matricúlalas de honra outorgaranse prioritariamente aos alumnos que aprobasen a materia na primeira oportunidade. E só se outorgarán na chamada "segunda oportunidade" se o número máximo daquelas non se cubriu na súa totalidade na primeira. - No caso de circunstancias moi excepcionais, objetivables e adecuadamente xustificadas, o Prof. Responsable podería eximir total ou parcialmente ao alumno en que concorran do proceso de avaliación continua. Devandito alumno habería de someterse a un exame particular que non deixará dúbidas sobre o seu nivel de coñecementos e competencias.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- D. Astruc, "Química Organometálica", Ed. Reverté, Barcelona (2003).
- Ch. Elschenbroich, "Organometallics", 3ª. ed. rev. Wiley-VCH, Weinheim (2006).
- B.D. Gupta, A.J. Elias, “Basic Organometallic Chemistry”, University Press, India (2010).
- M. Bowker. “The Basis and Applications of Heterogeneous Catalysis”, Oxford University Press, Oxford (1998).
- J. Hagen, “Industrial Catalysis. A Practical Approach”, Wiley-VCH, Weinheim (2006). |
Bibliografía complementaria
|
|
- R.A. van Santen, P.W.N.M. van Leeuwen, “Catalysis: an Integrated Approach”, Elsevier Science (1999).
- P.W.N.M. van Leeuwen, "Homogeneus Catalysis. Understanding the Art”, Kluver Academic Publishers, Dordrecht (2004).
- B. Cornils y W.A. Herrmann (Eds.), “Applied Homogeneus Catalysis with Organometallic Compounds”, Wiley-VCH, Weinheim (2000). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O curso diríxese a alumnos que teñen cursadas as materias básicas de Química Inorgánica, e que posúen coñecementos básicos de Química Organometálica e Determinación Estrutural. |
|