Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Xestión da Calidade Código 610500022
Titulación
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Química Analítica
Coordinación
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Profesorado
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura pretende proporcionar unha visión xeral acerca dun aspecto fundamental nas necesidades e requisitos que plantexan os empregadores no ámbito empresarial para contratar Titulados Superiores. Presentanse conceptos básicos acerca dos sistemas de Xestión da Calidade y da Xestión Medio Ambiental que son de interese potencial para alunos de diferentes titulacións.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM1
AM16
AM18
AM21
BM3
BM4
BM8
CM2
CM4
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción Definicións subxectivas e obxectivas da calidade
Tema 2: Repercusión dos sistemas de xestión da calidade na sociedade A calidade implícita
Tema 3: Modelos de xestión ISO 9000
ISO 17025
ISO 14000
EFQM
Responsabilidade social corporativa
Tema 4: Problemas habituais Problemas habituai na aplicación dos sistemas de xestión da calidade
Organización do traballo
Participación dos empregados
Delegación dos mandos
Motivación e concienciación. Participación
Tema 5: Xeralizando a Calidade Integración de sistemas:
medioambiente e seguridade e protección (Oshas 18000)

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 1 6 7
Sesión maxistral 17 34 51
Estudo de casos 5 7.5 12.5
Proba obxectiva 1 3 4
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Cada alumno realizará un traballo consistente na análise dun aspecto das guías internacionais de calidade
Sesión maxistral Descripción e estudo dos fundamentos dos Sistemas de Xestión da Calidade. Problemas habituais e ventaxas da súa aplicación.
Estudo de casos Tendo en conta a disponibilidade dos profesionais alleos á Universidade aos cais se ten solicitado a súa colaboración, abordaranse dous casos reais de implantación de sistemas de calidade na industria u organismos públicos.
Proba obxectiva Resumo escrito dos casos prácticos presentados por persoas que desenvolven o seu traballo na empresa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Establecese a opción de consulta de dúbidas ou discusión da bibliografía fora do horario docente habitual.
Os traballos tutelados terán un período previo de reflexión co profesor para o seu enfoque e centrado.
Nas sesións maxistraios poderanse discutir dúbidas que presenten los alunos.

Se establece la opción de consulta de dudas o discusión de la bibliografía fuera del horario lectivo habitual.
Los trabajos tutelados tendrán un período previo de reflexión con el profesor para su enfoque y centrado.
En las sesiones magistrales se podrá realizar la discusión de dudas que presenten los alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Asistencia e redacción dos resumos escritos de cada un dos casos de estudo. Calidade na redacción, extracción de ideas chave, extensión dos temas tratados 25
Traballos tutelados Boa redacción, explicacións relevantes e capacidade de síntese 20
Sesión maxistral Asistencia ás clases maxistrais e aos casos prácticos; asemade, actitude participativa. Aporte de ideas e implicación nas discusións. 40
Proba obxectiva Concisión na exposición das ideas que respondan ás cuestións plantexadas 15
 
Observacións avaliación

A asistencia ás clases e Conferéncias é condición sine qua non para superar a asignatura


Fontes de información
Bibliografía básica BADIA, A. (2002). Calidad, modelo ISO9001. Deusto
VALCARCEL, M.; RIOS, A. (1992). La calidad en los laboratorios analíticos. Barcelona, Reverte
JURAN, F.M.; GRYNA, F.M. (1993). Manual de control de la calidad. Madrid, Díaz de Santos y McGraw Hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A asistencia á clase e as actividades (nomeadamente, seminarios) é condición sine qua non para superar a asignatura.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías